In de nieuwste versie van KLM’s mobiele app wordt de nieuwe toepassing ‘Milestones’ gepresenteerd. Hiermee kan elke klant in zijn profiel zien hoe vaak, hoe lang en naar welke bestemmingen is gevlogen met KLM. Deze persoonlijke vluchthistorie kan bovendien eenvoudig met familie en vrienden worden gedeeld via sociale media. Naast ‘Milestones’ biedt de vernieuwde app nog meer verbeteringen voor de passagier, waaronder een uitgebreidere vluchtstatusupdate.

Met ‘Milestones’ kunnen de passagiers die de KLM-app gebruiken allerlei feiten en weetjes van hun persoonlijke vluchthistorie bij KLM bekijken. Zo kan gezien worden hoe lang en hoe vaak er is gevlogen, welke bestemmingen zijn bezocht, hoeveel kilometers zijn afgelegd en hoeveel bagage er al is meegenomen. App-gebruikers kunnen deze persoonlijke reisgegevens vervolgens gemakkelijk delen met familie en vrienden. KLM sluit hiermee aan op de toenemende behoefe van mensen om persoonlijke zaken te kwantificeren en die data te delen op sociale media.

De nieuwe toepassingen worden toegevoegd aan de al bestaande functionaliteiten van de KLM-app, zoals een vlucht boeken, online inchecken, boarding pass downloaden, stoelen reserveren of het betalen voor bagage. Recent is in de app ook KLM’s Schiphol Airport Map gelanceerd, een digitale plattegrond van de luchthaven, zodat passagiers snel de weg kunnen vinden.

In versie 9.6 van KLM’s mobiele app zijn ook de vluchtstatusupdates vernieuwd. Aan de hand van vluchtnummer, bestemming en vliegveld is up-to-date vluchtinformatie te verkrijgen, zoals de actuele vertrek- en aankomsttijden. Mocht de vlucht vanaf Schiphol flink vertraagd zijn, dan kan de gebruiker zelf een digitale snack- of maaltijdvoucher activeren. De app biedt ook de mogelijkheid om zelf je vlucht om te boeken.