Vorige week gespot in de rubriek e-commerce van het FD: Het Brabants vakantieplatform Withlocals heeft een eerste investeringsronde afgerond en hiermee $500.000 opgehaald. Het groeigeld wordt ingezet voor het bereiken van de markt in Azië. Withlocals bouwt verder aan het platform waarop de lokale bevolking wordt gekoppeld aan toeristen. Excursies maar ook kookcursussen of noem maar op. Het speelt in op de trend “travel like a local”. In het FD wordt ook gerefereerd naar Gidsy “Het concept lijkt op de Nederlandse start-up Gidsy. Deze onderneming werd begin dit jaar overgenomen door de grotere branchegenoot GetYourGuide. Volgens Gidsy om de krachten te bundelen, maar uit de investeringswereld komen signalen dat Gidsy er niet in is geslaagd vervolgfinanciering veilig te stellen”.
Over Martin van Kranenburg
In 2007 heeft Martin het marketingblog Reismanagers.nl opgericht. In mei 2012 is Reismanagers.nl overgegaan naar TravelNext. Martin van Kranenburg is sinds 1998 werkzaam in de online marketing (@sinds1998). Hij heeft aan de wieg gestaan van de websites van D-reizen en Micazu (winnaar Thuiswinkel Awards 2011 - 2014). Naast het ontwikkelen van online platformen in de reisbranche is Martin een gepassioneerd spreker, dagvoorzitter en trainer en heeft hij zich gespecialiseerd op het gebied van persuasive design en conversie. Martin is de schrijver van de populaire Marketingfacts whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing en bekend van zijn gezaghebbende boek ‘Influence‘. Ook is Martin de bedenker van het ConversionFriday model, waarmee hij bedrijven helpt met structurele focus snel de online omzet te verhogen.