• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Keuze hotel bepaald door prijs, ligging en foto’s

19 augustus 2014 door Redactie TravelNext

De prijs, ligging en foto’s bij de beschrijving van het hotel en recensies van gasten zijn de belangrijkste factoren die bepalen of Nederlanders voor een hotel kiezen. Of er een wekdienst, zwembad of sauna aanwezig is, staat onderaan de wensenlijst. Het minste belang hechten Nederlanders aan het mogen roken op de kamer.

De beweging van social travelling steeds meer bepalend

Dit blijkt uit onderzoek van VakantieVeilingen.nl in samenwerking met Multiscope onder 1000 consumenten. Ook de aanwezigheid van Wi-Fi wordt maar door een derde als heel belangrijk gekwalificeerd, waardoor het even hoog scoort als het dagelijks verschonen van handdoeken of de aanwezigheid van een parkeerplaats. Opvallend is dat aan de ene kant de prijs nog steeds heel belangrijk wordt gevonden, terwijl aan de andere kant de beweging van social travelling – waarbij de mening van andere reizigers erg zwaar telt – sterk in opkomst is.

80% van de Nederlanders boekt hotelkamer online

Acht op de tien Nederlanders boekt zijn hotelkamer online. Hierbij wordt een verzamelwebsite met diverse hotelaanbiedingen het meest aantrekkelijk gevonden ten opzichte van bijvoorbeeld de website van een reisbureau of het hotel zelf. Wat hierbij in het oog springt is dat mannen vaker dan vrouwen een online veiling aangrijpen om een onderkomen te vinden. Slechts 7 procent van de Nederlanders gaat nog naar het reisbureau op de hoek om een hotelkamer vast te leggen.

“We merken dat steeds meer mensen ons online veilingplatform bezoeken om tegen een gereduceerde prijs een hotelkamer te vinden. De meest populaire subcategorie is ‘Actief en Natuur’, waaronder hotels geschaard zijn die bijvoorbeeld in een bosrijke omgeving liggen,” stelt Frank van Run, COO bij VakantieVeilingen.nl. “Dit sluit aan bij de bevindingen uit het onderzoek dat de prijs en ligging van het hotel voor de meerderheid van de Nederlanders bepalend zijn.”

Credits header afbeelding: Ric e Ette (CC)

Gerelateerde Berichten

  • Vrienden en familie hebben meeste invloed bij keuze hotel

    Ga bij jezelf eens na wat voor jou het kanaal is waar jij inspiratie vandaan…

  • Hoe komt een hotel aan zijn sterren?

    Wat betekent welke ster? Wanneer verdien je als hotel nou welke ster? En is het…

  • De waarde van sociale media en online reviews overschat?

    Locatie, prijs en een ervaring in het verleden zijn de belangrijkste redenen om voor een…

  • Vrienden en familie hebben meeste invloed bij keuze hotel

    Ga bij jezelf eens na wat voor jou het kanaal is waar jij inspiratie vandaan…

  • Hoe komt een hotel aan zijn sterren?

    Wat betekent welke ster? Wanneer verdien je als hotel nou welke ster? En is het…

  • De waarde van sociale media en online reviews overschat?

    Locatie, prijs en een ervaring in het verleden zijn de belangrijkste redenen om voor een…

Categorie: Marketing Tags: online-boeken, social travelling, Vakantieveilingen

Over Redactie TravelNext

Lees Interacties

Trackbacks

  1. Tried & Tested: Hotels checken met de nieuwe Skyscanner Hotels-app - TravelNext schreef:
    26 augustus 2014 om 15:07

    […] is duidelijk dat Skyscanner begrijpt dat afbeeldingen een van de belangrijkste selectiecriteria zijn om een hotel te boeken en dat de app daar alles aan moet doen om dit op een prettige manier te […]

  2. TripAdvisor: hoe meer betrokken het hotel is, hoe geïnteresseerder de reiziger - TravelNext schreef:
    4 september 2014 om 11:38

    […] En daaruit kunnen we opmaken; ja, foto’s en visuals zijn nog steeds nummer 1, zoals ook uit eerdere onderzoeken bleek. Foto’s leiden niet alleen tot een hogere mate van betrokkenheid van vakantiegangers, […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

mobiel Facebook technologie travel hotels Booking.com reviews Vakantiebeurs instagram reizen TUI Expedia TripAdvisor KLM Airbnb destinatiemarketing Social Media onderzoek Google NHTV

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring