De nieuwe reizigers zijn altijd een erg interessant onderwerp. Het is voor organisaties ontzettend van belang om deze nieuwe generatie reizigers van 18 tot 30 jaar te begrijpen en te leren kennen. Amadeus helpt daarbij door deze nieuwe reiziger te schetsen. Deze generatie is tech-savvy en zijn zware internet en sociale media gebruikers en zijn de heavy reis-consumenten van de toekomst. Maar hoe kun je als reisorganisatie deze groeiende groep nieuwe reizigers bedienen?

De slimme consument

De nieuwe reiziger is eraan gewend dat er ontzettend veel informatie gratis te krijgen is. Reviewsites, foto’s, video’s, blogs en communities zijn gratis te bezichtigen of aan deel te nemen. Ze zijn hierdoor goed op de hoogte van al het aanbod dat er is, weten hoe ze prijzen kunnen vergelijken en reviews moeten lezen.

op internet moet alles snel voorhanden zijn,  maar deze generatie wil het beste van twee werelden, ze willen ook een bijzondere en verrijkende ervaring als het gaat om service en dienstverlening bij een reisorganisatie. Ze willen naast een 24/7 bereikbare klantenservice een duidelijke en transparante prijszetting. Ze houden van verassingen, maar niet als het gaat om onverwachte kosten.

Aan merken de taak om deze savvy consument een speciaal en uniek gevoel te geven. Biedt trendy ideeën voor reizen en zorg voor interessante activiteiten. Dit kan ertoe leiden dat consumenten het merk omarmen en ze een ware loyale klant worden.

Sociale interactie

Reizigers willen geen nummer zijn, ze willen gezien worden als uniek. Ze hebben unieke persoonlijkheden op internet die door hun foto’s, video’s, vrienden en interesses naar de buitenwereld wordt getoond. Ze zijn dus transparanter dan ooit, hier kun je als reisorganisatie dan ook duidelijk je voordeel mee doen: Je kunt namelijk met het individu engagen op zijn of haar interesses, je kunt ze een persoonlijk passend aanbod doen en ze op die manier als een echt individu benaderen.

“Een Facebook pagina zou als touch-point voor reizigers kunnen fungeren, door reizigers met elkaar te verbinden die naar dezelfde stad, land of locatie gaan in de toekomst. Alle reizigers – die van nu en in de toekomst – die de bestemming hebben bezocht kunnen deelnemen aan chats die informatie delen,” aldus een nieuwe reiziger.

We weten allemaal dat het gebruik van een mobiele telefoon in het buitenland een grote drempel is voor reizigers wanneer ze buiten hun thuisland komen. Terwijl deze beperking er nog is zijn er andere dingen die je kunt doen om toch met de reiziger in contact te komen. Bijvoorbeeld content aanbieden dat vooraf te downloaden is, dat offline beschikbaar is of heel weinig data verbruikt wanneer het gebruikt wordt in het buitenland.

De zoektocht naar uniciteit

“Ik wil locals ontmoeten, zodat ik de cultuur kan opnemen via iemand die echt de omgeving kent, ergens off the beaten track!” de nieuwe reiziger.

De nieuwe reiziger heeft een enorm sterke mening als het gaat over hun wensen en behoeften, maar staan ook open voor nieuwe suggesties en ideeën. De beste manier om met deze nieuwe reiziger te engagen is dus wederom om met mooie tips te komen voor bestemmingen en activiteiten die af gaan van de gebaande paden en de typische reiziger.

De nieuwe reiziger wil dan ook niet gezien worden als de typische reiziger, maar zo veel mogelijk een local experience mee maken. Het nieuwe perfectie is voor hen imperfectie. Door de verbinding tussen de nieuwe reiziger en de local te maken speel je als organisatie sterk in op die behoefte aan authenciteit.

Bron: Trending with next gen travelers (Amadeus) [PDF]