• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Het online marketingplan: focus op traffic en conversie

12 december 2007 door Martin van Kranenburg

Het online marketingplan beschrijft in grote lijnen hoe je meer gerichte bezoekers naar je website trekt en hoe je deze bezoekers converteert naar boekers. Een van de belangrijkste onderdelen van het online marketingplan vormt een kraakheldere omschrijving van je doelstellingen, wat wil je met de website bereiken? En voor wie? De doelgroep wordt nauwkeurig in kaart gebracht en budgetten, mensen en middelen zijn bekend.

Meer bezoekers
Hoe trek je meer kwalitatieve bezoekers naar je website? En hoe zet je de bezoekers aan tot de gewenste (trans)acties? In eerste instantie zal je als marketeer een goed overzicht moeten hebben van alle online marketing middelen die ingezet kunnen worden om meer bezoekers te genereren.

Zoals zoekmachine marketing (organic en paid search), e-mailmarketing, affiliate marketing, linkbuilding, games, prijsvragen, (video) bannering, contentintegratie (white label), viral marketing en de mogelijkheden van weblogs. Afhankelijk van het beschikbare budget, mensen en middelen kan de ‘online marketingmix’ voor jouw situatie worden ingevuld. Maar bezoekers trekken is stap 1, vervolgens zul je de belofte moeten waarmaken. Met je website moet je mensen prikkelen en verleiden.

Hogere conversie
Waar zet je de marketing euro in? Meer bezoekers of het verbeteren van de website conversie? Indien de website nog veel te wensen overlaat is het vaak verstandiger om eerst de focus te leggen op het verbeteren van de gebruikersvriendelijkheid en usability dan veel geld te steken in het aantrekken van nieuwe bezoekers die je veelal teleur gaat stellen.

Als online marketeer heb je dus ook inzicht nodig in de middelen die je conversie kunnen beïnvloeden zoals: user generated content, performance monitoring, toegankelijkheid (IE 7.0, Firefox), usability en design, betrouwbaarheid, betalen op internet, web 2.0 (co-creatie), navigatie mogelijkheden (opkomst geleide navigatie), gebruikersvriendelijke formulieren, schrijven voor het web, inzet van personas, interaction design, behavorial targetting, rss marketing, integratie call en chatmodules en de technische mogelijkheden van de achterkant van het internet.

Harde en zachte conversies
Elke website heeft zijn conversies. En zijn zowel harde als zachte conversies. Harde conversies zijn bijvoorbeeld het aantal verkopen, zaken die vaak direct geld opleveren. Het inschrijven voor een nieuwsbrief of de tijd dat iemand op een pagina blijft zijn de zachte conversies. Zorg ervoor dat je structureel meet op je belangrijkste conversies en blijf optimaliseren zodat je in het ritme komt van meten-weten-verbeteren.

Advertentie: wil je een Online Marketing scan. Praktische tips en trucs om meer bezoekers naar je site te trekken en ze vervolgens aan te zetten tot de gewenste (trans)acties. Stuur dan een e-mail naar sinds1998@gmail.com. Sinds1998.nl I online marketing training en advies. Sinds1998 is het adviesbureau van Martin van Kranenburg.

Hierbij dan mijn conversiemoment :- ) Ga nu naar Conversiescan.nl en vraag een scan aan.

Gerelateerde Berichten

  • Online Marketing: traffic, conversie en retentie !

    Net zoals in de winkelstraat draait het bij het zaken doen op internet evenens om traffic,…

  • Recessie = focus op conversie

    Dinsdag 12 mei mag ik weer samen met Ewald Verhoog een training conversietips geven vanuit…

  • D-reizen gaat reisbureaus sluiten wegens fusie en online focus

    D-reizen gaat fysieke reisbureaus sluiten om overeind te kunnen blijven. Door de fusie met VakantieXperts…

Categorie: E-commerce, Usability & design Tags: conversie marketing, Online Marketingplan

Over Martin van Kranenburg

In 2007 heeft Martin het marketingblog Reismanagers.nl opgericht. In mei 2012 is Reismanagers.nl overgegaan naar TravelNext. Martin van Kranenburg is sinds 1998 werkzaam in de online marketing (@sinds1998). Hij heeft aan de wieg gestaan van de websites van D-reizen en Micazu (winnaar Thuiswinkel Awards 2011 - 2014). Naast het ontwikkelen van online platformen in de reisbranche is Martin een gepassioneerd spreker, dagvoorzitter en trainer en heeft hij zich gespecialiseerd op het gebied van persuasive design en conversie. Martin is de schrijver van de populaire Marketingfacts whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing en bekend van zijn gezaghebbende boek ‘Influence‘. Ook is Martin de bedenker van het ConversionFriday model, waarmee hij bedrijven helpt met structurele focus snel de online omzet te verhogen.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Booking.com destinatiemarketing mobiel Google TripAdvisor Facebook Social Media Expedia reizen KLM instagram TUI onderzoek Vakantiebeurs travel NHTV technologie Airbnb hotels reviews

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring