If you can’t beat them, join them, met de eerste zin uit het artikel van EyeforTravel valt de auteur gelijk met de deur in huis. Ze geven aan dat veel hotel groepen erachter komen dat ze de golf aan reviews en reviewsites niet tegen kunnen houden en er beter hun voordeel mee kunnen doen.

Eigen reviewplatform of bestaande

Reizigers weten precies dat ze beter naar een bekende reviewer kunnen luisteren dan iemand die ze niet kennen. Daarom zijn er het laatste jaar veel hotels geweest die hun eigen review platform hebben gelanceerd of gebruik maken van bestaande platformen. Ze weten dat het integreren van deze reviews hen helpt de klant te laten zien wat ze hun kunnen aanbieden en houden hen zo langer op de website.

Levert het laten zien van reviews ook iets op?

Wyndham Hotel Group wordt als voorbeeld genomen en zien positieve resultaten op het integreren van reviews. Zij maken gebruik van TripAdvisor en zetten de ratings, reviews en comments op hun site. Sinds ze dat hebben gedaan zien zij dat het online directe verkeer hard is gegroeid en dat de boekingen daarvan hun tussenpersonen en OTA’s voorbij streven.

Onderscheiden kan door middel van reviews

Veel hotels zijn online vaak hard bezig om de consument te laten zien wat ze daadwerkelijk boeken. Transparantie is hierbij het sleutelwoord. En als er iets transparantie biedt, dan zijn het wel reviews. Als je het goed doet onderscheiden ze je van andere hotels, omdat je goede recensies en ratingen hebt. Het Wyndham hotel zag dat 50% van de bezoekers op haar website geen kamer boekten voordat ze een review of rating hadden gezien. Nu bieden zij deze klant de review aan, op de plek waar ze shoppen. Website bezoekers blijven hierdoor langer op de website en zullen eerder een kamer boeken op de website zelf, zonder tussenkomst van andere spelers.

Lees het hele artikel op EyeForTravel
Afbeelding: TrustedTours (cc)