Op Tnooz vond ik een infographic waarin duidelijk de shift van offline naar online te zien is. De consument is in vergelijking met 2006 veel meer bezig met sociale netwerken en het kijken van online televisie. Inzichtelijk wordt hoe de consument zich beweegt en hoe zij hun tijd besteden op internet. 

In Facebook wordt het meeste tijd in geïnvesteerd van alle sociale media met een gemiddelde van 6.75 uur in de maand. Maar ook Pinterest verrast me, met een derde plaats van meest gebruikt social medium. Gemiddeld zitten Amerikanen 1,5 uur per maand op het virtuele prikbord.

2006 vs 2011

Sociale netwerken krijgen sowieso meer uren toegeschoven in het dagelijkse leven. In 2006 besteedde de consument nog 2.7 uur aan sociale media, in 2011 is dat 7 uur. Ook het kijken van televisie maakt langzaam maar zeker een shift van offline naar online. Het aantal uren offline televisie kijken is in de vijf jaar gedaald van 71 uur naar 59 uur. Online televisie kijken kent in diezelfde periode een stijging van 6 uur naar 23 uur. Tijdens het kijken van die tv, geeft 65% van de tabletbezitters in Amerika aan dat ze gebruik maken van het internet op hun tablet, waarbij 60% van de vrouwen en 44% van de mannen langs een social netwerk komen.

Infographic: Internet

infographic internet