Stephan Fellinger, oprichter van Blogo, spreker en Next Marketeer docent opent als eerste spreker het symposium. Ik heb Stephan al vaker mogen horen spreken en het enthousiasme spat er altijd van af. Een prima opening van de dag.

Gedrag beïnvloeden
Wil je met behulp van internet het gedrag beïnvloeden dan moet je eerst begrijpen hoe het internet ons leven beïnvloed. Als je snapt hoe internet het leven beïnvloed dan kan je het gedrag ook beïnvloeden. Bij het beïnvloeden van gedrag staat aandacht centraal. Bedrijven moeten begrijpen dat echte aandacht voor de klant de essentie is voor het voortbestaan van een onderneming. In essentie gaat het om aandacht. Aandacht verdien je door interessant te zijn of plezant.

Aandacht is het zwarte goud
We leven nu in een tijd waarin de macht van de consument steeds groter wordt. Als bedrijf moet je gewoonweg een goed product leveren. Lever je geen goed product, goede dienstverlening dan komt dat in deze tijd via sociale media bovendrijven. Stephan stipt een interessant onderzoek aan “Dutch Customer Performance Index” hier worden bedrijven in een lijst ingedeeld op basis van slechte service. Enkele bedrijven die de laatste jaren onderaan stonden bestaan nu niet meer. Aandacht is de sleutel tot loyaliteit. Niets is zo erg als genegeerd te worden. Het geeft dezelfde pijn als fysieke pijn. Aandacht is het zwarte goud in de maatschappij.

Bekijk ook de tweets op #travel3dot0

Credits headerafbeelding: Kristina Alexanderson (CC)