• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Hoe maken luchthavens gebruik van sociale media?

14 september 2012 door Annelies Hulshof

Ook luchthavens zijn aanwezig op sociale media. Sommige luchthavens vragen onwijs actief aan hun achterban wat ze precies kunnen doen om de gespendeerde tijd op het vliegveld zo aangenaam mogelijk te maken terwijl anderen hun bezoekers vermaken met een flinke flashmob. Een drietal cases van luchthavens die het in mijn ogen goed doen. 

Helsinki Airport opent kunstgalerij

Helsinki Airport heeft besloten een kunst galerij te openen door feedback en opmerkingen die de luchthaven kreeg via sociale media als Facebook, Twitter en YouTube.

Helsinki Airport heeft samen Finnair besloten om 7 Quality Hunters aan te nemen die alle suggesties van klanten moeten verzamelen om de beleving en ervaring van de luchthaven te verbeteren. De expositie is één van de 250 suggesties die de klanten hebben gedaan. Helsinki Airport belooft zo veel mogelijk van de gedane suggesties te implementeren en zijn begonnen met de kunstgalerij en een boekenruil op de luchthaven.

Dubai Airport danst voor haar publiek

Een flash mob op de luchthaven van Dubai werd een ware hit op Youtube, met ongeveer 2.8 miljoen views. De luchthaven heeft er onlangs nog de Social Media in Travel and Tourism Award mee gewonnen in New York. Met de flash mob breken zo’n 55 dansers, verkleed als vliegpersoneel, in in de dagelijkse gang van zaken op het vliegveld en toverden bij omstanders een lach op het gezicht met een ingestudeerde dans.

http://youtu.be/qOmGaFmj8tY

De flash mob diende als promotie van de MasterCard en was geïnitieerd door Dubai Duty Free. De actie heeft het twitteraccount 10.000 extra volgers en de Facebookpagina meer dan 5.000 likes opgeleverd.

Warsaw Chopin Airport, beste luchthaven in sociale media

Warsaw Chopin Airport is uitgeroepen tot de luchthaven die het op sociale media het beste doet. De luchthaven zet sociale media in om de luchthaven te promoten, om feedback van klanten en passagiers te krijgen en om hen direct te kunnen helpen bij problemen of vragen.

Chopin Airport is de meest ingecheckte plek in Polen met meer dan 60.000 check-ins. De luchthaven behoort op Twitter tot de top 10 van meest gevolgde luchthavens op Twitter met 24.000 volgers. En is daarnaast één van de eerste twee luchthavens geweest die gebruik maakte van het sociale media Pinterest en Google+.

Heb jij voorbeelden van andere cases? Ik ben altijd op zoek naar inspiratie, dus laat ze zeker even achter in de comments.

Gerelateerde Berichten

  • luchthavens
    Luchthavens investeren in 2013 meer in sociale media

    Gisteren zagen we in een infographic dat de luchtvaartmaatschappijen de meeste engagement hebben met hun…

  • Trends in sociale media voor luchthavens in 2013

    Over een paar weken trappen we het nieuwe jaar af en staat er een nieuw…

  • kracht van de sociale media
    Destinaties en de kracht van sociale media [infographic]

    Reizen en sociale media zijn een killer combinatie. Dat reizigers gebruik maken van sociale media…

Categorie: Social media

Over Annelies Hulshof

Annelies heeft aan de wieg gestaan van TravelNext, en was de eerste communitymanager van dit kennisplatform. Na haar studie Communicatie met specialisatie 'nieuwe media' kwam in TravelNext haar passie voor online marketing en reizen samen! Annelies is zelf ook fervent reiziger en schrijft nu vanuit het Belgische Gent.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

hotels Booking.com TUI Facebook instagram onderzoek reviews TripAdvisor NHTV Social Media Vakantiebeurs KLM Google destinatiemarketing Expedia Airbnb travel technologie mobiel reizen

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring