• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Is Google nog wel sympathiek?

25 mei 2011 door Martin van Kranenburg

Je zou denken dat Google genoeg geld verdient met hun core business, te weten; als zoekmachine bezoekers helpen met hun zoektocht naar relevante informatie. Maar wat als Google er ook belang bij heeft haar eigen websites bovenaan in de zoekresultaten te zetten? Kun je hier nog tegenop concurreren. Wil je nog wel geld in Google, je concurrent, steken?

Google Travel

Vorig jaar juli maakte Google al bekend dat het ITA (een leverancier van online vlucht- en vluchtprijzen informatie) wilde overnemen voor 700 miljoen dollar. Alleen die aankondiging was al goed voor veel commotie in de internationale reisbranche. Nu de ITA deal akkoord is gegeven door de Amerikaanse overheid, is iedereen in de reisbranche bang dat Google haar positie zal gaan misbruiken. Is die angst terecht? Natuurlijk.

Google claimt dat het de consument meer keuze en betere zoekmogelijkheden wil bieden op het gebied van vliegtickets. Ja, ja. Dat zou ik ook zeggen. Onzin natuurlijk, want er zijn al heel veel sites waar je eenvoudig en snel vluchten kunt vinden. In mijn ogen kun je hier niet omheen draaien. Google zoekt naarstig naar nieuwe mogelijkheden om nog meer geld te verdienen. Google wordt nu echt steeds meer de grootste bedreiging voor de (online) reisbureaus.

Kansen voor Facebook

Ik vermoed dat de ze bij Facebook heel blij zijn met deze ontwikkelingen. Het wordt tijd dat Facebook met een goed alternatief voor Google komt. Facebook heeft al meer dan 500 miljoen klanten dus de mogelijkheid hebben ze. Het zou me niet verbazen als Facebook binnen enkele maanden een geïntegreerde zoekmachine introduceert. Mijn zegen hebben ze.

Gerelateerde Berichten

  • Google schrapt externe hotelreviews op Maps en Places

    Hotelbeoordelingen op reviewsites als TripAdvisor en Yelp worden niet meer getoond op Google Maps en…

  • Nieuws, search en social nieuwe tool

    Het belang van nieuws voor search Dat nieuws belangrijk is voor de resultaten blijkt wel…

  • Blogtrippers.nl campagne, volledig via social media opgezet

    Wie droomt er niet van? Mensen ontmoeten via social media en fijne samenwerkingen opzetten. Als…

Categorie: Social media, Trends

Over Martin van Kranenburg

In 2007 heeft Martin het marketingblog Reismanagers.nl opgericht. In mei 2012 is Reismanagers.nl overgegaan naar TravelNext. Martin van Kranenburg is sinds 1998 werkzaam in de online marketing (@sinds1998). Hij heeft aan de wieg gestaan van de websites van D-reizen en Micazu (winnaar Thuiswinkel Awards 2011 - 2014). Naast het ontwikkelen van online platformen in de reisbranche is Martin een gepassioneerd spreker, dagvoorzitter en trainer en heeft hij zich gespecialiseerd op het gebied van persuasive design en conversie. Martin is de schrijver van de populaire Marketingfacts whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing en bekend van zijn gezaghebbende boek ‘Influence‘. Ook is Martin de bedenker van het ConversionFriday model, waarmee hij bedrijven helpt met structurele focus snel de online omzet te verhogen.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

mobiel destinatiemarketing Expedia travel TripAdvisor hotels TUI instagram KLM Booking.com Social Media Facebook reizen onderzoek technologie Vakantiebeurs reviews NHTV Google Airbnb

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 · TravelNext