• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

HUSK is het allereerste wintersportmerk te vinden op Spotify

11 november 2014 door Lobke Elbers

De dagen worden korter, de files langer en de blaadjes aan de bomen verkleuren. Kortom, het is herfst en het is daarmee dan ook de periode om de wintersport vakantie te boeken. Dat dacht ook travelmerk HUSK (onderdeel van Sundio Group) en zij zijn dit seizoen aan het pionieren geslagen met Spotify. HUSK is daarmee het allereerste wintersport merk dat ook op Spotify te vinden is.

Après ski playlist – user initiated

Door middel van advertenties die te horen én te zien zijn op Spotify, wordt mensen gevraagd hun favoriete après-ski nummer in te sturen. Hiermee kan HUSK samen met de doelgroep een user initiated Husk Playlist beginnen. Dit gaat met succes, want er zijn sinds de kick-off al meer dan 800 nummers ingestuurd!

husk nummer 1

Via de app site en de Advertisers Page binnen Spotify kun je je nummer zoeken via de geïntegreerde Spotify API. Na het vinden van jouw ultieme apres ski track even submitten, je gegevens invoeren -om kans te maken op een wintersport reis- en je kunt daarna gelijk de Husk Playlist beluisteren of delen op je Facebook timeline. Op de openbare Spotify pagina van HUSK kun je alle ingezonden nummers voor de apres ski playlist terug vinden en beluisteren.

image004

Spotify als marketing channel

Interessant om te zien is dat Spotify de wereld omdraait – they are listening, now they have to watch. Zo heeft Spotify sinds september ook video ad experiences toegevoegd aan haar marketing platform. De gratis Spotify users kunnen nu 30 minuten ongestoord naar muziek luisteren in ruil voor het ‘kijken’ naar een branded video. Het belangrijkste doel is daarmee de engagement van de actieve fans te verhogen, vast te houden en muziek op video en merken aan te laten sluiten. Het geeft de merken de kans om onderdeel te zijn van hun dagelijkse passie van hun fans; muziek. Binnen een aantal key markets worden de video ads getest en per 1 januari 2015 is de dienst ook in Nederland beschikbaar.

Slim van Sundio dus om nu al de eerste stappen binnen Spotify te zetten en te verkennen wat de mogelijkheden zijn; en dan vooral, of het aanslaat. De jonge doelgroep van Spotify waar nu ook merken als Coca Cola en Mc Donalds adverteren, kunnen zeker ook de grote doelgroep van HUSK en later in het seizoen van GOGO worden.

Sense of urge voor social media en trends

Het lijkt erop dat Nederlandse travelbrands innovatief genoeg zijn om in te zien dat niet alleen met video en Instagram een trouwe fanbase te bouwen is. Qua marketing via social media en platformen kunnen we Sundio erg waarderen vanwege hun gevoel voor ‘sense of urge’ om op alle populaire kanalen vertegenwoordigd te zijn. Video (YouTube) met Harry wordt vooral gebruikt voor de campagnes met Sunweb, maar voor hetzelfde merk was er een social media campagne tijdens het WK, waar fans via Facebook, Instagram of Twitter een selfie konden uploaden. Niet alleen populaire platforms dus, maar ook social media trends waar ze goed op inspelen.

Doordat HUSK er  via Spotify ook een winactie aan heeft gehangen is de drempel om deel te nemen aan Spotify natuurlijk erg laag. In de toekomst zullen fans meerdere lijsten kunnen samenstellen die wellicht ook voor de andere merken van Sundio Group interessant zijn. We hebben Sundio gevraagd om de resultaten na de eerste periode op Spotify hier te delen. Is Spotify voor de reisbranche ook een goed marketingkanaal?

Gerelateerde Berichten

  • Social Media en Affiliate Marketing

    Vraag is niet of maar hoe we social media inzetten Alexander Willemsen beloofde ons meerwaarde…

  • Vechtdal lanceert online campagne om naamsbekendheid te vergroten

    Het Vechtdal positioneert zich als kinderparadijs en geeft een vakantie weg voor 12 personen via…

  • Vechtdal Marketing vraagt Facebook fans een naam te geven aan hun wandelroute!

    Met een uitgebreid  Wandelnetwerk en Ommen als Wandelgemeente van het jaar 2013 is het Vechtdal…

  • Social Media en Affiliate Marketing

    Vraag is niet of maar hoe we social media inzetten Alexander Willemsen beloofde ons meerwaarde…

  • Vechtdal lanceert online campagne om naamsbekendheid te vergroten

    Het Vechtdal positioneert zich als kinderparadijs en geeft een vakantie weg voor 12 personen via…

  • Vechtdal Marketing vraagt Facebook fans een naam te geven aan hun wandelroute!

    Met een uitgebreid  Wandelnetwerk en Ommen als Wandelgemeente van het jaar 2013 is het Vechtdal…

Categorie: Online PR en branding, Social media Tags: Husk, Spotify, Sundio Group

Over Lobke Elbers

Als industry expert in digital en innovatie binnen travel, toerisme en hospitality deelt Lobke haar kennis en inzichten met professionals en business gerelateerd aan de industrie. Als Executive Editor en Director of Community Relations van 2014 – september 2017 bij TravelNext, ontwikkelde zij een Nederlands netwerk van Travel Professionals. In enkele jaren groeide TravelNext van een Nederlandse travelmarketing community naar een gerenommeerd merk en industry platform in travel onder haar supervisie.

Lees Interacties

Trackbacks

  1. Een kijkje in het leven van Gerdien Elkink, Brand Manager GOGO jongerenreizen - TravelNext schreef:
    3 maart 2015 om 09:58

    […] (nog) niet in durven te stappen en proberen we de early adopters te bereiken. Vaak met succes (Spotify, Vice), soms met minder resultaat. Je leert er veel van en ondernemen blijft risico […]

  2. Welk social media kanaal zet jij in voor welk doel? Advies van Sundio - TravelNext schreef:
    9 november 2015 om 09:28

    […] Merken willen de doelgroep inspireren door content en proberen een verbinding met de bezoeker aan te gaan. Een voorbeeld is HUSK, een van de jongerenmerken van Sundio die probeert bij de doelgroep aan te sluiten door de samenwerking met Spotify. En daarmee is HUSK het allereerste wintersportmerk is dat met Spotify werkt. […]

  3. Zo haal je grote digitale trends offline en vertaal je ze naar reizen & hospitality | TravelNext schreef:
    3 februari 2016 om 13:25

    […] HUSK: deze is iets ouder, maar was het eerste wintersportmerk dat op Spotify startte […]

  4. Entertainment in 2017; vermaakt worden door reisorganisaties | TravelNext schreef:
    5 januari 2017 om 16:51

    […] zij te gek vinden, of waarvan zij denken dat je daarmee je vlucht wel door kunt komen? Een eigen spotify lijst (waar HUSK in 2014 al mee begon) aanbieden op basis van interesse die lang genoeg is voor de duur […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Google TripAdvisor Vakantiebeurs onderzoek instagram hotels Airbnb Social Media reviews Booking.com Facebook reizen TUI KLM mobiel technologie Expedia destinatiemarketing NHTV travel

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring