• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Is jouw hotel-Facebookpagina al klaar voor de komst van Facebook Graph Search?

20 februari 2013 door Annelies Hulshof

Eerder dit jaar lanceerde Facebook haar Graph Search al in de BETA versie, maar over hopelijk niet al te lange tijd mogen ook wij ons wagen aan het zoeken tussen alle data van Facebook. Graph Search laat gebruikers Facebook gebruiken als een zoekmachine, waarbij de zoekresultaten bestaan uit Facebook likes, foto’s, video’s en persoonlijke informatie. Ook voor hotels betekent dit een nieuwe stap, zo geeft Vizergy aan. Geen verspilde tijd om je hier als hotel vast op voor te bereiden, toch?!

Facebook Graph Search

Elke persoon krijgt unieke zoekresultaten te zien, omdat deze gebaseerd worden op de locatie en vrienden en pagina’s die in hun netwerk zitten. Tijdens het travel shoppen, kan de Facebook Graph Search nog wel eens interessante uitkomsten bieden. Graph Search maakt volgens Lee McCabe (interview met Skift), Facebook’s head of travel, gebruik van ‘the wisdom of friends’. En dat lijkt een logische stap na de reisgidsen, meta-search engines en the wisdom of the crowd door middel van reviews. Nu zijn het je vrienden die hun tips aan je doorgeven:

Zo kan een consument bijvoorbeeld zoeken naar: “Hotels in Amsterdam waar mijn vrienden zijn geweest”, waarbij elke van zijn of haar vrienden omhoog komt die heeft ingechecked bij een Amsterdams hotel. Elke like of check-in wordt hiermee in feite een postieve review voor je hotel en komt naar boven bij zoekopdrachten die voor jouw hotel van belang zijn. Voor nu staan alleen hotels nog op de planning om ingevoegd te worden in Search Graph, voor andere sectoren, zoals luchtvaart en cruises staat dit vooralsnog niet in de planning, zegt Lee tegen Skift.

Uitbreidingen

Maar, Lee geeft toe dat dit misschien niet genoeg zal zijn, misschien zijn namelijk niet al je vrienden even gewend om te reizen of weten ze veel over bepaalde destinaties. Daarvoor zal Facebook de Graph Search uitbreiden en het mogelijk maken om met andere social signals te zoeken. Lee noemt hierbij friends-of-friends en look-alikes. We zouden hierbij dan misschien kunnen denken aan vrienden van vrienden die hetzelfde reis-gedrag als jij hebben.

Lee geeft ook aan dat bestaande sociale sociale reisnetwerken als TripAdvisor en Gogobot zeker nog van groot belang zijn in de inspiratie- en boekfase van de consument. Door middel van een Facebook API kunnen zij hun eigen content namelijk personaliseren en meer relevant maken voor de reiziger.

Wat kunnen hotels nu doen?

Natuurlijk wil je als hotel bovenaan staan wanneer iemand in Search Graph op zoek is naar een hotel in jouw regio.

  • Zorg ervoor dat je een Facebookpagina hebt waarbij de informatie klopt (klopt je adres, ben je een hotel enz.)
  • Vraag gasten om je pagina te liken of in te checken (je kunt ze daar ook voor belonen: Geef ze bijvoorbeeld korting op een nieuwe overnachting of een activiteit in de buurt. Een uur gratis internet, korting op een geweldige lunch in dat leuke eettentje om de hoek. Of verzin een andere leuke actie..)
  • Foto’s spelen een belangrijke rol in de Facebook Graph Search, zorg ervoor dat je de juiste zoekwoorden (hotelnaam, destinatie) koppelt (door middel van taggen of in de omschrijving) aan je eigen foto’s en de foto’s die gasten van je hotel nemen.

Het is geen overbodige luxe om bovenstaande punten nu al op orde te maken. Dat geeft misschien nét dat streepje voor wanneer het ook in ons land mogelijk wordt om inspiratie op te doen aan de hand van likes en checkins van onze online-vrienden.

http://youtu.be/SD951tHz38g

Bron: Vizergy, Skift

Gerelateerde Berichten

  • Social Media en Affiliate Marketing

    Vraag is niet of maar hoe we social media inzetten Alexander Willemsen beloofde ons meerwaarde…

  • Social Media Week Glasgow

    Deze week was ik aanwezig bij een aantal events tijdens de Social Media week in…

  • Social Media en Affiliate Marketing

    Vraag is niet of maar hoe we social media inzetten Alexander Willemsen beloofde ons meerwaarde…

Categorie: Social media Tags: Facebook, graph search, inspiratie

Over Annelies Hulshof

Annelies heeft aan de wieg gestaan van TravelNext, en was de eerste communitymanager van dit kennisplatform. Na haar studie Communicatie met specialisatie 'nieuwe media' kwam in TravelNext haar passie voor online marketing en reizen samen! Annelies is zelf ook fervent reiziger en schrijft nu vanuit het Belgische Gent.

Lees Interacties

Trackbacks

  1. Google Hotel Finder: 3 belangrijke ranking factoren - TravelNext schreef:
    27 februari 2013 om 10:35

    […] ook gebruikt in Google+ Local. Op Google+ Local kunnen reizigers (op een vergelijkbare manier als Facebook’s Graph Search) reviews vinden van mensen binnen hun eigen Google+ […]

  2. Facebook introduceert nieuwe News Feed - TravelNext schreef:
    8 maart 2013 om 12:54

    […] de introductie van Graph Search, kondigde Facebook gisteren aan de News Feed flink te gaan veranderen. Wat verandert er? Wat […]

  3. ITB: Het semantische web als droomoplossing voor de sociale media overload - TravelNext schreef:
    12 maart 2013 om 08:13

    […] als kader om te bekijken wat anderen doen, moet ik als praktisch voorbeeld direct denken aan Facebook’s nieuwe Graph Search. Daarmee kan ik zien welke andere bestemmingen like-minded-mensen (tot op zekere hoogte, […]

  4. Mobiele layout Facebook pagina's vernieuwd - TravelNext schreef:
    25 april 2013 om 07:47

    […] laat de updates in een rap tempo opvolgen. Eerder introduceerden ze al Graph Search, een nieuwe News Feed, Facebook Home en vandaag komt daar de vernieuwde mobiele lay-out van […]

  5. Afbeeldingen optimaliseren voor Facebook - TravelNext schreef:
    11 november 2015 om 10:03

    […] schreef ik al dat visuele content steeds belangrijker wordt en de komst van Graph Search, de nieuwe News Feed en Facebook Home zorgen er voor dat dit ook zeker op Facebook het geval […]

  6. Facebook Home: het hoe, wat en waarom - TravelNext schreef:
    11 november 2015 om 10:03

    […] van Facebook Home gebruikers te zien zijn. Foto’s spelen ook een belangrijke rol in de Facebook Graph Search, zorg er dus voor dat je de juiste zoekwoorden (hotelnaam, destinatie) koppelt (door middel van […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

travel onderzoek NHTV Expedia mobiel reizen Airbnb Google Social Media KLM destinatiemarketing TripAdvisor hotels TUI Vakantiebeurs reviews instagram Booking.com Facebook technologie

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring