Een boutique hotel in Sydney pakt het wel heel slim aan om het creëren van visuele content te stimuleren bij haar gasten. Heb je namelijk meer dan 10.000 volgers op Instagram, dan nodigt 1888 hotel Sydney je uit om een nacht gratis bij hen te komen overnachten. Daarnaast wint er elke maand een gast die de mooiste Instagramfoto maakt van het hotel een gratis overnachting. Waarom ze dit doen? Dit is de ultieme manier om bij de vrienden van de bewuste gasten in de kijker te komen.
1888 Sydney
Naast dat het hotel zelf een plaatje is, refereert de naam van het hotel naar het jaar dat Kodak gelanceerd is. Het hotel doet de fotografie eer aan door instagram-vriendelijke wandelkaarten aan te bieden aan haar gasten.
Daarnaast showt het hotel op MAC’s bijzondere instagramfoto’s die hun gasten maakten, en hebben ze een ‘selfie’ ruimte om je als gast van het hotel in de eeuwigheid vast te leggen op de digitale gevoelige plaat.
Bekende Youtuber Toby Turner heeft zichzelf al succesvol vastgelegd in de ‘selfie’, met aardig wat publiciteit van dien.
Bereik de vrienden van je gasten
We weten inmiddels allemaal dat we het meeste aannemen van onze eigen vrienden en bekenden. Het is voor een organisatie zoals een hotel dus van belang om deze volgende kring te bereiken. 1888 Hotel doet dat door haar gasten via Instagram zijn of haar vrienden te inspireren voor een ritje Sydney en een verblijf in dit prachtige hotel.
Chief Executive Officer Paul Fischmann vertelde aan Mashable: “Er is altijd een sterke, intrinsieke band tussen reizen en fotografie, maar de opkomst van sociale media en Instagram heeft het delen van foto’s een nog groter deel van de ervaring van de reiziger gemaakt. Mensen willen niet alleen bezoeken en verblijven in prachtige plekken, ze willen het ook vast leggen en delen met hun vrienden en netwerken als het gebeurt.”
Volgens Fischmann is het hotel doordrenkt met sociale media omdat ze zich ervan bewust zijn dat reizigers graag hun bijzondere verblijven vastleggen en delen met hun netwerk.