Indonesie is ’s werelds grootste eilanden staat en kent maar liefst 17.500 eilanden. Het is dus niet wonderbaarlijk dat dit land zelf al meer dan 15 luchtvaartmaatschappijen kent. Daarom heeft Brand24 alle Indonesische luchtvaartmaatschappijen die sociale media inzetten als communicatie-kanaal tegen elkaar afgezet en de resultaten hiervan in een infographic weergegeven. 

AirAsia is de grote topper op sociale media

AirAsia Indonesia blijkt het op elk sociaal netwerk als beste te doen en heeft de meeste likes, fans en volgers als achterban. Enkel Youtube wordt door de luchtvaartmaatschappij niet ingezet en het is hier CityLink die uitblinkt in aantal bekeken zendminuten.

Gebeurtenissen die zorgden voor buzz

Flinke opvallende gebeurtenissen zijn ook terug te zien in de buzz online omtrent de betreffende luchtvaartmaatschappijen. Zo kent Lion Air een flinke piek in het aantal berichten toen een vliegtuig van hen op in Denpasar de landingsbaan mistte en belandde in de zee. Hierbij was het sentiment van de gemeten berichten overwegend negatief.

Ook positieve vibes kunnen losgemaakt worden door de luchtvaartmaatschappijen in Indonesië. Op 8 maart heeft Garuda Indonesie 3 popgroepen vervoert voor een festival in Jakarta. Het gemeten sentiment op dit moment is vooral positief.

De infographic

 

Indonesian-Airlines-In-Social-Media-InfographicBron: Tnooz
Credits afbeelding (cc): WTL