• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

KLM en Microsoft werken samen aan duurzame luchtvaart

11 oktober 2019 door Dylan Cinjee

KLM en Microsoft hebben in Washington een intentieverklaring ondertekend om de mogelijkheden tot samenwerking op het gebied van duurzame luchtvaart te onderzoeken. De overeenkomst bevat ook een commitment om Sustainable Aviation Fuel (SAF) aan te kopen.

Sustainable Aviation Fuel heeft de potentie om de CO2-uitstoot te verminderen tot wel 80 procent in vergelijking met fossiele brandstof. Dat is mogelijk bij grootschalige toepassing en in elke levensfase van de toestellen. Microsoft zal een hoeveelheid SAF aanschaffen om te gebruiken voor alle vluchten die Microsoft-medewerkers tussen de VS en Nederland maken (en vice versa) met KLM en Delta Airlines. Dit sluit aan bij het Corporate BioFuel Program van KLM.

“Nu Microsoft en KLM de krachten bundelen, biedt dat reële kansen voor het versnellen van de ontwikkeling van duurzame luchtvaart. KLM stimuleert de ontwikkeling van een markt voor duurzame vliegtuigbrandstoffen al sinds 2009. KLM gelooft dat de productie van duurzame vliegtuigbrandstoffen op de middellange en lange termijn van belang is voor het halen van de doelstellingen voor de CO2-reductie binnen de luchtvaartsector. Samen met partners zoals Microsoft kunnen we dit veel sneller realiseren”, aldus Boet Kreiken, EVP Customer Experience.

Stimuleren

Daarnaast willen Microsoft en KLM verkennen op welke andere gebieden samengewerkt kan worden om de duurzaamheid te vergroten en de luchtvaart gerelateerde uitstoot te verkleinen. Het gezamenlijke streven is een blauwdruk te ontwikkelen die andere bedrijven in staat stelt de vraag naar duurzame luchtvaartoplossingen te stimuleren. Daarnaast kunnen de bedrijven doelstellingen realiseren om de ecologische voetafdruk van hun eigen aanvoerketen te verkleinen.

Kleine wijzigingen kunnen veel invloed hebben op de klimaatverandering, vooral als die worden toegepast door grote, wereldwijd opererende bedrijven. Sinds 2012 zijn de vluchten van Microsoft-medewerkers CO2-neutraal. We hebben ook stappen gezet om het gebruik van hulpmiddelen voor samenwerking, zoals Teams, aan te moedigen en zo de noodzaak om te reizen te verminderen. Deze dag is een omslagpunt waarop we verder kijken dan de effecten van onze medewerkers en onze invloed gebruiken om in de hele sector de uitstoot door vliegreizen te verminderen”, aldus Eric Bailey, Global Travel Director van Microsoft.

Duurzaam

Fly Resonsibly

De samenwerking tussen KLM en Microsoft past perfect in het Fly Responsibly-initiatief van KLM. KLM neemt met Fly Responsibly het voortouw om een duurzamere toekomst voor de luchtvaart te realiseren. Dit omvat alles wat KLM nu en in de toekomst onderneemt om de duurzaamheid van haar activiteiten te verbeteren. Maar echte vooruitgang wordt pas geboekt als de hele sector daarin samenwerkt. Als onderdeel van de Fly Responsibly-campagne nodigt KLM haar klanten uit om gebruik te maken van het CO2-compensatieprogramma en vraagt bedrijven om hun zakenreizen te compenseren door deel te nemen aan het Corporate BioFuel-programma van KLM.

Gerelateerde Berichten

  • KLM en GetYourGuide slaan handen ineen
    KLM en GetYourGuide slaan handen ineen

    Dankzij het nieuwe samenwerkingsverband tussen KLM en GetYourGuide, het grootste online boekingsplatform voor rondleidingen en…

  • Inpakken en Wegwezen en KLM presenteren praktijkcases

    Volgende maand, 10 september om precies te zijn, presenteren Marcel Beemsterboer (Inpakken en Wegwezen) en…

  • E-mailmarketingtips van Boekvandaag.nl, Oad en KLM

    Op 8 en 9 september is de 9de Nationale E-mailmarketing Conferentie. Op 8 september zijn…

Categorie: Duurzaamheid, Technologie, TravelNieuws, Trends Tags: duurzaam, KLM, luchtvaart, Microsoft, onderzoek, samenwerken

Over Dylan Cinjee

Dylan Cinjee is de Community Manager bij TravelNext.nl. Daarnaast werkt hij al enkele jaren als redacteur bij vakblad TravelPro en Business Traveller Nederland. “De reisbranche is enorm dynamisch en staat nooit stil. Elke dag is weer een nieuwe uitdaging, je weet nooit wat er kan gebeuren. Bestemmingen komen en gaan, innovaties volgen elkaar op en de startups schieten als paddenstoelen uit de grond. TravelNext is daarom een mooie toevoeging aan ons portfolio.”

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

KLM technologie Social Media reizen Expedia Google TripAdvisor Vakantiebeurs instagram onderzoek Airbnb Facebook mobiel Booking.com reviews hotels NHTV travel destinatiemarketing TUI

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 TravelNext