• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Hoe krijgen hoteliers controle terug over online distributiekanaal? Deel II

7 juli 2011 door Sasja Winters

Op zoek naar het hotel in Nederland dat net als The Roger Smith Hotel in NY sociale media effectief gaat inzetten om de boekingen weer zoveel mogelijk via de eigen website te krijgen.

Als jurylid van de Dutch Hotel Award 2011 beoordeelde ik de opdracht  van de 3 finalisten om sociale media in 2 weken zo in te zetten dat zij volop de aandacht vestigden op hun hotel en de Dutch Hotel Award. Postillion Hotel, Casa 400 en Townhouse Hotel gingen helemaal los met het onderwerp SelfService via Twitter. Toch kan er maar 1 de beste zijn en Townhouse Hotel Maastricht kwam als grote winnaar uit de bus.  Dit hebben zij gerealiseerd door:

–          Website http://www.self-service-soep.nl/  (verkorte URL : www.isoep.nl) op te maken met hierin een volledige integratie van Facebook, Twitter (#isoep) en Youtube

–          Hans van Wolde, eigenaar en Chefkok van 2-sterren restaurant Beluga in Maastricht, een oproep via Youtube laten doen om een bijdrage te leveren aan recepten en tips voor een lekkere Townhouse soep.

–          Communicatie via #isoep, facebook adcampagne en diverse andere lokale en nationale on –en offline netwerken

In deze periode van slechts 2 weken hebben zij via retweets een bereik van 480.000 volgers gerealiseerd en via 500 Facebook fans hun vrienden (67.880) weten te bereiken wat resulteerde in een stijging naar 800 Fans en een aantal impressie/ views van 700.000.

Uiteraard komt dan de kritische vraag, wat levert dit op behalve winst van de Dutch Hotel Award? Zij hebben laten zien dat je met veel energie van de medewerkers in het hotel een actie groot kan maken, zonder een euro extra uit te geven. Verbinding zoeken met locale ambassadeurs en de boodschap door volgers, vrienden en fans laten uitdragen.  Dit kan uiteraard alleen door het brengen van leuke en nuttige informatie , zonder direct de commerciële link naar het boeken van de kamer. Dit laatste is uiteraard wel de spin off, want gasten raken nieuwsgierig met als gevolg meer traffic naar de website en betere vindbaarheid in Google. En daar ziet de potentiële klant dat het hotel een doordacht, duurzaam en leuk concept heeft.

Gerelateerde Berichten

  • Hoe krijgen hoteliers controle terug over online distributiekanaal?

    De distributieketen is wezenlijk veranderd in de hotelsector. Online distributie, sociale media en het mobiele…

  • Het doel van Trivago om de onafhankelijke hoteliers te helpen in hun concurrentiepositie

    De eerste zorg van iedere hotelier is het creëren van een fantastische beleving voor zijn…

  • Nederlanders vaker en langer online (STIR)

    Het aantal internetters is in Nederland in 2007 gestegen tot meer dan 11 miljoen mensen.…

Categorie: E-commerce

Over Sasja Winters

Sasja Winters werkt als Senior Sectormanager Zakelijke Dienstverlening voor ING. Zij spreekt dagelijks met belangrijke en onderscheidende spelers die in de reis-, online- en kennisintensieve sectoren actief zijn. Aan de hand van deze gesprekken en de kennis beschikbaar bij het ING economisch bureau, brengt zij sectorvisies uit. Zij heeft in 2009 de belangrijkste trends voor de Reissector vastgelegd in de “ Hoe reizen wij verder?” publicaties. In 2010 zijn er visies uitgebracht over de mogelijkheden van sociale media kanalen voor de hotellerie en zakelijke dienstverlening. In 2012 bracht zij #Travel2020 uit die in samenwerking met TravelNext gepresenteerd is. Zij wordt daarnaast veelal gevraagd als spreker tijdens congressen en ondernemersbijeenkomsten.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

technologie TripAdvisor Expedia Google travel Facebook reizen Social Media reviews Booking.com mobiel onderzoek Vakantiebeurs destinatiemarketing KLM NHTV Airbnb hotels instagram TUI

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring