• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Hoe zet je social media in om van een zoeker een boeker te maken? Social Media Congres 2011

24 februari 2011 door Martin van Kranenburg

Vandaag mocht ik ook zelf aan de slag om een presentatie te geven over hoe je social media kan inzetten om van een zoeker een boeker te maken. Voor een volle zaal mocht ik mijn “lessons learned” vertellen van mijn eigen ervaringen als marketeer, trainer en blogger.

Social Media in de praktijk
Als je trainingen geeft krijg je veel feedback van cursisten. Ik merk de laatste tijd echt een omslag. Marketeers worden steeds actiever om twitter in te zetten om daadwerkelijk transacties te regelen. Zo verkoopt Kwik-fit winterbanden, struint Carglass tweets af met de zoekwoorden sterretje in je ruit, realiseert Serviceparking.nl 5 tot 10 transacties per dag via Twitter.

Praktijkcase Micazu.nl Vakantiehuizen
Als marketeer bij Micazu Vakantiehuizen leren we ook elke dag weer hoe we Twitter nog beter kunnen inzetten om daadwerkelijk vakantiehuizen te verhuren. Vooral in het weekend wordt actief gezocht naar tweets waarin mensen aangeven op zoek te zijn naar een vakantiehuis. Hieronder de lessons learned en de presentatie.

1. Focus. Eerst de basis op orde (1.0), dan pas 2.0.
2. Registreer je merk op sociale netwerken.
3. Maak het persoonlijk (achtergrond Twitter).

4. Het kost veel tijd. Richt het slim in. (Dashboard)
5. Wees niet bang voor negatieve reacties.
6. Reageer sowieso ook op negatieve berichten.

7. Volg je concurrenten. Wat doen ze slimmer, beter.
8. Maak heldere afspraken intern (wie, wat, wanneer).
9. Doe het goed of doe het (nog) niet!


Volg hier de laatste tweets van het Social Media Congres.

Gerelateerde Berichten

  • 24-02 | Social Media Congres

    Hyves, Facebook, Twitter, Linkedinn: het bekende rijtje. Waarschijnlijk past u het ook allemaal al (deels)…

  • Luisteren is het Nieuwe Zakendoen | Social Media Congres 2011

    Na een korte opening van dagvoorzitter Ronald van der Aart start Dick Raman (Brand-React) zijn…

  • Social Media Congres wint 9 prijzen

    In plaats van een standaard verslag van het Social Media congres dat op 23 &…

Categorie: Social media, Travel Events Tags: micazu en twitter, social media en conversie

Over Martin van Kranenburg

In 2007 heeft Martin het marketingblog Reismanagers.nl opgericht. In mei 2012 is Reismanagers.nl overgegaan naar TravelNext. Martin van Kranenburg is sinds 1998 werkzaam in de online marketing (@sinds1998). Hij heeft aan de wieg gestaan van de websites van D-reizen en Micazu (winnaar Thuiswinkel Awards 2011 - 2014). Naast het ontwikkelen van online platformen in de reisbranche is Martin een gepassioneerd spreker, dagvoorzitter en trainer en heeft hij zich gespecialiseerd op het gebied van persuasive design en conversie. Martin is de schrijver van de populaire Marketingfacts whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing en bekend van zijn gezaghebbende boek ‘Influence‘. Ook is Martin de bedenker van het ConversionFriday model, waarmee hij bedrijven helpt met structurele focus snel de online omzet te verhogen.

Lees Interacties

Trackbacks

  1. Tweets die vermelden Weblog | Reismanagers · Hoe zet je social media in om van een zoeker een boeker te maken? Social Media Congres 2011 -- Topsy.com schreef:
    24 februari 2011 om 23:56

    […] Dit blogartikel was vermeld op Twitter door peter, Kathelijn Hendrikse, Niels Herweijer, Roy Platje, sinds1998 en anderen. sinds1998 heeft gezegd: Hoe zet je social media in om van een zoeker een boeker te maken? http://t.co/yxg8Zqz #smc11 […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

NHTV technologie TripAdvisor destinatiemarketing TUI reviews Facebook Google Airbnb instagram Vakantiebeurs Expedia Social Media reizen KLM hotels Booking.com travel onderzoek mobiel

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring