• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Google Travel bestaat niet? Of toch wel!

11 maart 2011 door Martin van Kranenburg

De Nederlandse reiswereld is argwanend naar Googles groeiende dominantie in de online reiswereld. Reisorganisaties zijn sterk afhankelijk van Google voor reclame (Adwords), informatie en doorverwijzing op basis van zoekresultaten naar hun aanbod. De positie van affiliates is door een koperswijziging van Google bijvoorbeeld sterk gewijzigd.

Het internetbedrijf ontplooit steeds meer eigen activiteiten op reisgebied. De acquisitie van ITA Software (een leverancier van vluchtinformatie software) is daar een voorbeeld van. Als de overname slaagt, is Google in staat vergelijkend winkelen voor onder andere vliegtickets te faciliteren. Verder kunnen via Google Maps hotels en kamerprijzen worden vergeleken. De specifieke door Google gegenereerde hotelpagina’s bevatten bovendien informatie over voorzieningen, foto’s, video’s en recensies. Die faciliteiten zijn met behulp van Google Squared ook te vergelijken met andere hotels. Er worden in de VS zelfs kortingsbonnen voor hotels via Google aangeboden. Hoewel niet duidelijk is wat Google precies wil bereiken in de reisbranche is het duidelijk dat zij een steeds dominantere positie inneemt.

Dit artikel is afkomstig uit het ING rapport Vakantieganger dwingt tot waardevoller reisaanbod:

http://www.ing.nl/Images/ING_Vakantieganger_dwingt_tot_waardevoller_reisaanbod_maart2011_tcm7-82601.pdf

Gerelateerde Berichten

  • Travel2011: Google België

    Roel Naessens, Industry Head Travel van Google België gaf een beeld van de huidige situatie…

  • Van travel 1.0 naar travel 2.0

    Web 2.0 is het modewoord van vandaag. Toets het woord “web 2.0” in op Google…

  • Google Travel dendert voort in 2013

    Jeremy Wertheimer, Vice President van Google Travel heeft gisteren een blog gepost met daarin een overzicht…

Categorie: E-commerce Tags: Google Travel, ING Trendrapport Travel, Sasja van As-Winters

Over Martin van Kranenburg

In 2007 heeft Martin het marketingblog Reismanagers.nl opgericht. In mei 2012 is Reismanagers.nl overgegaan naar TravelNext. Martin van Kranenburg is sinds 1998 werkzaam in de online marketing (@sinds1998). Hij heeft aan de wieg gestaan van de websites van D-reizen en Micazu (winnaar Thuiswinkel Awards 2011 - 2014). Naast het ontwikkelen van online platformen in de reisbranche is Martin een gepassioneerd spreker, dagvoorzitter en trainer en heeft hij zich gespecialiseerd op het gebied van persuasive design en conversie. Martin is de schrijver van de populaire Marketingfacts whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing en bekend van zijn gezaghebbende boek ‘Influence‘. Ook is Martin de bedenker van het ConversionFriday model, waarmee hij bedrijven helpt met structurele focus snel de online omzet te verhogen.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Facebook NHTV Vakantiebeurs TripAdvisor Airbnb instagram mobiel Google Booking.com travel TUI Social Media destinatiemarketing technologie KLM reviews Expedia reizen hotels onderzoek

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring