Vanochtend op weg naar Utrecht naar de Nationale E-mailmarketing conferentie. Een vol programma met opvallend veel cases uit de reisbranche. Zo presenteert Roy Platje een case over hoe ze met verregaande segmentatie e-mailmarketing succesvol hebben ingezet voor Boekvandaag.nl. KLM presenteert een case over BlueBiz en Dennis Jipping vertelt zijn verhaal over hoe Oad Reizen haar e-mailmarketing strategisch inzet.

Keynote speaker Chris Combemale
Het is volle bak, ruim 200 honderd marketeers. Keynote speaker Chris Combemale, directeur van The Email Acadamy deelt zijn visie over toekomstige ontwikkelingen in technologie die het gedrag van consumenten zal gaan veranderen. Het is geen presentatie over hoe je morgen meer uit je e-mailmarketing kan halen maar een toekomstvisie.

Zijn presentatie gaat over nieuwe technieken zoals voice recognition en persoonlijke assistenten. In zijn visie hoeft een consument over een aantal jaar niet meer te zoeken naar informatie maar zal de informatie via slimme nieuwe services naar je toekomen. Search engines worden Do engines.

Met de snel groeiende technische mogelijkheden in het vooruitzicht moeten bedrijven er rekening mee houden dat een consument zich in de toekomst niet meer hoeft te abonneren op een nieuwsbrief, de informatie komt naar je toe op basis van je behoefte. Het is ook het einde van het versturen van 1 nieuwsbrief naar alle abonnees. Je zult technieken moeten inzetten die behoeften bij consumenten signaleren en daar zal je als bedrijf op in moeten spelen door persoonlijk, relevant aanbod aan te bieden.

Overzicht van de getoonde films, te zien op Youtube:
Kevin Kelly | Predicting the next 5,000 days of the web
Meet Milo | The interactive character
SIRI technology | A personal assistant inside your Iphone