• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Indonesische airlines in sociale media [infographic]

3 mei 2013 door Annelies Hulshof

Indonesie is ’s werelds grootste eilanden staat en kent maar liefst 17.500 eilanden. Het is dus niet wonderbaarlijk dat dit land zelf al meer dan 15 luchtvaartmaatschappijen kent. Daarom heeft Brand24 alle Indonesische luchtvaartmaatschappijen die sociale media inzetten als communicatie-kanaal tegen elkaar afgezet en de resultaten hiervan in een infographic weergegeven. 

AirAsia is de grote topper op sociale media

AirAsia Indonesia blijkt het op elk sociaal netwerk als beste te doen en heeft de meeste likes, fans en volgers als achterban. Enkel Youtube wordt door de luchtvaartmaatschappij niet ingezet en het is hier CityLink die uitblinkt in aantal bekeken zendminuten.

Gebeurtenissen die zorgden voor buzz

Flinke opvallende gebeurtenissen zijn ook terug te zien in de buzz online omtrent de betreffende luchtvaartmaatschappijen. Zo kent Lion Air een flinke piek in het aantal berichten toen een vliegtuig van hen op in Denpasar de landingsbaan mistte en belandde in de zee. Hierbij was het sentiment van de gemeten berichten overwegend negatief.

Ook positieve vibes kunnen losgemaakt worden door de luchtvaartmaatschappijen in Indonesië. Op 8 maart heeft Garuda Indonesie 3 popgroepen vervoert voor een festival in Jakarta. Het gemeten sentiment op dit moment is vooral positief.

De infographic

 

Indonesian-Airlines-In-Social-Media-InfographicBron: Tnooz
Credits afbeelding (cc): WTL

 

Gerelateerde Berichten

  • kracht van de sociale media
    Destinaties en de kracht van sociale media [infographic]

    Reizen en sociale media zijn een killer combinatie. Dat reizigers gebruik maken van sociale media…

  • Hoe online en social is de hedendaagse reiziger? [infographic]

    Lekker weg van alles en fijn de wijde wereld in trekken, op vakantie gaan gebeurt…

  • social travel
    Social Travel vs Normal Travel [Infographic]

    Social travel is 'here to stay'. Steeds meer reizigers zijn mobieler en gaan meer om…

Categorie: Online PR en branding, Social media

Over Annelies Hulshof

Annelies heeft aan de wieg gestaan van TravelNext, en was de eerste communitymanager van dit kennisplatform. Na haar studie Communicatie met specialisatie 'nieuwe media' kwam in TravelNext haar passie voor online marketing en reizen samen! Annelies is zelf ook fervent reiziger en schrijft nu vanuit het Belgische Gent.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

TripAdvisor technologie NHTV instagram TUI Expedia onderzoek mobiel hotels Airbnb reviews KLM Booking.com Facebook Social Media reizen destinatiemarketing travel Google Vakantiebeurs

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring