• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Iedereen een weblog

13 november 2007 door Martin van Kranenburg

Een weblog is een site, een online dagboek van iemand die zijn interesse, passie, of expertise met anderen op internet wil delen. Weblogs behandelen de meest uiteenlopende onderwerpen, van persoonlijke ervaringen tot business blogs. De explosieve toename dwingt organisaties om na te denken over dit fenomeen.

Moeten we als bedrijf een eigen weblog starten? Hoe kunnen we onze klanten mobiliseren om onder onze naam een weblog te onderhouden? Welke weblogs moeten we voortaan inzetten voor promotiedoeleinden?

Het gaat om de inhoud, niet de techniek
Er is een behoorlijk aantal gratis tools waar je een weblog mee kan maken zoals Web-log.nl, Blogger.com, Bloglines.com, Typepad.com, startlog.nl, Blogo.nl en WordPress.com. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat het maken van een weblog ’technisch gezien’ niet moeilijk is. Maar het gaat ook niet om de techniek maar om de inhoud. Hoe bereik je de doelgroep en hoe hou je het interessant? Je moet je doelgroep kunnen blijven boeien.

De kracht van weblogs
Het leuke van een weblog is het feit dat de lezers van het blog op een artikel kunnen reageren. Een weblog biedt de mogelijkheid tot interactie. Er ontstaat tweerichtingsverkeer. En juist die reacties geven veel meer inhoud aan het bericht. Berichten worden aangevuld met andere voorbeelden en vooral meningen van de lezers.

Extra bezoekers
Daarbij zijn de meeste weblog-tools volledig geoptimaliseerd voor zoekmachines waardoor de berichten vaak hoog in de zoekresultaten eindigen. Het inzetten van een weblog is dus een prima manier om extra verkeer naar je website te trekken.

Wereldwijd komt er iedere seconde een weblog bij. Binnenkort die van uw bedrijf? Weten hoe zoiets werkt? Neem dan eens contact met me op zodat we de mogelijkheden in kaart kunnen brengen.

Gerelateerde Berichten

  • Weblogs for dummies

    Een erg leuk filmpje op YouTube die de geschiedenis en de populariteit van blogs laat…

  • Luisteren is het Nieuwe Zakendoen | Social Media Congres 2011

    Na een korte opening van dagvoorzitter Ronald van der Aart start Dick Raman (Brand-React) zijn…

  • Social media (Youtube)

    Social media is een actueel onderwerp. Elke marketeer is op zoek naar interactie met zijn…

Categorie: Social media Tags: Kracht van weblogs, waarom een weblog, Wordpress.com

Over Martin van Kranenburg

In 2007 heeft Martin het marketingblog Reismanagers.nl opgericht. In mei 2012 is Reismanagers.nl overgegaan naar TravelNext. Martin van Kranenburg is sinds 1998 werkzaam in de online marketing (@sinds1998). Hij heeft aan de wieg gestaan van de websites van D-reizen en Micazu (winnaar Thuiswinkel Awards 2011 - 2014). Naast het ontwikkelen van online platformen in de reisbranche is Martin een gepassioneerd spreker, dagvoorzitter en trainer en heeft hij zich gespecialiseerd op het gebied van persuasive design en conversie. Martin is de schrijver van de populaire Marketingfacts whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing en bekend van zijn gezaghebbende boek ‘Influence‘. Ook is Martin de bedenker van het ConversionFriday model, waarmee hij bedrijven helpt met structurele focus snel de online omzet te verhogen.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

technologie TripAdvisor travel Booking.com NHTV destinatiemarketing hotels TUI instagram reviews Facebook mobiel Airbnb onderzoek Expedia KLM Vakantiebeurs Social Media Google reizen

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring