• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Hoe besteden consumenten hun tijd op het internet? [infographic]

7 december 2012 door Annelies Hulshof

Op Tnooz vond ik een infographic waarin duidelijk de shift van offline naar online te zien is. De consument is in vergelijking met 2006 veel meer bezig met sociale netwerken en het kijken van online televisie. Inzichtelijk wordt hoe de consument zich beweegt en hoe zij hun tijd besteden op internet. 

In Facebook wordt het meeste tijd in geïnvesteerd van alle sociale media met een gemiddelde van 6.75 uur in de maand. Maar ook Pinterest verrast me, met een derde plaats van meest gebruikt social medium. Gemiddeld zitten Amerikanen 1,5 uur per maand op het virtuele prikbord.

2006 vs 2011

Sociale netwerken krijgen sowieso meer uren toegeschoven in het dagelijkse leven. In 2006 besteedde de consument nog 2.7 uur aan sociale media, in 2011 is dat 7 uur. Ook het kijken van televisie maakt langzaam maar zeker een shift van offline naar online. Het aantal uren offline televisie kijken is in de vijf jaar gedaald van 71 uur naar 59 uur. Online televisie kijken kent in diezelfde periode een stijging van 6 uur naar 23 uur. Tijdens het kijken van die tv, geeft 65% van de tabletbezitters in Amerika aan dat ze gebruik maken van het internet op hun tablet, waarbij 60% van de vrouwen en 44% van de mannen langs een social netwerk komen.

Infographic: Internet

infographic internet

Gerelateerde Berichten

  • Hoe gebruikt de reiziger het internet? [infographic]

    Gisteren heb ik naar aanleiding van een onderzoek een blog geschreven over de invloed van…

  • kracht van de sociale media
    Destinaties en de kracht van sociale media [infographic]

    Reizen en sociale media zijn een killer combinatie. Dat reizigers gebruik maken van sociale media…

  • The future of airline websites
    Indonesische airlines in sociale media [infographic]

    Indonesie is ’s werelds grootste eilanden staat en kent maar liefst 17.500 eilanden. Het is…

Categorie: E-commerce Tags: bestedingen, infographic, internet, sociale media

Over Annelies Hulshof

Annelies heeft aan de wieg gestaan van TravelNext, en was de eerste communitymanager van dit kennisplatform. Na haar studie Communicatie met specialisatie 'nieuwe media' kwam in TravelNext haar passie voor online marketing en reizen samen! Annelies is zelf ook fervent reiziger en schrijft nu vanuit het Belgische Gent.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

reviews reizen technologie destinatiemarketing Social Media Facebook travel Google KLM Airbnb TripAdvisor NHTV Vakantiebeurs instagram onderzoek Booking.com TUI mobiel hotels Expedia

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 · TravelNext