Vanochtend aangekomen in Amsterdam voor het symposium “Travel 3.0 hoe bereik je de hedendaagse consument”. Een symposium met een mooie lijst sprekers waaronder Stephan Fellinger, Peter van der Graaf, Ben van der Burg, Wouter Blok, Richard Lamb en dagvoorzitter Marco Derksen.

Travel 3.0: everybody is an (travel)expert to someone
Travel 3.0. Hoe bereik je de hedendaagse reisconsument. Ok, tijden veranderen en internet, social en mobiel zorgen voor nieuwe kansen en mogelijkheden. Maar eerst even de mindset goed krijgen. Travel 3.0 waar hebben we het over. Travel 1.0 gaat over monoloog, de brochure op het internet. Travel 2.0 gaat over interactie ofwel online transactie. Maar de focus ligt nog steeds op zenden vanuit de reisonderneming.

En dan nu Travel 3.0. De tijd waar iedereen met iedereen communiceert over je merk en producten. We leven nu in een tijd waarin je aandacht van de consument niet meer kan kopen maar moet verdienen. In Travel 3.0 staat het dialoog, ervaringen (reviews) en vooral aanbevelingen van vrienden, familie of bekenden centraal. In Travel 3.0 gaan posities in Google er wellicht minder toe doen maar worden vakanties geboekt door aanbevelingen van je vrienden en bekenden in Facebook, Linkedin of Twitter. Everbody is an (travel)expert to someone.

Het symposium is op Twitter te volgen via #travel3dot0.

Credits headerafbeelding: Enkhtuvshin (CC)