• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

James van Thiel: Google Travel – Making the web work for you

29 november 2012 door Alexander Lamprecht

James van Thiel neemt het publiek mee in de travel wereld van Google.

Veel veranderingen zijn gaande: Meer mensen zijn online, er vindt een verschuiving plaats van statisch naar mobiel, iedereen is online verbonden, E-commerce gaat verschuiven naar Commerce. De virtuele wereld wordt naar ons toegebracht zoals het ook eerder was toegepast door Tesco in Azië.

Sneller toegang tot informatie

Over het algemeen wil de consument sneller toegang krijgen tot de gewenste informatie. Hier speelt Google instant search op in. Met Google Shopping worden producten direct getoond met een afbeelding en de consument kan vergelijken. De consument denkt niet meer lineair, het gaat erom bronnen van informatie samen te brengen.
Binnen de travel industry zijn Google Hotelfinder en Flightsearch voorbeelden hoe Google de internet zoektocht van de consument wil verkleinen, het web meer transparant te maken en de mogelijkheid bieden om prijzen te vergelijken. Nu is er ook Google Travel.

De toekomst van travel

Bedrijven zullen in toekomst meer waarde aan de eigen business toekennen. In de predictive era waar wij nog naartoe gaan zal het gaan om het opbouwen van een relatie met de consument. Het interpreteren van consumenten data zal key worden. Daaroverheen deze nog koppelen aan de eigen database en het visueel zichtbaar maken. James geeft aan de multiscreen wereld een nieuw fenomeen is in onze samenleving. Thuis zijn wij via televisie, computer, tablet, online video en mobiel verbonden. In de nabije toekomst wil Google Travel voornamelijk tijd besteden om het cross-devices gedrag van de consument meetbaar en zichtbaar te maken. Deze data is tot op heden nog niet inzichtelijk.

Social & Local

Afrondend verteld James meer over Social & Local en de manieren waarop Google hierop inspeelt. De sociale impact wordt steeds groter terwijl de aandacht van de consument zich verminderd. Google+ speelt ook op de sociale behoeften in. Het draait om goede boodschappen, het meetbaar maken en de connectie tussen mensen & mensen. Google+ is geen facebook en/of twitter, het is een geïntegreerd platform.

Drie punten zijn voornamelijk van belang voor Google: De juiste boodschap bij de juiste mensen, gerealiseerd door de circles van Google+. Een mooie voorbeeld is KLM: KLM heeft verschillende consumenten segmenten toegepast. Daarnaast speelt de factor: persoonlijk een grote rol. Ga de interactie aan met jouw hoofddoelgroep. Hier speelt Google Hangouts ook op in. Als derde punt: Aanbevelingen zijn leuk, maar beter op de juiste tijdstip (voorbeeld: zoektocht naar een restaurant). Dit maakt Google+ mogelijk door Google+ aan Google Search te koppelen. Daarnaast zullen Google Now en de introductie van Google Glasses trending topics van de toekomst zijn.

Ik ben zeer benieuwd naar jullie bevinden over Google Travel!

De presentatie


Gerelateerde Berichten

  • Travelnext congres kick-off

    Martin van Kranenburg doet de aftrap op het TravelNext Congres. Gedurende de dag zullen er…

  • Ontdek de geheimen van online succes op het TravelNext congres

    TravelNext, organiseert op 29 november het TravelNext Congres in Meeting Plaza Maarssen. Als je bent…

  • Google schrapt externe hotelreviews op Maps en Places

    Hotelbeoordelingen op reviewsites als TripAdvisor en Yelp worden niet meer getoond op Google Maps en…

Categorie: Social media, TravelNext Congres Tags: Google Travel, James van Thiel, travelnext congres

Over Alexander Lamprecht

Alexander Lamprecht is sinds 2011 werkzaam in de online marketing en blogger voor TravelNext. Alexander werkt als online marketeer bij TMI, dé detacheerder in de Zorg en daarnaast is hij werkzaam als docent Technopreneurship en Duits bij de Saxion Hospitality Business School. Verder is Alexander ZZP’er met het bedrijf: ALectury, gespecialiseerd in vertalingen, Duitse taalcursussen voor Nederlandse ondernemers en het geven van advies voor toeristische bedrijven bij (online) marketing vraagstukken. Met zijn Duitse roots, zijn passie voor toerisme en e-marketing wil Alexander bijdragen zijn kennis via de TravelNext blog te delen.

Lees Interacties

Trackbacks

  1. #TravelNext Congres: een terugblik - TravelNext schreef:
    7 december 2012 om 09:31

    […] de veranderende wereld van het internet. Iedereen is online, iedereen is met elkaar verbonden. Zie hier het verslag en zijn presentatie op […]

  2. Het jaar 2012 in review(s) - TravelNext schreef:
    19 december 2012 om 09:07

    […] de zoekgigant de specialist op het gebied van destinatie expertreviews Frommer’s. Daarnaast neemt Google Hotel Finder steeds vaker een prominente plek in bij de zoekresultaten.  Er wordt tegenwoordig bij […]

  3. Travelnext Congres: Nu weet je het wat, maar nu nog het hoe schreef:
    2 januari 2013 om 10:02

    […] marketeers geïnspireerd door de vele sprekers en experts die acte de présence gaven. Airbnb, Google Travel en Think! Social Media trokken volle zalen en een aandachtig luisterend publiek. Na de […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Airbnb Vakantiebeurs Google Booking.com Facebook Expedia TUI mobiel Social Media reizen travel KLM destinatiemarketing onderzoek NHTV reviews technologie hotels instagram TripAdvisor

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring