• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Investeringen online advertising in travel stijgt met 8%

28 september 2012 door Annelies Hulshof

Het IAB en Deloitte komen voor het derde jaar met het online advertising spend report voor Nederland. De investeringen in online adverteren zijn in het eerste half jaar van 2012 gegroeid met 14,3% en bedroeg zo’n € 585 miljoen. In travel zijn de investeringen met 8% gestegen en behoort deze tot de top 4 stijgers, en in leisure is 3% meer geïnvesteerd ten opzichte van de eerste helft van 2011.

Het onderzoek laat zien wat de spenderingen zijn geweest in het afgelopen half jaar aan online advertenties ten opzichte van 2011. deze zijn met 14,3% gegroeid. “En dat is goed voor het begin van het jaar”, geeft Roel van Rijsewijk, Online Business Innovation van Deloitte, aan. “Het is een moeilijke tijd voor adverteerders in het algemeen.”

Veel van deze groei is weg te schrijven voor search, die een buitengewone groei van 22% zag in het eerste half jaar van 2012.

Tablets en smartphones

De verwachte groei van adverteren via tablets en smartphones blijft echter uit. Terwijl de gespendeerde tijd op de apparaten aan het exploderen is en de mogelijkheden van adverteren eindeloos zijn, komt het niet echt van de grond. Volgens Joris van Heukelom, van IAB is dat erg zonde, en zou er de komende maanden extra veel aandacht moeten zijn voor dit onderwerp.

Travel en Leisure

Travel staat hoog op het lijstje in de top stijgers dit eerste half jaar. Op de vierde plaats met een groei van 8% ten opzichte van vorig jaar. De verwachting is dat travel ook volgend jaar een stijging zal kennen van 8%. Leisure moet het doen met een 9e plek met een groei van 3%.

Gerelateerde Berichten

  • Topic Travel zoekt online marketeer

    Gespot op de site van Topic Travel. Topic Travel zoekt een online marketeer. De functie: Als…

  • Online reizenverkoop stijgt met 35%

    Volgens de Thuiswinkel Markt Monitor 2007 van de Thuiswinkel Organisatie is in de eerste zes…

  • Oproep: leg nu een onderzoekscase neer binnen e-commerce in travel

    Eerder werd al bekend dat de inzet van Instagram in travel zeer chaotisch georganiseerd is.…

Categorie: E-commerce Tags: Deloitte, IAB, Online adverteren, smartphones, tablets, zoekmachines

Over Annelies Hulshof

Annelies heeft aan de wieg gestaan van TravelNext, en was de eerste communitymanager van dit kennisplatform. Na haar studie Communicatie met specialisatie 'nieuwe media' kwam in TravelNext haar passie voor online marketing en reizen samen! Annelies is zelf ook fervent reiziger en schrijft nu vanuit het Belgische Gent.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Vakantiebeurs Google NHTV Airbnb travel Facebook hotels destinatiemarketing mobiel KLM TUI Expedia onderzoek reizen instagram reviews TripAdvisor Booking.com Social Media technologie

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 · TravelNext