• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Google Search introduceert professional reviews

10 augustus 2016 door Hannah Ellens

Google heeft in de VS een handige nieuwe feature geïntroduceerd: bij Google Search zie je nu ook beoordelingen en reviews van gerenommeerde recensenten en publishers. Handig als je wilt weten wat een Michelin-sterren-beoordelaar van het restaurant vindt dat je in gedachten hebt voor dat huwelijksaanzoek. Maar Google gaat net een stapje verder.

Google Search zoekt de grenzen op

Waar de toevoeging van een professionele mening een mooie toevoeging is, zeker voor de foodies onder ons, zoekt Google de grenzen op. Beoordelingen van gebruikers gaven een eerlijk, objectief beeld van gelegenheden op Google Search. Dat is wel een beetje anders met de introductie van deze feature:

  • Professionele beoordelingen worden boven die van de ‘gewone’ gebruiker geplaatst. Niet vergeten dat veel van die professionals uit de Zagat franchise van Google komen.
  • Gebruikersbeoordelingen staan onder de Google Streetview foto’s en de Google Map locatie, met de reviews van Google-gebruikers helemaal bovenaan – inclusief foto’s.
  • Reviews van gewone gebruikers en sites die hiervoor gemaakt zijn, zoals Yelp en TripAdvisor, komen hierdoor ver onderaan de pagina te staan en vragen nogal wat scrollvermogen.

Google Search

Must-visit lijstjes

In Europa lag Google al onder vuur doordat ze met de resultaten van de Shopping-pagina eigen producten (of producten van dochterondernemingen) bovenaan zette. Deze feature doet daar nog een schepje bovenop. Er is behoorlijk wat verontwaardiging geuit door organisaties als Yelp en TripAdvisor. Daarop reageert Google met de claim dat dit de snelste manier is om de beste antwoorden te tonen aan gebruikers.

Je kunt je afvragen of door deze toevoeging mensen niet en-masse must-visit lijstjes gaan publiceren. Online influencers en publishers zullen hier bovenop duiken en er is een redelijke kans dat reviews in de toekomst alleen nog maar voor dit soort partijen zijn weggelegd.

Some local search rivals see a new move by @Google as intentionally marginalizing their #content: https://t.co/OJZr0bNzQ1 feat. @Yelp

— Search Engine Land (@sengineland) 9 augustus 2016

Google’s strategy for @TripAdvisor and @Yelp is to hack away at visibility/income til they’re weak enough to buy out at a steal #DontBeEvil

— Andrew Isidoro (@Andrew_Isidoro) 10 augustus 2016

Google user campagnes

Kortom, een ontwikkeling om in de gaten te houden. Gaan professionele recensenten reviews schrijven over de hotdog-stand in Central Park? Moet je straks als restaurant of travel merk een speciale campagne gaan inrichten op Google-gebruikers zodat je zeker weet dat je reviews krijgt die mensen daadwerkelijk zien? Of – dat kan natuurlijk ook – zijn Google-gebruikers de inspiratiebron van de toekomst?

Gerelateerde Berichten

  • Google flight search vliegt internationaal

    Sinds september vorig jaar kunnen Amerikanen met Google Flight Search zoeken naar binnenlandse vluchten. Sinds gister…

  • Travel 3.0: Email & zoekmachine marketing voor de reisbranche

    In een eerdere blog over het congres Travel 3.0 beschreef ik welke invloed het veranderende…

  • User Generated Marketing

    De uitgaven aan online marketing zullen de komende jaren blijven groeien. Uit gegevens van Forrester…

Categorie: Marketing, TravelNieuws, Zoekmachine marketing Tags: Google Search, google user, Online influencers, reviews, travel blogs, TripAdvisor, Yelp

Over Hannah Ellens

Hannah Ellens werkte in de opstartfase bij travel tech company Tiqets als PR en communicatiemanager. Inmiddels is ze fulltime freelance tekstschrijver en projectmanager en volgt ze ontwikkelingen in de travel branche nog op de voet. Zelf reist ze graag en veel. Die passie, gecombineerd met een liefde voor schrijven en constante nieuwsgierigheid naar (online) marketing en communicatie gooit ze voor TravelNext op één hoop.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Facebook Booking.com reviews destinatiemarketing mobiel instagram TUI Airbnb Google Expedia TripAdvisor onderzoek technologie reizen Vakantiebeurs travel Social Media NHTV hotels KLM

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring