• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Hoe het internet het dagelijks gedrag beïnvloedt.

20 september 2011 door Martin van Kranenburg

Stephan Fellinger, oprichter van Blogo, spreker en Next Marketeer docent opent als eerste spreker het symposium. Ik heb Stephan al vaker mogen horen spreken en het enthousiasme spat er altijd van af. Een prima opening van de dag.

Gedrag beïnvloeden
Wil je met behulp van internet het gedrag beïnvloeden dan moet je eerst begrijpen hoe het internet ons leven beïnvloed. Als je snapt hoe internet het leven beïnvloed dan kan je het gedrag ook beïnvloeden. Bij het beïnvloeden van gedrag staat aandacht centraal. Bedrijven moeten begrijpen dat echte aandacht voor de klant de essentie is voor het voortbestaan van een onderneming. In essentie gaat het om aandacht. Aandacht verdien je door interessant te zijn of plezant.

Aandacht is het zwarte goud
We leven nu in een tijd waarin de macht van de consument steeds groter wordt. Als bedrijf moet je gewoonweg een goed product leveren. Lever je geen goed product, goede dienstverlening dan komt dat in deze tijd via sociale media bovendrijven. Stephan stipt een interessant onderzoek aan “Dutch Customer Performance Index” hier worden bedrijven in een lijst ingedeeld op basis van slechte service. Enkele bedrijven die de laatste jaren onderaan stonden bestaan nu niet meer. Aandacht is de sleutel tot loyaliteit. Niets is zo erg als genegeerd te worden. Het geeft dezelfde pijn als fysieke pijn. Aandacht is het zwarte goud in de maatschappij.

Bekijk ook de tweets op #travel3dot0

Credits headerafbeelding: Kristina Alexanderson (CC)

Gerelateerde Berichten

  • Van travel 1.0 naar travel 2.0

    Web 2.0 is het modewoord van vandaag. Toets het woord “web 2.0” in op Google…

  • Landal zoekt een Internet Marketeer

    Voor de afdeling E-commerce zoekt Landal een ervaren en bevlogen Internet Marketeer die ruimschoots zijn…

  • Emerce Insight Travel (het complete verslag)

    Verslag door Bart Voets (hotelspecials.nl) Op 11 december vond de Emerce Insight Travel & Tourism…

Categorie: E-commerce, Marketing Tags: Gedrag beinvloeden travel, Stephan Fellinger

Over Martin van Kranenburg

In 2007 heeft Martin het marketingblog Reismanagers.nl opgericht. In mei 2012 is Reismanagers.nl overgegaan naar TravelNext. Martin van Kranenburg is sinds 1998 werkzaam in de online marketing (@sinds1998). Hij heeft aan de wieg gestaan van de websites van D-reizen en Micazu (winnaar Thuiswinkel Awards 2011 - 2014). Naast het ontwikkelen van online platformen in de reisbranche is Martin een gepassioneerd spreker, dagvoorzitter en trainer en heeft hij zich gespecialiseerd op het gebied van persuasive design en conversie. Martin is de schrijver van de populaire Marketingfacts whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing en bekend van zijn gezaghebbende boek ‘Influence‘. Ook is Martin de bedenker van het ConversionFriday model, waarmee hij bedrijven helpt met structurele focus snel de online omzet te verhogen.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
RED Online Marketing
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

mobiel Airbnb Social Media destinatiemarketing Booking.com technologie TripAdvisor Expedia KLM Vakantiebeurs reizen Google Facebook hotels travel TUI onderzoek instagram reviews NHTV

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2022 TravelNext