• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Google versterkt haar posities in reisbranche door overname Frommer’s

15 augustus 2012 door Martin van Kranenburg

Google heeft volgens insiders 25 miljoen dollar betaald voor de overname van Frommer’s. Een uitgeverij van reisgidsen en reiscontent. Google is aardig op weg om haar posities in de reis- en vrijetijdsbranche in te nemen.

Natuurlijk geeft Google aan om door de overname meer advertentieinkomsten te willen genereren. Maar daar gaat het allang niet meer om. Na de overname van Zagat (review site) en de lancering van hun eigen Google flight-booking service is Google natuurlijk allang geen zoekmachine bedrijf meer.

De kracht van reviews en je eigen netwerk

Op termijn krijgt Google een probleem. Nu nog vragen miljoenen bezoekers hun zoekvraag aan Google. Je geeft een zoekopdracht in en Google geeft een antwoord via betaalde en onbetaalde links. Maar steeds vaker gaan consumenten Google overslaan en vragen mensen in hun netwerk of ze een antwoord hebben op hun vraag. Sinds de overname van Zagat, zie je ook dat de reviews zijn geïntegreerd in de Google+ local-business pagina’s. Google+ en de kracht van reviews staan hoog op de agenda bij Google.

De reactie van Tripadvisor over de overname

Met de overname van Frommers en Zagat zal Google steeds meer een bedreiging worden voor de reviewsite Tripadvisor. In een interview reageert de CEO Stephan Kaufer van Tripadvisor als volgt: “It is puzzling to us that Google is going backwards to the opinion of one—a writer—when TripAdvisor is proof that travelers like the wisdom of crowds” and their social-network friends. And I absolutely worry that Google will preference Frommer’s content above organic search results to the detriment of the users.”

Kortom, content is de nieuwe valuta. Iets om over na te denken als reisorganisatie, touroperator of destination marketeer.

Afbeelding: Caitlinator

Gerelateerde Berichten

  • Reisbranche voelt de macht van Google

    De spanning tussen de reiswereld en zoekmachine Google loopt steeds hoger op. De sector is…

  • Google troeft initiatieven af

    Google mengt zich in review en mode Nadat vorige week bekend werd dat de reisbranche…

  • Google automatisch aanvullen:

    The almighty Googlemachine weet meer over ons dan we misschien zelf weten. Ook hoe we…

Categorie: E-commerce Tags: Frommer's, Google Flights, Google Travel, Reisbranche, Zagat

Over Martin van Kranenburg

In 2007 heeft Martin het marketingblog Reismanagers.nl opgericht. In mei 2012 is Reismanagers.nl overgegaan naar TravelNext. Martin van Kranenburg is sinds 1998 werkzaam in de online marketing (@sinds1998). Hij heeft aan de wieg gestaan van de websites van D-reizen en Micazu (winnaar Thuiswinkel Awards 2011 - 2014). Naast het ontwikkelen van online platformen in de reisbranche is Martin een gepassioneerd spreker, dagvoorzitter en trainer en heeft hij zich gespecialiseerd op het gebied van persuasive design en conversie. Martin is de schrijver van de populaire Marketingfacts whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing en bekend van zijn gezaghebbende boek ‘Influence‘. Ook is Martin de bedenker van het ConversionFriday model, waarmee hij bedrijven helpt met structurele focus snel de online omzet te verhogen.

Lees Interacties

Trackbacks

  1. Het jaar 2012 in review(s) - TravelNext schreef:
    19 december 2012 om 17:01

    […] Op de eerste plaats kocht de zoekgigant de specialist op het gebied van destinatie expertreviews Frommer’s. Daarnaast neemt Google Hotel Finder steeds vaker een prominente plek in bij de zoekresultaten. […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Facebook KLM mobiel NHTV Booking.com Expedia reizen Vakantiebeurs Social Media technologie TripAdvisor hotels destinatiemarketing onderzoek instagram TUI reviews travel Google Airbnb

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring