• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

GESPOT: KLM verrast opnieuw met @KLM_LocalEyes

17 december 2013 door Annelies Hulshof

Het social media team van KLM lijkt nooit stil te zitten en heeft zich met menig campagne in de top gezet als het gaat om innovatief en slim gebruik van sociale media. Dit keer hebben ze een roulerend twitteraccount de wereld in geroepen om ons volgers tips te geven van verschillende  destinaties.

De wereld door de ogen van de lokale medewerkers van KLM

@KLM_LocalEyes laat ons de wereld zien door de ogen van KLM medewerkers van over de hele wereld. De destinatie zien door de ogen van een local dus. Ze zullen tips delen over een onlangs geopend restaurant, een B & B waar de eigenaar je uitnodigt voor zijn vioolconcert, de nieuwste expositie die je niet mag missen, of de beste koffiebar met gratis WiFi. Naast tips zul je tweets tegen komen met interessante inzichten in de lokale gewoonten.

En dit alles, om ons te inspireren naar die destinatie af te reizen, natuurlijk het liefst met KLM. Ook worden de tips op maps op de website verzameld zodat je die kunt uit printen wanneer je daadwerkelijk op reis gaat.

Inspiratie komt van het allereerste roulerende account van @Sweden, schrijft Mirjam Esveld op het blog van KLM.

55% van de Twitteraars is geïnteresseerd in reizen

Waarom ze dit precies doen? Martijn van der Zee, Senior Vice President E-Commerce, legt het uit:

Onderzoek wijst uit dat 62% van de Twitter gebruikers geïnteresseerd is in andere landen en culturen en 55% in reizen. Ze zoeken naar activiteiten, hotels, plaatsen om naartoe te gaan en zelfs reisbestemmingen. Door @KLM_LocalEyes kunnen ze nu vanuit eerste hand tips en trucs horen van KLM medewerkers vanuit de hele wereld.

Gerelateerde Berichten

  • OAD PaperFlies
    GESPOT: OAD medewerkers krijgen social media steun

    Vorige week werd bekend dat OAD failliet is gegaan en dat 1750 mensen hun baan…

  • KLM best practice Social Media

    Social Media zijn geen hype. Inmiddels is iedereen er van overtuigd dat we een nieuw…

  • stripfiguren en de reisindustrie
    Stripfiguren en de reisindustrie

    Stripfiguren lijken een aantrekkelijk medium om reisbestemmingen onder de aandacht te brengen. Al in 2003…

Categorie: Online PR en branding, Social media Tags: klm_localeyes, local travel

Over Annelies Hulshof

Annelies heeft aan de wieg gestaan van TravelNext, en was de eerste communitymanager van dit kennisplatform. Na haar studie Communicatie met specialisatie 'nieuwe media' kwam in TravelNext haar passie voor online marketing en reizen samen! Annelies is zelf ook fervent reiziger en schrijft nu vanuit het Belgische Gent.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

TUI Facebook NHTV technologie instagram Expedia Social Media destinatiemarketing reizen TripAdvisor hotels mobiel reviews Airbnb travel KLM onderzoek Vakantiebeurs Google Booking.com

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring