• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

“Hou je bezoekers op de website, laat die reviews zien!”

25 september 2012 door Annelies Hulshof

If you can’t beat them, join them, met de eerste zin uit het artikel van EyeforTravel valt de auteur gelijk met de deur in huis. Ze geven aan dat veel hotel groepen erachter komen dat ze de golf aan reviews en reviewsites niet tegen kunnen houden en er beter hun voordeel mee kunnen doen.

Eigen reviewplatform of bestaande

Reizigers weten precies dat ze beter naar een bekende reviewer kunnen luisteren dan iemand die ze niet kennen. Daarom zijn er het laatste jaar veel hotels geweest die hun eigen review platform hebben gelanceerd of gebruik maken van bestaande platformen. Ze weten dat het integreren van deze reviews hen helpt de klant te laten zien wat ze hun kunnen aanbieden en houden hen zo langer op de website.

Levert het laten zien van reviews ook iets op?

Wyndham Hotel Group wordt als voorbeeld genomen en zien positieve resultaten op het integreren van reviews. Zij maken gebruik van TripAdvisor en zetten de ratings, reviews en comments op hun site. Sinds ze dat hebben gedaan zien zij dat het online directe verkeer hard is gegroeid en dat de boekingen daarvan hun tussenpersonen en OTA’s voorbij streven.

Onderscheiden kan door middel van reviews

Veel hotels zijn online vaak hard bezig om de consument te laten zien wat ze daadwerkelijk boeken. Transparantie is hierbij het sleutelwoord. En als er iets transparantie biedt, dan zijn het wel reviews. Als je het goed doet onderscheiden ze je van andere hotels, omdat je goede recensies en ratingen hebt. Het Wyndham hotel zag dat 50% van de bezoekers op haar website geen kamer boekten voordat ze een review of rating hadden gezien. Nu bieden zij deze klant de review aan, op de plek waar ze shoppen. Website bezoekers blijven hierdoor langer op de website en zullen eerder een kamer boeken op de website zelf, zonder tussenkomst van andere spelers.

Lees het hele artikel op EyeForTravel
Afbeelding: TrustedTours (cc)

Gerelateerde Berichten

  • Nieuw: TripAdvisor reviews schrijven op een hotelwebsite

    TripAdvisor is groot, dat is duidelijk. TripAdvisor ademt, en wij staan in ieder geval eventjes…

  • Social Media Week Glasgow

    Deze week was ik aanwezig bij een aantal events tijdens de Social Media week in…

  • De waarde van sociale media en online reviews overschat?

    Locatie, prijs en een ervaring in het verleden zijn de belangrijkste redenen om voor een…

Categorie: Social media Tags: Hotel, reviews, TripAdvisor, website

Over Annelies Hulshof

Annelies heeft aan de wieg gestaan van TravelNext, en was de eerste communitymanager van dit kennisplatform. Na haar studie Communicatie met specialisatie 'nieuwe media' kwam in TravelNext haar passie voor online marketing en reizen samen! Annelies is zelf ook fervent reiziger en schrijft nu vanuit het Belgische Gent.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

reizen Expedia Vakantiebeurs TUI Social Media Google travel TripAdvisor Facebook technologie KLM instagram reviews onderzoek Booking.com NHTV mobiel destinatiemarketing Airbnb hotels

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring