• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

KLM grote winnaar SpinAwards 2013

12 april 2013 door Jaap Hoogesteger

Dat KLM een voorloper is op het gebied van digitale media is niets nieuws. Ze zijn echter niet alleen voorloper in enkel de reis- en gastvrijheidsbranche zo bleek tijdens de uitreiking van de SpinAwards gisteravond. KLM werd namelijk de grote winnaar van de SpinAwards 2013!

SpinAwards

De SpinAwards zijn de vakprijzen voor creativiteit in digitale media. Een vakjury boog zich dit jaar over 437 inzendingen en nomineerde daar 64 inzendingen van. Deze inzendingen kregen tijdens de SpinAwards Inspiration Days de kans om hun werk persoonlijk toe te lichten aan de jury en het publiek. Op basis van de inzending en toelichting reikt de vakjury prijzen uit in de categorieën online campagne, website, mobiel, crossmedia, interactieve TV en Online Video, Game, Social Media, Design, Content, Media Inzet, Innovatie en jong talent.

KLM wint 1x goud, 2x zilver en opdrachtgever van het jaar 2013

KLM werd niet alleen voor het derde jaar op rij verkozen tot ‘Opdrachtgever van het jaar 2013’, maar pakte ook nog eens goud in de categorie innovatie met KLM Meet & Seat. Daarnaast pakte KLM met diezelfde campagne én met de KLM Must See Map ook nog zilver in de categorie Social Media. De Must See Map pakte ook zilver in de categorie content en in de categorie website. Dat KLM twee keer zilver pakte in de categorie Social Media is knap, aangezien er  in die categorie geen gouden Spinaward uitgereikt is. Emerce schrijft dat de jury hierover het volgende zegt: “Het gebruik van social media is nog steeds in de transitie naar volwassenheid. In deze transitiefase zijn er nog steeds elementen die verbeterd konden worden. Vandaar dat de jury geen goud heeft gegeven.”

Ook goud voor het Rijksmuseum

KLM was niet de enige vertegenwoordiger van de reis- en gastvrijheidsindustrie. Het Rijksmuseum wist namelijk goud in de wacht te slepen in de categorie website. Dit is na het viraal gaan van onderstaande video het tweede succes deze week voor het Rijksmuseum, dat op 13 april 2013 haar deuren weer opent.

Gerelateerde Berichten

  • KLM grote winnaar SpinAwards

    KLM heeft gisteravond vier SpinAwards in de wacht gesleept, jaarprijzen voor creativiteit in interactieve communicatie.…

  • KLM best practice Social Media

    Social Media zijn geen hype. Inmiddels is iedereen er van overtuigd dat we een nieuw…

  • KLM Cityguide: Nieuwe social actie van KLM

    Vandaag bracht KLM een e-mailing naar buiten over hun nieuwe Cityguides. Met deze kLM Cityguide…

Categorie: Social media Tags: KLM, Meet & Seat, Must See Map, SpinAwards

Over Jaap Hoogesteger

Jaap Hoogesteger werkt als Social Media Marketeer bij Deloitte Nederland, hiervoor was hij als social media marketeer verantwoordelijk voor de social strategie van Sundio Group. Daarvoor studeerde hij E-Travel/E-business aan de NHTV in Breda en liep zijn afstudeerstage bij TravelNext. Tijdens zijn studie was hij actief als content manager bij Youropi.com. Zie ook zijn Google+ profiel.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Booking.com reviews Facebook Vakantiebeurs travel hotels Google Expedia reizen destinatiemarketing Airbnb instagram NHTV TripAdvisor onderzoek TUI KLM technologie Social Media mobiel

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring