Het social media team van KLM lijkt nooit stil te zitten en heeft zich met menig campagne in de top gezet als het gaat om innovatief en slim gebruik van sociale media. Dit keer hebben ze een roulerend twitteraccount de wereld in geroepen om ons volgers tips te geven van verschillende destinaties.
De wereld door de ogen van de lokale medewerkers van KLM
@KLM_LocalEyes laat ons de wereld zien door de ogen van KLM medewerkers van over de hele wereld. De destinatie zien door de ogen van een local dus. Ze zullen tips delen over een onlangs geopend restaurant, een B & B waar de eigenaar je uitnodigt voor zijn vioolconcert, de nieuwste expositie die je niet mag missen, of de beste koffiebar met gratis WiFi. Naast tips zul je tweets tegen komen met interessante inzichten in de lokale gewoonten.
En dit alles, om ons te inspireren naar die destinatie af te reizen, natuurlijk het liefst met KLM. Ook worden de tips op maps op de website verzameld zodat je die kunt uit printen wanneer je daadwerkelijk op reis gaat.
Inspiratie komt van het allereerste roulerende account van @Sweden, schrijft Mirjam Esveld op het blog van KLM.
55% van de Twitteraars is geïnteresseerd in reizen
Waarom ze dit precies doen? Martijn van der Zee, Senior Vice President E-Commerce, legt het uit:
Onderzoek wijst uit dat 62% van de Twitter gebruikers geïnteresseerd is in andere landen en culturen en 55% in reizen. Ze zoeken naar activiteiten, hotels, plaatsen om naartoe te gaan en zelfs reisbestemmingen. Door @KLM_LocalEyes kunnen ze nu vanuit eerste hand tips en trucs horen van KLM medewerkers vanuit de hele wereld.