• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Hoe bedien je de nieuwe reiziger?

1 oktober 2013 door Annelies Hulshof

De nieuwe reizigers zijn altijd een erg interessant onderwerp. Het is voor organisaties ontzettend van belang om deze nieuwe generatie reizigers van 18 tot 30 jaar te begrijpen en te leren kennen. Amadeus helpt daarbij door deze nieuwe reiziger te schetsen. Deze generatie is tech-savvy en zijn zware internet en sociale media gebruikers en zijn de heavy reis-consumenten van de toekomst. Maar hoe kun je als reisorganisatie deze groeiende groep nieuwe reizigers bedienen?

De slimme consument

De nieuwe reiziger is eraan gewend dat er ontzettend veel informatie gratis te krijgen is. Reviewsites, foto’s, video’s, blogs en communities zijn gratis te bezichtigen of aan deel te nemen. Ze zijn hierdoor goed op de hoogte van al het aanbod dat er is, weten hoe ze prijzen kunnen vergelijken en reviews moeten lezen.

op internet moet alles snel voorhanden zijn,  maar deze generatie wil het beste van twee werelden, ze willen ook een bijzondere en verrijkende ervaring als het gaat om service en dienstverlening bij een reisorganisatie. Ze willen naast een 24/7 bereikbare klantenservice een duidelijke en transparante prijszetting. Ze houden van verassingen, maar niet als het gaat om onverwachte kosten.

Aan merken de taak om deze savvy consument een speciaal en uniek gevoel te geven. Biedt trendy ideeën voor reizen en zorg voor interessante activiteiten. Dit kan ertoe leiden dat consumenten het merk omarmen en ze een ware loyale klant worden.

Sociale interactie

Reizigers willen geen nummer zijn, ze willen gezien worden als uniek. Ze hebben unieke persoonlijkheden op internet die door hun foto’s, video’s, vrienden en interesses naar de buitenwereld wordt getoond. Ze zijn dus transparanter dan ooit, hier kun je als reisorganisatie dan ook duidelijk je voordeel mee doen: Je kunt namelijk met het individu engagen op zijn of haar interesses, je kunt ze een persoonlijk passend aanbod doen en ze op die manier als een echt individu benaderen.

“Een Facebook pagina zou als touch-point voor reizigers kunnen fungeren, door reizigers met elkaar te verbinden die naar dezelfde stad, land of locatie gaan in de toekomst. Alle reizigers – die van nu en in de toekomst – die de bestemming hebben bezocht kunnen deelnemen aan chats die informatie delen,” aldus een nieuwe reiziger.

We weten allemaal dat het gebruik van een mobiele telefoon in het buitenland een grote drempel is voor reizigers wanneer ze buiten hun thuisland komen. Terwijl deze beperking er nog is zijn er andere dingen die je kunt doen om toch met de reiziger in contact te komen. Bijvoorbeeld content aanbieden dat vooraf te downloaden is, dat offline beschikbaar is of heel weinig data verbruikt wanneer het gebruikt wordt in het buitenland.

De zoektocht naar uniciteit

“Ik wil locals ontmoeten, zodat ik de cultuur kan opnemen via iemand die echt de omgeving kent, ergens off the beaten track!” de nieuwe reiziger.

De nieuwe reiziger heeft een enorm sterke mening als het gaat over hun wensen en behoeften, maar staan ook open voor nieuwe suggesties en ideeën. De beste manier om met deze nieuwe reiziger te engagen is dus wederom om met mooie tips te komen voor bestemmingen en activiteiten die af gaan van de gebaande paden en de typische reiziger.

De nieuwe reiziger wil dan ook niet gezien worden als de typische reiziger, maar zo veel mogelijk een local experience mee maken. Het nieuwe perfectie is voor hen imperfectie. Door de verbinding tussen de nieuwe reiziger en de local te maken speel je als organisatie sterk in op die behoefte aan authenciteit.

Bron: Trending with next gen travelers (Amadeus) [PDF]

Gerelateerde Berichten

  • Help de nieuwe reiziger de unieke plekjes te vinden

    De bezoeker van je destinatie of hotel gaat deze tijden anders op reis. De nieuwe…

  • Worden uitgevers de nieuwe retailers?

    Alweer enige tijd geleden mocht ik voor Lectric Internet opleidingen een korte presentatie houden over…

  • ANWB bouwt aan nieuwe zoek- en boekmachine

    De ANWB breidt zijn reisaanbod zowel in de breedte als de diepte uit. De bond…

Categorie: Marketing Tags: authenciteit, de nieuwe reiziger, unicititeit

Over Annelies Hulshof

Annelies heeft aan de wieg gestaan van TravelNext, en was de eerste communitymanager van dit kennisplatform. Na haar studie Communicatie met specialisatie 'nieuwe media' kwam in TravelNext haar passie voor online marketing en reizen samen! Annelies is zelf ook fervent reiziger en schrijft nu vanuit het Belgische Gent.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

reizen destinatiemarketing onderzoek KLM Vakantiebeurs mobiel Booking.com Airbnb Google NHTV Facebook TripAdvisor Expedia hotels reviews Social Media travel instagram TUI technologie

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring