• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Google wil pakketreizen nog beter op de markt zetten

29 augustus 2018 door Arjen Lutgendorff

Google heeft haar vlucht- en hotelzoekmogelijkheden verbeterd en kondigde tegelijkertijd aan dat zij exclusieve hotelkortingen heeft voor betalende gebruikers van Google One cloudopslag. Ook is het bedrijf aan het kijken hoe het de ‘pakketreizen’ dat het nu aanbiedt nog beter op de markt kan gaan zetten en in de toekomst kan uitbreiden met naast hotel en vlucht ook vervoer, maaltijden, en dergelijken.

Onder de upgrades voor vluchten wordt een nieuwe, op vakanties gerichte infographic-tool gebruikt, die een statistische analyse van de historische vluchtprijzen op 25 populaire Amerikaanse routes laat zien om aan te geven of de tarieven hoger of lager zijn dan normaal tijdens de reisperioden van Thanksgiving, december en rond nieuwjaar. De infographic-tool is ook beschikbaar voor het zoeken naar hotelovernachtingen, waarbij bestemmingen worden getoond met ongewoon lage hotelprijzen tijdens die vakanties.

Google laat weten dat het misschien vroeg lijkt, maar dat veel mensen al begonnen zijn met het plannen van uitstapjes voor de komende feestdagen. De upgrade is volgens het bedrijf vooral bedoeld om reizigers geld te laten besparen. “Met de hulp van Google News Lab en Polygraph hebben we een handige tool ontwikkeld die laat zien hoe prijzen veranderen – op basis van wanneer je boekt en waar je op reis bent – voor vluchten naar populaire vakantiebestemmingen. Het helpt zelfs bij het vinden van hoteldeals voor Thanksgiving, decembervakanties en Oud en Nieuw. Als geld besparen uw doel is, neem dan een dag of twee vrij aan het begin van de week na Thanksgiving; veel routes hebben dan lagere tarieven dan gemiddelde prijzen met een rendement op dinsdag 27 november of woensdag 28 november.”

Wie van plan is om op vakantie te gaan, kan ook zien welke bestemmingen ongewoon lage hotelprijzen hebben tijdens de desbetreffende vakantieperiode. Tijdens het bekijken van de bestemming, laat Google tevens de meest populaire dingen zien die men kan ondernemen op desbetreffende bestemming op basis van de activiteiten die anderen hebben opgeslagen in Google Search en Maps. “We hebben ook nieuwe manieren toegevoegd om geweldige deals te vinden in de Explore Map in Google Flights. Als u flexibel bent op uw reislocatie of datums voor een eindejaarsuitje, kunt u zoeken naar bestemmingen zoals ‘Zuid-Europa’ en vervolgens specifieke of flexibele data kiezen. Google Flights doorzoekt duizenden mogelijke bestemmingen, analyseert hun historische vluchtprijzen en belicht vervolgens steden met goede deals in het groen.”

“Hotelkamerprijzen kunnen ook fluctueren, vooral wanneer kamers snel uitverkocht zijn voor vakanties zoals oudejaarsavond. We voegen Price Insights for Hotels toe, waarmee u kunt zien hoe prijzen in de loop van de tijd evolueren voor de datums van uw reis. Stel dat je op kerstnacht in een hotel in San Diego wilt verblijven. U kunt nu de historische prijzen van dat hotel bekijken, waarmee is te zien of deze lager of hoger zijn dan normaal, en deze prijs vergelijken met andere hotels op dezelfde bestemming binnen een vergelijkbaar prijsbereik – en met dezelfde sterbeoordeling – gedurende dezelfde periode.”

Gerelateerde Berichten

  • TravelNieuws technologie & vervoer: Google zet stap in auto-sharing

    Google introduceert een auto sharing service in San Fransisco. Daarmee geeft het bedrijf reizigers een…

  • Google automatisch aanvullen:

    The almighty Googlemachine weet meer over ons dan we misschien zelf weten. Ook hoe we…

  • Travel2011: Google België

    Roel Naessens, Industry Head Travel van Google België gaf een beeld van de huidige situatie…

Categorie: E-commerce, Technologie, TravelNieuws, Trends Tags: Google, Google Flights, hotels, travel

Over Arjen Lutgendorff

Arjen Lutgendorff is hoofdredacteur van vakblad TravelPro waar hij ruim tien jaar werkzaam is. Sinds kort schrijft Arjen ook voor Business Traveller Nederland en TravelNext. “Ik heb TravelNext altijd al gevolgd en vind het een ontzettend interessant e-travel marketing platform dat zich richt op nieuwe ontwikkelingen in reizen en de reisbranche. Wil je bijblijven over de laatste ontwikkelingen, dan volg je TravelPro en TravelNext." Tips? Mail arjen@travelpro.nl.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

technologie Expedia hotels Facebook travel reizen Booking.com mobiel instagram reviews destinatiemarketing KLM TUI onderzoek Airbnb Vakantiebeurs NHTV Social Media TripAdvisor Google

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring