Na ruim 10 maanden stopt de Hema met de verkoop van last minutes. Hiervoor hadden ze begin dit jaar een samenwerking met reisorganisatie Thomas Cook Nederland. De reizen werden volgens een eenvoudige formule aangeboden. Als klant had je de keuze uit drie prijscategorieën: tot 350,-, 500,- of 650,- per persoon. Een heldere en eenvoudige formule. Maar kennelijk niet succesvol want na 10 maanden is de stekker eruit gehaald. Zou het toch aan het feit liggen dat mensen geen beleving hebben om bij de Hema een vakantie te boeken? Of kreeg het product intern onvoldoende aandacht? Wie het weet mag het zeggen.
Over Martin van Kranenburg
In 2007 heeft Martin het marketingblog Reismanagers.nl opgericht. In mei 2012 is Reismanagers.nl overgegaan naar TravelNext. Martin van Kranenburg is sinds 1998 werkzaam in de online marketing (@sinds1998). Hij heeft aan de wieg gestaan van de websites van D-reizen en Micazu (winnaar Thuiswinkel Awards 2011 - 2014). Naast het ontwikkelen van online platformen in de reisbranche is Martin een gepassioneerd spreker, dagvoorzitter en trainer en heeft hij zich gespecialiseerd op het gebied van persuasive design en conversie. Martin is de schrijver van de populaire Marketingfacts whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing en bekend van zijn gezaghebbende boek ‘Influence‘. Ook is Martin de bedenker van het ConversionFriday model, waarmee hij bedrijven helpt met structurele focus snel de online omzet te verhogen.