Triptold, een nieuw platform dat kan worden omschreven als een Airbnb voor persoonlijke en unieke rondreizen. Triptold is bedacht en opgericht door Steff Kap (27). Tijdens de studie Small Business & Retail Management kwam het idee om zelf een onderneming op te zetten. TravelNext is benieuwd hoe Triptold precies werkt en vroeg dat aan Steff.

Wat houdt Triptold precies in?
“Triptold is een uniek sociaal reisplatform waar gepassioneerde reizigers rondreizen delen die geboekt kunnen worden. Bij elke boeking verdient de deler een commissie. Je zou Triptold kunnen omschrijven als de ‘Airbnb voor rondreizen’. Triptold maakt het mogelijk dat jij unieke rondreizen kunt boeken van reizigers zoals jijzelf, jouw favoriete reisbloggers en bekende Instagrammers. Zij hebben veel tijd, moeite en liefde gestoken in het samenstellen van de perfecte rondreis. Zij delen hun foto’s, persoonlijke ervaringen, tips en aanbevelingen. Wij vinden dat die rondreizen eenvoudig geboekt moeten kunnen worden. Hierdoor hoef je bijvoorbeeld niet zelf op onderzoek uit om de perfecte route uit te vogelen of om alle elementen zelf los te boeken. Elke rondreis is als het ware een grote review van gelijkgestemde reizigers zodat je zeker weet dat het een rondreis is die bij je past.”

Hoe lang is het platform nu live?
“De huidige vorm is live sinds 25 juni 2018. En sindsdien zijn er meer dan 70 fantastische rondreizen gedeeld van reizigers met een ware passie voor reizen. Dit aantal groeit wekelijks en we hopen op korte termijn voor elk land velen inspirerende rondreizen te kunnen aanbieden op ons platform. De reisverhalen van onze leden zijn geweldig beschreven en de ene foto is nog mooier dan de andere.”

Hoe en wanneer ben je op het idee gekomen?
“Het idee voor Triptold is ontstaan tijdens mijn studie. Mijn zus was begonnen aan een wereldreis van meerdere jaren. De foto’s en verhalen die ze deelden via haar blog en instagram waren zo aantrekkelijk dat het mij aannemelijk leek als haar volgers sommige delen van haar rondreis wel zelf wilden boeken, waardoor mijn zus tegelijkertijd extra geld kan bijverdienen en nog meer reizigers kon inspireren met haar reizen.”

Wat is de doelgroep?
“Het platform is als het ware een marktplaats waar vraag en aanbod samenkomen. Aan beide kanten is de doelgroep van Triptold de millenials onder de reizigers. Deze groep reizigers boekt doorgaans geen (rond)reizen via een reisbureau. Aangezien Triptold geen standaard reisbureau is en het aanbod bestaat uit rondreizen die zijn gemaakt door medereizigers wilt Triptold die ban doorbreken omdat het zoveel makkelijker en vaak ook goedkoper is dan alles zelf uitzoeken en boeken.”

Lees verder onder de video.

https://www.youtube.com/watch?v=GGjED9pXWI8

Welke reizen worden er aangeboden?
“Triptold specialiseert zich in rondreizen over de hele wereld. Elke reizigers die een bijzondere rondreis (3+ plaatsen) heeft gemaakt kan deze eenvoudig en gratis delen op Triptold.com.”

Met welke partijen werken jullie samen?
“Momenteel werken we samen met onze partner Riksja Travel. Tijdens het Travel Impact Lab zijn we met deze gerenommerde organisatie in contact gekomen. Aangezien Triptold een nieuw concept en jong bedrijf is voert Riksja Travel op dit moment de rondreizen die op Triptold worden aageboden uit. Hierdoor weten we zeker dat de rondreizen voor scherpe prijzen worden aangeboden met een persoonlijke service.”

Hoe zit het met de aansprakelijkheid (ANVR/SGR)?
“Aangezien onze partner de rondreizen uitvoert zijn zij hiervoor aansprakelijk. Op korte termijn is de ambitie uiteraard dat Triptold opereert als een zelfstandige reisorganisatie.”

Wat zijn jullie verwachtingen (Hoe zien jullie de toekomst)?
“Triptold is een uniek concept. Op korte termijn zal de focus liggen op het valideren en doorontwikkelen van het concept om vervolgens op te schalen. We verwachten dat ons aanbod van rondreizen, dat is gemaakt door medereizigers, een groot publiek zal aanspreken en dat Triptold snel zal gaan groeien nadat we onze naam op de kaart hebben gezet.”