• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

TravelNieuws: ”Grow Greek Tourism Online” van Google

19 mei 2016 door Bas Wanrooij

Het toerisme is al ontzettend lang de belangrijkste inkomstenbron voor de Grieken. Momenteel is het de grootste motor voor de Griekse economie. Maar daarnaast zijn er online ook nog heel veel (online) groeikansen voor deze bestemming en Google helpt ze hier een handje bij.

Inzet van Google

Google heeft in 2014 voor het eerst het project “Grow Greek Tourism Online’’ uitgerold. In 2014 en 2015 hebben meer dan 10.000 SME’s deelgenomen aan de speciale lezingen in het land en de online trainingssessies. Het doel van deze trainingssessies is om de deelnemers op te leiden tot een ware travel professional en zij zullen leren hoe zij zich het beste kunnen profileren op het internet. Dit jaar wordt het voor de derde keer georganiseerd. Voor 2016 is de doelstelling verder opgeschroefd, in 2016 is het doel om 30.000 Griekse ondernemers in de toeristische sector te helpen hun online prestaties te verbeteren.

Om de ambitie te kunnen bewerkstelligen, een groei van 300%, heeft Google meer nieuwe services voor de Grieken gelanceerd. Een groep van 20 online adviseurs, door Google getraind, reizen dit jaar langs 30 vakantiebestemmingen om travel professionals gratis te trainen. Ook is er een gratis online opleidingsplatform voor professionals in de toeristische sector ontwikkeld. Iets wat we van Google in Nederland voor studenten kennen, maar niet specifiek gericht op het toerisme.

Zomer én winterbestemming

De focus dit jaar is om “tourism all year round” te stimuleren. In Griekenland is het vakantieseizoen voor veel bestemmingen nog beperkt tot alleen het zomerseizoen. Mede door de internationale vluchten is het seizoen kort, van mei tot en met september. En dan met een piek in de maanden juli en augustus natuurlijk.

Maar ook in andere maanden is Griekenland een prima vakantiebestemming. Wist je dat je bijvoorbeeld kunt skiën in Griekenland? In Februari een tip om een stedentrip naar Thessaloniki te combineren met een dagje wintersport in Kaimaktsalan Skicenter. En zo zijn er nog legio andere mogelijkheden in de wintermaanden die bij vele nog onbekend zijn. Griekenland hoeft het dus niet alleen van de zomermaanden te hebben, maar op het moment is dat wel het geval. En hier willen zij de komende jaren iets aan gaan doen. Ook voor OTA’s in Nederland liggen hier nog genoeg kansen voor deze destinatie.

Online groeikansen

Volgens Google is er het afgelopen jaar 19% meer gezocht op “Travel to Greece” in de zoekmachine en steeg het mobiel gebruik voor deze zoekterm met maar liefst 72%. Toch biedt slechts 8% van alle hotels in Griekenland een eigen online reserveringssysteem aan en profiteren zij dus niet van deze voordelen (Bron: Google Greece). Daar liggen dus nog genoeg mogelijkheden om (online) te groeien.

Credits headerafbeelding: Griekenland.net (CC)

Gerelateerde Berichten

  • TravelNieuws: Google trips en de implicaties voor reizen en reizigers

    Google lanceerde officieel Google Trips. Na enige geruchten over de nieuwe app in dit blog…

  • TravelNieuws: Google Trips, de geruchten en verwachtingen op een rijtje

    Toegang tot je travel informatie, terwijl je telefoon niet eens online is. Dit is wat…

  • Google helpt Griekenland online

    Toerisme is voor Griekenland enorm belangrijk. Zo’n 20% van de bevolking werkt in de toeristische…

Categorie: TravelNieuws Tags: Google, TravelNieuws

Over Bas Wanrooij

Bas Wanrooij is ondernemer vanuit Follow Media en reisspecialist voor Corfu Korfoe Sunshine Holidays. Na een studie HEAO Commerciële Economie heeft hij jarenlang als Marketing Manager gewerkt en ruime ervaring opgedaan in de offline en vooral de online wereld. Op TravelNext blogs over o.a. Greece als destinatie, maar ook duurzaamheid in de (online) reiswereld. Zijn passie voor reizen en Griekenland als vakantiebestemming uit hij dagelijks op de inspirerende website Griekenland.net.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Google reviews travel Airbnb mobiel Booking.com Facebook Vakantiebeurs NHTV KLM Expedia destinatiemarketing technologie Social Media TUI TripAdvisor instagram reizen hotels onderzoek

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring