• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

‘Reisbranche mikt op verkeerde social media’

1 november 2011 door Redactie Twinkle

Niet vakantieaccommodaties maar hun gasten bepalen de invloed van social media op het zoek- en boekgedrag. Acties die aanbieders zelf optuigen sorteren nauwelijks effect, stelt marketingbureau Deniels na onderzoek: ‘Men richt zich op de verkeerde social media’.

Reisbranche mikt op verkeerde social media

Deniels, vernoemd naar oprichter Niels Dijkstra, deed onderzoek naar de zin en onzin van social media in de ‘gastvrijheidsbranche’. Het bureau legde1.132 Nederlandse een enquête voor over vakantieaccommodaties in Nederland, waaronder hotels, vakantieparken en campings.

Uit het onderzoek blijkt dat accommodaties vooral worden gevolgd op social media om op de hoogte te blijven van acties en aanbiedingen:

Klik voor de vergroting

Oriëntatie
Uit het onderzoek blijkt verder dat beoordelingen op ‘sociale recensiesites’ als Zoover en TripAdvisor zeker door jongeren vaak worden gebruikt ter oriëntatie op een accommodatie:

Klik voor de vergroting

Boeking
Beoordelingen op sociale recensiesites en op boekingssites zijn voor mensen tot ver in de dertig dé doorslaggevende informatiebronnen voor een uiteindelijke boeking:

Klik voor de vergroting

Sociale beoordelingen
Deniels concludeert dat ‘sociale beoordelingen en niet sociale netwerken’ van belang zijn voor accomodaties die meer boekingen willen genereren. ‘Zoals hotels, vakantieparken of campings er nu mee om gaan zijn ze erg druk met Facebook, Twitter, Hyves en LinkedIn, maar gebeurt er feitelijk weinig en blijft het succes uit.’

Rapport
U kunt het rapport van Deniels in zijn geheel downloaden (pdf). De afzonderlijke hoofdstukken staan hier op een rij. Een facstsheet vindt u hieronder (pdf).

» Factsheet onderzoek social media in gastvrijheidsbranche

Gerelateerde Berichten

  • Social media (Youtube)

    Social media is een actueel onderwerp. Elke marketeer is op zoek naar interactie met zijn…

  • Social media klachten en TripAdvisor

    TripAdvisor heeft sinds geruime tijd een optie voor bedrijven om te reageren op reviews en…

  • 'Ethiek in sociale media' #TNB01

    TravelNext organiseerde op vrijdag 24 januari een TravelNext bloggersborrel samen met professionals uit de branche.…

Categorie: Social media Tags: Deniels, Facebook, gastvrijheidsbranche, Hyves, LinkedIn, Niels Dijkstra, Social Media, sociale beoordelingen, TripAdvisor, vakantieaccomodaties, Zoover

Over Redactie Twinkle

Twinkle is als vaktitel concreet over e-commerce. De redactie blogt actief mee op TravelNext over nieuws en ontwikkelingen in de reisbranche.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
RED Online Marketing
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

reizen Facebook Vakantiebeurs TripAdvisor onderzoek technologie Expedia Social Media mobiel NHTV Google KLM reviews travel destinatiemarketing hotels Booking.com instagram Airbnb TUI

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2022 · TravelNext