• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Helft Nederlanders bereid meer te betalen voor ‘duurzamer’ ticket

20 juni 2019 door Sharon Evers

Bijna 50 procent van de Nederlanders is bereid om extra geld te betalen voor een vlucht om het negatieve effect op het milieu te compenseren. Zo’n 30 procent van de mensen is zelfs bereid om daar per ticket meer dan 25 euro extra voor te betalen. Dat blijkt uit onderzoek van Vliegtickets.nl.

Helft Nederlanders bereid meer te betalen voor ‘duurzamer ticket’
 

Meer dan 25 euro extra is een groot bedrag, maar 94,4 procent van de ondervraagden vindt het dan ook belangrijk om bij te dragen aan een duurzamere wereld. Een nog groter gedeelte van de ondervraagden (94,8 procent) is zich bewust van het effect dat vliegen heeft op het milieu. 38,5 procent van de mensen is vanuit dat perspectief dan ook van plan in de toekomst minder vliegreizen te maken. Het grootste gedeelte van de ondervraagden, 44,4 procent, blijft echter nog net zo vaak vliegreizen maken en 39,2 procent overweegt ook geen ander vervoersmiddel, zoals het openbaar vervoer voor reizen buiten Nederland.

Niet voldoende informatie
Hoewel we dus bijna allemaal weten dat vliegen niet bepaald goed voor het milieu is, vindt maar liefst 69,9 procent van de ondervraagden dat zij niet voldoende informatie krijgen over milieumaatregelen vanuit luchtvaartmaatschappijen. Meer dan een derde van de mensen (35,3 procent) weet bijvoorbeeld ook niet dat je negatieve milieueffecten van je vlucht kunt compenseren. Op de vraag waarin luchtvaartmaatschappijen hun bijdrage op het gebied van duurzaamheid kunnen verbeteren, antwoordt 36,8 procent met het verminderen van CO2-uitstoot. 24,9 procent vindt dat luchtvaartmaatschappijen aan het biobrandstof moeten, 22,7 procent dat zij meer gebruik moeten maken van duurzame producten en 21,1 procent vindt dat de maatschappijen iets aan het afval moeten doen. Ruim een kwart van de ondervraagden (26,7 procent) kiest enkel voor airlines die actief aan milieucompensatie doen.

Trees for All
Aan de hand van de uitkomsten van dit onderzoek heeft Vliegtickets.nl de samenwerking met voormalig partner Trees for All nieuw leven ingeblazen. Trees 4 All zet zich in voor duurzame projecten om CO2-uitstoot te compenseren.

Gerelateerde Berichten

  • Hotelboekingen Expedia te betalen met Bitcoins

    Expedia heeft aangekondigd Bitcoins te willen accepteren voor hotelboekingen op zijn site. Daarmee is het…

  • ADV: Nederlanders op vakantie in 2012

    Minder op vakantie De verwachting van het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen en onderzoeksbureau…

  • Belvilla lokt Nederlanders uit hun tent

    Lees net op Adformatie dit bericht. Belvilla gaat nietsvermoedende bezitters van een tent of caravan…

Categorie: Duurzaamheid, TravelNieuws

Over Sharon Evers

"De reisbranche is een interessante branche die nooit stilstaat. En dat is precies waar ik van houd. Ik houd van beweging en ben er graag als de kippen bij als er ontwikkelingen voordoen die ik in elke journalistieke vorm met jullie ga delen."

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
RED Online Marketing
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Google technologie Vakantiebeurs hotels Booking.com TripAdvisor Expedia KLM Social Media mobiel onderzoek travel Airbnb NHTV instagram destinatiemarketing reizen Facebook TUI reviews

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2022 · TravelNext