• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Hospitality technologie: de nieuwe distributie voor hotels

30 januari 2014 door Lobke Elbers

Eye for travel durft eerlijk en open te zijn. In een interview met Sacha Hausmann, CEO van Busy Rooms, worden de ontwikkelingen en kansen in de technologie die juist voor de hospitality zo van belang zijn eens helder onder de loep genomen. De hotelindustrie zal moeten begrijpen dat door internet de snelheid van veranderingen niet meer in jaren is uit te drukken, maar in weken of zelfs dagen. Consumenten gaan van de hak op de tak mee met de ene trend die overloopt in de andere. Dat zorgt ervoor dat hoteliers scherp moeten blijven en technologische veranderingen moeten omhelzen als kansen om aan te grijpen.

De snelheids ‘bug’

Door continuering in de groei van mobiel gebruik en de verschuiving van web-based naar mobiel-web-based (mobiel online) zal de focus voor hoteliers steeds meer op directe distributie(verkoop) via mobiel moeten liggen in plaats van distributie door bijvoorbeeld OTA’s. Onder de distributie vallen dan uiteraard de sales en marketing teams, de reserveringsteams en de mensen die eventueel op change management zitten binnen het hotel of de accommodatie. Het klinkt logisch wanneer je stelt dat hoteliers beter van indirect online naar direct online distributie kunnen gaan, maar ergens zit blijkbaar een bug; een bug die volgens Sacha de snelheid van het online zijn heet. Daar ligt een uitdaging. Hotels zouden op ieder moment van het boekingsproces direct bij de klant moeten zijn; van oriëntatiefase tot de boekingsfase en tot lang daarna.

Overal en altijd

Om de online aanwezigheid bij de consument zo efficiënt en logisch in te richten kan volgens Sacha het best gekeken worden naar o.a. best practices uit channel management, oftewel het optimaal inzetten van alle communicatiekanalen. De belangrijkste reden hiervoor is dat consumenten zich niet langer centreren rondom één specifiek communicatiekanaal, maar online zijn rondom allerlei kanalen waaronder ook sociale media. Je kunt niet meer verwachten dat consumenten enkel gebruik maken van metasearch in zoekmachines, boekingssites en online travel agencies om uiteindelijk uit te komen bij jouw hotelkamer. Je hotel of accommodatie moet op elke plek in medialandschap te boeken zijn om direct traffic te genereren. Consistentie en een hoge toegankelijkheid in content, prijs en actueel kameraanbod is daarbij uiteraard een wijze raad. De apps en tools dienen niet enkel gezien te worden als service, maar moeten ingezet worden als ultieme communicatiekanalen waarin alle opties en mogelijkheden -commercieel gezien – zijn uit te buiten.

Technologie als strategie

Hoe? De toekomst ligt in het combineren van verschillende technologieën in een systeem dat makkelijk te beheren is. Volgens Sacha liggen er volop mogelijkheden in het vereenvoudigen van de technologische toepassingen door ze te combineren met kennis die bij hotels reeds voorhanden is en gemeten wordt. Denk hierbij aan een centraal dashboard als marketingtool waar enerzijds reviews, prestaties en bezoekersaantallen gemeten worden en anderzijds de (mobiele) communicatiekanalen zoals apps en tools centraal aangestuurd kunnen worden met actuele prijzen en beschikbaarheid. Technologie opnemen als marketingstrategie! Is de hotelwereld hier echt klaar voor?

Gerelateerde Berichten

  • Hospitality influencers: bloggers, hotels en de connectie daartussen

    SnapTraveller combineert 3 goede dingen in 1. Bloggers, hotels en de connectie daartussen. Want; een…

  • Responsive design hampshire hotels
    Mobiel en Online Reputatie volgens Hampshire Hotels #eTravel13

    Verwondering maakte zich meester van de slechts 26-jarige Ewoud Frielink, e-Commerce Executive van Hampshire Hotels,…

  • Hotels en sociale media anno 2012

    In een onderzoek van Tripadvisor: ‘Tripadvisor Industry Index’ werden 9000 hoteliers wereldwijd ondervraagd over hun…

Categorie: E-commerce, Mobiel, Online advertising, Social media Tags: Eyefortravel, hotels, mobiel, mobiel web based, Online Marketing, prijs en beschikbaarheid, sociale media, strategie, tools

Over Lobke Elbers

Als industry expert in digital en innovatie binnen travel, toerisme en hospitality deelt Lobke haar kennis en inzichten met professionals en business gerelateerd aan de industrie. Als Executive Editor en Director of Community Relations van 2014 – september 2017 bij TravelNext, ontwikkelde zij een Nederlands netwerk van Travel Professionals. In enkele jaren groeide TravelNext van een Nederlandse travelmarketing community naar een gerenommeerd merk en industry platform in travel onder haar supervisie.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

mobiel onderzoek Expedia KLM instagram Social Media destinatiemarketing reizen Vakantiebeurs TUI TripAdvisor technologie NHTV reviews Facebook Google Airbnb hotels travel Booking.com

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 · TravelNext