• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

KLM biedt reiziger bestemmingsinfo op nieuw platform

4 oktober 2013 door Redactie Twinkle

KLM heeft een website gelanceerd waarop reizigers informatie kunnen verkrijgen over de bestemming waarnaar zij willen vertrekken. De site is gekoppeld aan twaalf populaire externe review-/informatiesites en de online vluchtenboeker van KLM zelf.

KLM’s My Dream Catcher, alleen te bereiken via KLMdreamcatcher.com, bevat informatie over restaurants, musea, bars, winkelgebieden en accommodaties als hotels, hostels en appartementen die zich op een bepaalde bestemming bevinden. Ook wordt de gemiddelde temperatuur en hoeveelheid neerslag op die bestemming op de door de reiziger geselecteerde reisdatum aangegeven.

Reviews en informatie

KLM geeft in zijn promotievideo New York als voorbeeld. De nummer 1 uit de Travel 30, onderdeel van de Twinkle100, koppelt zijn dream catcher-site aan twaalf populaire informatiesites om de reiziger genoeg informatie te kunnen geven over bijvoorbeeld hotels in New York. Zo vindt hij prijsinformatie over hotels via Tripadvisor, reviews van het hotel via Yelp, Google en Tripadvisor en kan hij een video over het hotel vinden op Youtube. Ook vindt de reiziger via KLM’s platform hoeveel likes de Facebook-pagina van het hotel heeft, hoeveel mensen hebben ingecheckt bij het hotel via Foursquare en waar het hotel zich precies bevindt via Google Maps.

Andere informatiesites die gekoppeld zijn aan My Dream Catcher zijn Frommers, Wikipedia, Last.fm, Muselia, Yr.no en Flickr. Alle twaalf sites worden tevens ingezet om bijvoorbeeld een goed restaurant of bar of mooie winkelcentra op locatie te vinden.

Vlucht boeken

Alle informatie die via My Dream Catcher te vinden is, is ‘view only.’ Dat betekent dat consumenten bijvoorbeeld niet direct tickets voor musea kunnen boeken via de site. Wel is het dankzij de koppeling met KLM’s vluchtboeker mogelijk om vliegtickets te kopen naar de opgezochte bestemming.

Nieuwe site

KLM is ook dit jaar weer koploper van de Travel 30, onderdeel van de Twinkle100. Het bedrijf blijft TUI Nederland / Kras.nl en de Sundio Group ruim voor. Tijdens de presentatie van de Twinkle100, vorige week op het congresShopping Today, vertelde director e-development Rob Zwerink dat KLM zich opmaakt voor de lancering van een nieuwe hoofdsite. Die zal onder andere worden voorzien van extra inspirerende content voor de klant.

Dit artikel verscheen ook op Twinkle.

Gerelateerde Berichten

  • KLM Lanceert Experience Platform Op KLM.com

    De experience begint vandaag de dag al online. KLM heeft dat goed begrepen met al…

  • Inpakken en Wegwezen en KLM presenteren praktijkcases

    Volgende maand, 10 september om precies te zijn, presenteren Marcel Beemsterboer (Inpakken en Wegwezen) en…

  • KLM Cityguide: Nieuwe social actie van KLM

    Vandaag bracht KLM een e-mailing naar buiten over hun nieuwe Cityguides. Met deze kLM Cityguide…

Categorie: E-commerce

Over Redactie Twinkle

Twinkle is als vaktitel concreet over e-commerce. De redactie blogt actief mee op TravelNext over nieuws en ontwikkelingen in de reisbranche.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
RED Online Marketing
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Expedia KLM destinatiemarketing reviews reizen instagram mobiel Booking.com Vakantiebeurs Google travel Facebook technologie Airbnb NHTV TripAdvisor TUI Social Media hotels onderzoek

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2022 · TravelNext