TravelBird heeft vandaag de verkoop van online reisaanbiedingen moeten stopzetten en uitstel van betaling moeten aanvragen, na het uitblijven van nieuwe financiële investeringen. TravelBird is lid van de SGR, wat betekent dat reizigers die een reis via TravelBird hebben geboekt, zijn gedekt onder de voorwaarden van de garantieregeling van de SGR. Reizigers die een reis geboekt hebben via TravelBird zullen door de SGR gecontacteerd worden met meer informatie.
SGR adviseert klanten dringend om in alle gevallen geen betalingen meer aan TravelBird BV te doen voor nog niet aangevangen reizen. Ook niet op uitdrukkelijk verzoek van de bewindvoerder (of curator).
Consumenten die rechtstreeks bij TravelBird BV een reis onder de SGR-garantieregeling hebben geboekt met een vertrekdatum na vandaag wordt verzocht te wachten met het inzenden van hun claim. SGR wil eerst uitzoeken op welke manier het claims het snelst kan afhandelen. Betalingen gedaan na 31 oktober 2018 worden niet meer door SGR gegarandeerd.
TravelBird is na de start in 2010 explosief gegroeid en was in de eerste helft van 2018 voor het eerst winstgevend. Door seizoensfluctuaties is er de afgelopen maanden een achterstand in betalingen aan partners ontstaan. Fletcher Hotels liet aan TravelPro weten te stoppen met het aanbieden van overnachtingen via de website. De hotelketen liet mensen met een TravelBird-boeking weten dat ze bij inchecken nogmaals moesten betalen wanneer TravelBird de hotelketen nog niet had betaald.