The Priceline Group, het moederbedrijf van Booking.com, heeft Bruteeq gekocht, een digitaal marketingplatform voor hotels. Het bedrijf wil daarmee ‘accommodatiepartners’ ook in hun online strategie gaan helpen.
Bruteeq werd in 2010 opgericht in Seattle en biedt hotels met zijn software tools om onder andere de website responsive te maken en de marketingactiviteiten te optimaliseren. Het bedrijf vraagt voor deze diensten een maandelijks vast bedrag. Bruteeq ontving sinds 2012 zo’n 15 miljoen dollar aan investeringen, als GeekWire.
Opzet van website en boekingsystemen
Bruteeq gaat een ‘key role’ spelen in The Priceline Group’s strategie om ‘meer van waarde te zijn voor klanten’, meldt het bedrijf in een persbericht. Met de overname van het cloud gebaseerde marketingplatform biedt de holding, waarbinnen Booking.com de Nederlandse dochteronderneming is, niet alleen meer een overzicht van te boeken hotels en andere accommodaties voor consumenten. The Priceline Group gaat hotels nu ook helpen bij de gehele opzet van websites, boekingsystemen en marketingcampagnes. Bruteeq blijft een apart bedrijf binnen de holding.
Booking.com
Booking.com lanceerde vorige maand voor het eerst een nieuwe site naast zijn hoofdmerk. Op Villas.com zijn bij de start bijna honderdvijftigduizend villa’s, appartementen en andere huizen te vinden die kunnen worden gehuurd. Ook is Booking.com de afgelopen jaren samenwerkingen aangegaan met diverse andere spelers uit de reiswereld. De koppeling met Booking.com opCheaptickets.nl is daarvan de meest recente.
Dit artikel verscheen eerder op Twinklemagazine.nl.
Eén reactie