• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Gastreviews steeds belangrijker tijdens het boeken van accommodatie

8 mei 2019 door Dylan Cinjee

Reizigers nemen vakantiefoto’s en beschrijvingen van accommodaties niet langer voor lief. In plaats daarvan worden gastreviews van eerdere gasten steeds belangrijker voor boekers om mee te nemen in hun overweging om een accommodatie te boeken, vooral als ze in een unieke accommodatie willen verblijven.

Voor dit soort reizigers ligt de kracht van de klantreview niet alleen in het contact met de mensen die zij tijdens hun verblijf ontmoeten. Het begint thuis, nog voordat ze hun reis boeken. In een onderzoek uitgevoerd door Booking.com zegt meer dan een derde (34%) van de Nederlandse reizigers een accommodatie niet te hebben geboekt vanwege de negatieve beoordelingen over de host, ondanks het feit dat de prijs, locatie en kwaliteit van de accommodatie precies waren wat ze zochten.

Gastreviews

Personeel

Ruim twee derde (68%) van de Nederlandse reizigers reviews een belangrijk hulpmiddel vindt bij hun zoektocht naar een vriendelijke en gastvrije host. Ook blijkt uit de reviewdata van Booking.com dat reizigers het personeel hoger beoordelen dan iedere andere categorie waarop een accommodatie beoordeeld wordt, zoals faciliteiten, hygiëne, comfort, prijs-kwaliteitverhouding en locatie.

Gastvrijheid

Niet alleen in het boekingsproces speelt de host een belangrijke rol; juist tijdens het verblijf kan de host een vakantie maken of breken. Zo komen reizigers door een warm welkom bij het inchecken op hun vakantieadres sneller in de vakantiestemming, wat vooral van belang is als reizigers een stressvolle reis achter de rug hebben. Met name de eerste momenten in een verblijf zetten de toon. Meer dan de helft (54%) van de Nederlandse gasten hoopt dat de host goed voor ze zorgt en dat ze hartelijk welkom geheten worden, zodat ze snel aan hun nieuwe omgeving kunnen wennen. Het is namelijk vooral de persoonlijke aandacht waardoor reizigers zich thuis voelen op hun vakantieadres. Voor 56% van de Nederlandse reizigers staat een knus thuis ver van huis gelijk aan gastvrijheid.

Foto’s: Booking.com 

Gerelateerde Berichten

  • Vaker mobiel, tijdens de inspiratie- én boekingsfase

    Mobiele boekingen, iedereen heeft het erover. Zou de consument zijn of haar boekingen wel via…

  • LeWeb'11: aanwezigheid op locatie steeds belangrijker

    LeWeb'11: locatie is waar je diensten moet bieden De eerste dag van LeWeb'11 was een…

  • Vaker mobiel, tijdens de inspiratie- én boekingsfase

    Mobiele boekingen, iedereen heeft het erover. Zou de consument zijn of haar boekingen wel via…

Categorie: E-commerce, Technologie, TravelNieuws, Trends Tags: Acommodatie, Belangrijk, boeken, Booking.com, Gastreviews

Over Dylan Cinjee

Dylan Cinjee is de Community Manager bij TravelNext.nl. Daarnaast werkt hij al enkele jaren als redacteur bij vakblad TravelPro en Business Traveller Nederland. “De reisbranche is enorm dynamisch en staat nooit stil. Elke dag is weer een nieuwe uitdaging, je weet nooit wat er kan gebeuren. Bestemmingen komen en gaan, innovaties volgen elkaar op en de startups schieten als paddenstoelen uit de grond. TravelNext is daarom een mooie toevoeging aan ons portfolio.”

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
RED Online Marketing
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

TripAdvisor Airbnb hotels NHTV Vakantiebeurs Booking.com reviews KLM Facebook Google Expedia TUI destinatiemarketing travel reizen mobiel onderzoek Social Media instagram technologie

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2022 TravelNext