• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Airbnb loves Instagram met gecrowdsourcete #airbnbshorts

31 januari 2014 door Annelies Hulshof

Ik kan er vanaf nu echt niet meer omheen: ik hou van de Airbnb community. Ze komen steeds met nieuwe leuke campagnes om hun hosts en boekers betrokken te houden bij de community. Dit keer wendt Airbnb zich tot het steeds populairder wordende Instagram en maken ze dankbaar gebruik van één van haar nieuwste functies: het opnemen van een video.

De competitie

In een nieuwe gecrowdsourcete campagne roept Airbnb iedereen op om zijn of haar stad op haar best te laten zien in een korte Instagram Video. De video’s moeten anderen inspireren om de stad te komen bezoeken en getagged worden met #airbnbshorts. De meest creatieve en inspirerende video wint een trip naar Londen, $ 500,- Airbnb tegoed voor die week, een Shorts Workshop van Sundance instituut en een video camera.

De voordelen voor Airbnb

Het organiseren van zo’n wedstrijd pakt op meerdere manieren voordelig uit voor Airbnb.

  1. Zo intensiveren zij hun community enorm: ze houden hen betrokken, zetten hen op een leuke manier aan het werk en geven ook nog een mooie prijs weg
  2. Deze campagne zorgt voor een enorme naamsbekendheid, bij bestaande communityleden, maar ook bij de vrienden van de communityleden. Door het plaatsen op het eigen Instagram account wordt de campagne en dus Airbnb bekend bij de online vrienden van de maker.
  3. En dan nog het feit dat ze prachtige content naar zich toegeschoven krijgen. Tegen Skift zegt Vivek Wagle, Head of Content, het volgende: “Tegen het einde van deze wedstrijd hebben we toegang tot honderden inspirerende korte films die vertellen waarom mensen gepassioneerd zijn over hun eigen stad. Je kunt je voorstellen welke mogelijkheden dit met zich mee brengt.”

Liken & sharen geen voorwaarde

Ik vraag me af of ze bewust niet mee doen aan de ‘like & share’ acties die momenteel nogal een hype zijn. Airbnb lijkt daar boven te staan en de kracht van haar eigen community niet te onderschatten. En daarnaast van haar wedstrijd misschien kwaliteit te verlangen in plaats van er een populariteitsstrijd van te willen maken.

Wat denk jij, is het slim van Airbnb om bij het kiezen van de winnaar de content op waarde te schatten en niet op het aantal likes en shares dat het krijgt?

Gerelateerde Berichten

  • De ultieme social media strategie in travel

    Australië was in 2012 volgens Tourism Australia de meest besproken globale bestemming op Facebook, Google+…

  • De man die Airbnb probeerde en nooit meer kon stoppen: Yearbnb

    Airbnb is erin geslaagd om échte Airbnb fans te creëren. Het is het leven van…

  • Vechtdal lanceert online campagne om naamsbekendheid te vergroten

    Het Vechtdal positioneert zich als kinderparadijs en geeft een vakantie weg voor 12 personen via…

Categorie: Online PR en branding, Social media Tags: Airbnb, airbnbshorts, crowdsource

Over Annelies Hulshof

Annelies heeft aan de wieg gestaan van TravelNext, en was de eerste communitymanager van dit kennisplatform. Na haar studie Communicatie met specialisatie 'nieuwe media' kwam in TravelNext haar passie voor online marketing en reizen samen! Annelies is zelf ook fervent reiziger en schrijft nu vanuit het Belgische Gent.

Lees Interacties

Trackbacks

  1. De kracht van authentieke visuele content - bouw een virtueel podium - TravelNext schreef:
    5 maart 2014 om 13:38

    […] voor de toeristisch-recreatieve sector. Inspirerende voorbeelden op Instagram zijn de campagne van Airbnb, waarin mensen gepassioneerd vertellen over hun eigen stad en de introductie van de hashtag […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Facebook Expedia Social Media mobiel instagram destinatiemarketing reizen hotels NHTV Vakantiebeurs technologie Google TUI travel TripAdvisor Airbnb onderzoek KLM Booking.com reviews

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring