• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Het verhaal achter …. Reismee.nl (reisdagboek 2.0)

25 augustus 2008 door Martin van Kranenburg

ReisMee.nl is een online reisplatform waar reizigers hun eigen reisdagboek kunnen bijhouden. De gedachte achter ReisMee.nl gaat echter verder: ervaringen delen, kennis creëren en online socialisen.

De website is opgezet door TND media, een webdesignbedrijf dat wordt gerund door Joni Danino en Laurens Taekema. “We werden door bekenden vaak benaderd met de vraag of we een reisblog wilden maken voor een buitenlandse stage of verre reis. Met ReisMee.nl spelen we in op de behoefte aan een eenvoudig en snel reisblogsysteem dat er bovendien goed uit ziet.”

Een reisdagboek aanmaken op ReisMee.nl is gratis. De reiziger krijgt een eigen subdomein en vervolgens kunnen de reisverhalen, foto’s en video’s gedeeld worden. De thuisblijvers volgen de reiziger op de voet door middel van de RSS-feed, interactieve routekaart en automatische updates per e-mail. ” Gebruikers krijgen bij ons onbeperkt videoruimte en kunnen 200 foto’s gratis toevoegen. Dat is één van de redenen waarom we in korte periode al snel gegroeid zijn. We krijgen ook veel positieve reacties en merken dat we naamsbekendheid krijgen door mond-op-mond reclame.”

ReisMee.nl is eind 2007 gelanceerd en verkeert momenteel in open bètafase. Er wordt achter de schermen druk gewerkt aan de volgende stap. “Bezoekers gebruiken de site al om zich te oriënteren, informeren en zich te laten inspireren, maar we gaan dit toegankelijker maken. Reismee werkt aan mobiele integratie en gaan de site socialer maken.”  Het uiteindelijk doel met ReisMee.nl? “Uitgroeien tot een hèt social travel netwerk van Nederland.”

Reismee.nl
Reismee.nl

Gerelateerde Berichten

  • Het verhaal achter Cruise.nl

    Don Pater (ex D-reizen) startte een jaar geleden met Tendi.nl, het àndere kamperen. Nu dit…

  • Het verhaal achter Google Chrome

    Google komt met een eigen webbrowser. Google Chrome moet beter functioneren om de huidige websites…

  • zweden-kanovakantie
    Het verhaal achter Onsfamiliehuis.nl (nieuwe website)

    Naast blogger, trainer mag ik vooral ook aan leuke nieuwe internetprojecten werken. Ik ben nauw…

Categorie: Social media Tags: Online reisdagboek

Over Martin van Kranenburg

In 2007 heeft Martin het marketingblog Reismanagers.nl opgericht. In mei 2012 is Reismanagers.nl overgegaan naar TravelNext. Martin van Kranenburg is sinds 1998 werkzaam in de online marketing (@sinds1998). Hij heeft aan de wieg gestaan van de websites van D-reizen en Micazu (winnaar Thuiswinkel Awards 2011 - 2014). Naast het ontwikkelen van online platformen in de reisbranche is Martin een gepassioneerd spreker, dagvoorzitter en trainer en heeft hij zich gespecialiseerd op het gebied van persuasive design en conversie. Martin is de schrijver van de populaire Marketingfacts whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing en bekend van zijn gezaghebbende boek ‘Influence‘. Ook is Martin de bedenker van het ConversionFriday model, waarmee hij bedrijven helpt met structurele focus snel de online omzet te verhogen.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

KLM reizen Social Media TripAdvisor TUI NHTV travel Vakantiebeurs Booking.com mobiel technologie instagram hotels reviews Airbnb Google Expedia destinatiemarketing Facebook onderzoek

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring