• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Garuda Indonesia gebruikt haar eigen frequent flyers als ambassadeurs in haar campagne

26 februari 2013 door Annelies Hulshof

Je beste klanten zijn je ambassadeurs, zij vertellen de hele wereld hoe goed jij bent en hoe graag ze gebruik maken van jouw diensten en services. Garuda Indonesia doet dat op een mooie manier, ze geven in de campagne ‘Ik vlieg met..’ letterlijk hun frequent flyers hun minutes of fame om aan de rest van Nederland te vertellen waarom Indonesië hun harten heeft gestolen en Garuda Indonesia the best way to go is. Ze gebruiken hiervoor hun echte frequent flyers in plaats van BN’ers, omdat zij van echte waarde zijn voor de luchtvaartmaatschappij. FUSE Communication & PR heeft de campagne samen met Garuda Indonesia bedacht en geeft toelichting.

Zijn de video’s onderdeel van een grotere campagne of is dit een campagne op zich zelf?

“De filmpjes zijn een onderdeel van de campagne ” ik vlieg met”. Naast de filmpjes zijn er vier campagne foto’s van de verschillende Frequent Flyers. Deze foto’s verwijzen wel weer naar de filmpjes. De beelden hebben afgelopen week landelijk gehangen in outdoor reclames en staan vanaf deze week in verschillende magazines waaronder Reiz&n, FD persoonlijk, Libelle, Happinez, JAN en Plus magazine. Daarnaast staat er een advertentie op Wetransfer en vind je ook online advertenties.”

Hoe is de campagne tot stand gekomen?

“FUSE Communication in Amsterdam is het Communicatie- en mediabureau van Garuda Indonesia Nederland. Wij hebben dus in samenwerking en in opdracht van Garuda Indonesia deze campagne bedacht en samengesteld.”

Wat is het doel van de campagne? Hoe zijn jullie op het idee gekomen van deze vorm van de campagne?

“Het doel van de campagne is om het merk Garuda Indonesia dichter bij haar doelgroep te brengen en een grotere brand awareness te creëren. Aangezien mond-tot-mond reclame de belangrijkste bron van informatie vormt voor consumenten zijn merk ambassadeurs van een enorme waarde. Wij vonden het dan ook belangrijk om dit idee te vertalen naar de campagne en hebben er daarom voor gekozen om onze eigen ambassadeurs het woord te geven.

Wij zijn van mening dat mensen zich beter kunnen vereenzelvigen met “echte mensen”. Daarom hebben wij gekozen om in plaats van een BN’er onze echte Frequent Flyers aan het woord te laten en hen te laten vertellen waarom zij kiezen voor Garuda Indonesia. Wij doen dit onder andere in de vorm van Youtube filmpjes, aangezien de consument veel van zijn of haar tijd op het internet te vinden is en veelvuldig gebruik maakt van dit sociale medium. Hiernaast vormen de filmpjes ook een bron van informatie over de bestemming en vervullen ze op een aangename wijze ook een extra promotionele functie voor het land Indonesië.”

Op wie richt de campagne zich?

“Wij hebben ons bewust gericht op 4 verschillende doelgroepen en die vertaalt naar de verschillende ‘personages’. Zij reizen allen met een andere reden met Garuda Indonesia en deze is gekoppeld aan een doelgroep.

Zo wordt de zakelijke reiziger aangesproken door Erik Meijer (Commercieel directeur bij Indosat), worden gezinnen en vakantiegangers aangesproken door het jonge gezin van Nana, Jeff en Dash en richten we ons met Batul Loomans op jonge professionals. De 40+ groep willen we aanspreken met Renske Hofman die zich met haar stichting Ubuntu inzet voor de straatkinderen in Indonesië.

Aangezien vrouwen vaak de reis bepalen richten we ons in eerste instantie op een vrouwelijke publiek. Met de verschillende hoofdpersonen willen we zowel de Economy Class als Executive Class reizigers aanspreken.”

Meten jullie de ROI op de campagne en hoe doen jullie dat dan?

“Wij meten het bereik en effect van onze campagne door middel van een onderzoek waarbij we kijken naar de brand awareness en de Net Promotor Score. Hiervoor werken we onder andere samen met het bureau Motivaction.”

De video’s

Credits campagne:

Client: Garuda Indonesia
Company: FUSE Communication
Medium: Outdoor, print en online

Gerelateerde Berichten

  • Vechtdal lanceert online campagne om naamsbekendheid te vergroten

    Het Vechtdal positioneert zich als kinderparadijs en geeft een vakantie weg voor 12 personen via…

  • Vechtdal Marketing vraagt Facebook fans een naam te geven aan hun wandelroute!

    Met een uitgebreid  Wandelnetwerk en Ommen als Wandelgemeente van het jaar 2013 is het Vechtdal…

  • Blogtrippers.nl campagne, volledig via social media opgezet

    Wie droomt er niet van? Mensen ontmoeten via social media en fijne samenwerkingen opzetten. Als…

Categorie: Online PR en branding, Social media Tags: Garuda indonesia

Over Annelies Hulshof

Annelies heeft aan de wieg gestaan van TravelNext, en was de eerste communitymanager van dit kennisplatform. Na haar studie Communicatie met specialisatie 'nieuwe media' kwam in TravelNext haar passie voor online marketing en reizen samen! Annelies is zelf ook fervent reiziger en schrijft nu vanuit het Belgische Gent.

Lees Interacties

Trackbacks

  1. ITB: Jongeren willen basisbehoeften gratis, voor added value willen zij best betalen - TravelNext schreef:
    13 maart 2013 om 08:16

    […] of door jongeren heel dicht bij je product en service ontwikkeling te betrekken. Bijvoorbeeld door ambassadeurs aan te stellen met bepaalde privileges. Daarna moet je hun input serieus verwerken in je […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

reizen TripAdvisor destinatiemarketing travel KLM NHTV instagram TUI Airbnb Social Media Booking.com Google hotels Vakantiebeurs Facebook technologie Expedia reviews onderzoek mobiel

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring