• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

KLM-BCG sluit partnerschap met Virgin Atlantic om bedrijfsvoering te digitaliseren

27 februari 2020 door Dylan Cinjee

KLM en Boston Consulting Group (BCG) vormen als KLM-BCG een partnerschap voor de operationele digitalisering van luchtvaartmaatschappijen. Zij zijn door Virgin Atlantic Airways aangesteld om de luchtvaartmaatschappij te ondersteunen bij het optimaliseren en digitaliseren van de wereldwijde bedrijfsvoering.

Het KLM-BCG partnerschap werd opgericht vanuit hun gemeenschappelijke visie op het stimuleren van geïntegreerde besluitvorming binnen luchtvaartmaatschappijen. Als partners hebben ze meerdere state-of-the-art tools voor Operations Decision Support (ODS) op basis van kunstmatige intelligentie (AI), machine-learning en geavanceerde optimaliseringstechnieken ontwikkeld, geïmplementeerd en op de markt gebracht.

KLM

Tools

Deze tools zullen de operationele prestaties van Virgin Atlantic optimaliseren door ondersteuning te bieden, zowel tijdens de dagelijkse bedrijfsvoering als in de planningsfase. Om het aantal passagiers dat hinder ondervindt van vluchtverstoringen te minimaliseren (bijvoorbeeld door het aantal gemiste aansluitingen te beperken) bieden de tools alternatieve scenario’s aan voor het omgaan met onverwachte gebeurtenissen, zoals bijvoorbeeld slecht weer. Hiervoor gebruiken de tools een combinatie van gegevens over de beschikbare vloot, reisplannen van passagiers, onderhoudsschema’s en beschikbaarheid van de gates. Door te voorspellen waar in het netwerk verstoringen zouden kunnen worden voorkomen helpen de tools bovendien bij het maken van een vluchtschema dat vertragingen tot een minimum beperkt.

“We kijken er erg naar uit om onze tools te kunnen implementeren op het langeafstandsnetwerk van Virgin Atlantic. Daarnaast verheugen we ons erop om te helpen digitaal talent aan te trekken, op te leiden en in dienst te nemen zodat zij onze oplossingen, nadat ze zijn geïmplementeerd, verder gaan ontwikkelen en uitbreiden”, Sander Stomph, Vicepresident Operations Decision Support bij KLM.

Usecases

Binnen Virgin Atlantic zal een intern Operations Decision Support-team worden opgezet dat is samengesteld uit gebruikers, data scientists en software engineers. Dit team is verantwoordelijk voor zowel de voortdurende verbetering van de tools op de lange termijn, als de ontwikkeling van nieuwe tools en usecases. Om optimale geïntegreerde besluitvorming te realiseren zijn alle operationele disciplines zoals bijvoorbeeld crew, onderhoudspersoneel en grondpersoneel ook betrokken.

“Dat we nu Virgin Atlantic tot onze klanten mogen rekenen, is een volgende stap in onze missie om KLM-BCG te positioneren als de wereldwijde leider in de operationele digitalisering van luchtvaartmaatschappijen en daarmee ambitieuze luchtvaartondernemingen in staat te stellen hun operationele doelstellingen te bereiken”, Dirk-Maarten Molenaar, Managing Director en Partner bij BCG.

Gerelateerde Berichten

  • Virgin Atlantic crew prepare for.. Google Glass

    Virgin Atlantic is zijn tijd ver vooruit. In een poging om de service voor reizigers nog…

  • KLM Dream Destinations

    Is het een spel, een "beleving", wat tegenwoordig alles is en/of moet zijn, of een…

  • De nieuwste technologieën inzetten om de guest experience en boekings te verhogen

    Op donderdag 8 maart 2012 heeft Kim van den Wijngaard (Olery) op de ITB Berlijn beschreven…

Categorie: Technologie, TravelNieuws, Trends Tags: digitaliseren, KLM, luchtvaart, Virgin Atlantic

Over Dylan Cinjee

Dylan Cinjee is de Community Manager bij TravelNext.nl. Daarnaast werkt hij al enkele jaren als redacteur bij vakblad TravelPro en Business Traveller Nederland. “De reisbranche is enorm dynamisch en staat nooit stil. Elke dag is weer een nieuwe uitdaging, je weet nooit wat er kan gebeuren. Bestemmingen komen en gaan, innovaties volgen elkaar op en de startups schieten als paddenstoelen uit de grond. TravelNext is daarom een mooie toevoeging aan ons portfolio.”

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Vakantiebeurs reizen technologie Airbnb reviews TripAdvisor Social Media hotels travel Booking.com NHTV Facebook Expedia mobiel KLM onderzoek destinatiemarketing Google instagram TUI

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 TravelNext