• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Holding Booking.com wil hotels helpen in online strategie

13 juni 2014 door Redactie Twinkle

The Priceline Group, het moederbedrijf van Booking.com, heeft Bruteeq gekocht, een digitaal marketingplatform voor hotels. Het bedrijf wil daarmee ‘accommodatiepartners’ ook in hun online strategie gaan helpen.

Bruteeq werd in 2010 opgericht in Seattle en biedt hotels met zijn software tools om onder andere de website responsive te maken en de marketingactiviteiten te optimaliseren. Het bedrijf vraagt voor deze diensten een maandelijks vast bedrag. Bruteeq ontving sinds 2012 zo’n 15 miljoen dollar aan investeringen, als GeekWire.

Opzet van website en boekingsystemen

Bruteeq gaat een ‘key role’ spelen in The Priceline Group’s strategie om ‘meer van waarde te zijn voor klanten’, meldt het bedrijf in een persbericht. Met de overname van het cloud gebaseerde marketingplatform biedt de holding, waarbinnen Booking.com de Nederlandse dochteronderneming is, niet alleen meer een overzicht van te boeken hotels en andere accommodaties voor consumenten. The Priceline Group gaat hotels nu ook helpen bij de gehele opzet van websites, boekingsystemen en marketingcampagnes. Bruteeq blijft een apart bedrijf binnen de holding.

Booking.com

Booking.com lanceerde vorige maand voor het eerst een nieuwe site naast zijn hoofdmerk. Op Villas.com zijn bij de start bijna honderdvijftigduizend villa’s, appartementen en andere huizen te vinden die kunnen worden gehuurd. Ook is Booking.com de afgelopen jaren samenwerkingen aangegaan met diverse andere spelers uit de reiswereld. De koppeling met Booking.com opCheaptickets.nl is daarvan de meest recente.

Dit artikel verscheen eerder op Twinklemagazine.nl.

Gerelateerde Berichten

  • De ultieme social media strategie in travel

    Australië was in 2012 volgens Tourism Australia de meest besproken globale bestemming op Facebook, Google+…

  • Expedia en Booking.com verdacht van illegale prijsafspraken

    Expedia en Booking.com lijken de concurrentie op de hotelmarkt te beperken. De grote online travel…

  • Hospitality technologie: de nieuwe distributie voor hotels

    Eye for travel durft eerlijk en open te zijn. In een interview met Sacha Hausmann,…

Categorie: E-commerce, Social media Tags: booking

Over Redactie Twinkle

Twinkle is als vaktitel concreet over e-commerce. De redactie blogt actief mee op TravelNext over nieuws en ontwikkelingen in de reisbranche.

Lees Interacties

Trackbacks

  1. OpenTable nu ook voor Booking.com - TravelNext schreef:
    17 juni 2014 om 14:20

    […] Holding Booking.com wil hotels helpen in online strategie […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

mobiel Social Media onderzoek TUI instagram technologie TripAdvisor KLM destinatiemarketing reviews Facebook Booking.com Google Expedia reizen travel hotels Airbnb NHTV Vakantiebeurs

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring