• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Spring naar de inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel marketing platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in reizen en de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel marketingplatform gericht op nieuwe ontwikkelingen in reizen en de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

KLM lanceert Nederlandse service voor de Google Assistent

26 juli 2018 door Sharon Evers

Google heeft vandaag de Nederlandse versie van de Google Assistent geïntroduceerd, waardoor KLM-klanten nu met spraakgestuurde opdrachten in het Nederlands eenvoudig vluchten kunnen zoeken.

De nieuwe KLM-service is sinds vandaag ook beschikbaar in het Engels. De luchtvaartmaatschappij is hiermee wereldwijd een van de eerste bedrijven die dienstverlening op dit stembedieningsplatform in meerdere talen aanbiedt. KLM’s slimme assistent, Blue Bot (BB), helpt consumenten in de zoektocht naar een geschikte KLM-vlucht. Wanneer de gewenste vlucht gevonden is, stuurt BB de gebruiker een link, waarmee de vlucht direct kan worden geboekt op KLM.com.

“Spraaksturing gaat de wereld in rap tempo veranderen. De consument vindt en gebruikt voice-toepassingen steeds vaker in het dagelijks leven. KLM wil aanwezig zijn op de platformen waar haar klanten zijn, en dat betekent automatisch ook op een platform als de Google Assistent. Het zoeken van KLM-vluchten via spraakgestuurde opdrachten in verschillende talen is daarin een volgende strategische stap. In het belang van de KLM-passagier en in lijn met onze pioniersgeest, kijken we tegelijkertijd alweer verder naar nieuwe mogelijkheden met voice. Wij willen wereldwijd voorop blijven lopen in de online serviceverlening”, zegt Pieter Groeneveld (Senior Vice President Digital Air France-KLM).

Kunstmatige intelligentie
KLM’s Blue Bot is gebaseerd op kunstmatige intelligentie die is verbonden met een combinatie van KLM- en externe technologie. BB is zelflerend en heeft haar eigen persoonlijkheid: behulpzaam, vriendelijk, professioneel en gewaagd. Door haar vaker te gebruiken, wordt ze slimmer en persoonlijker. BB kon eerder al helpen bij het boeken van een ticket op Messenger (in het Engels) en bij het inpakken van een koffer op de Google Assistent (in het Engels) en nu dus ook bij het zoeken van een KLM-vlucht op de Google Assistent in het Engels én in het Nederlands. De komende periode zal BB nog meer services gaan aanbieden op zowel de ‘voice’ platformen, als op andere sociale mediakanalen.

De Google Assistent gefaseerd uitgerold
De Nederlandse Google Assistent wordt de komende tijd gefaseerd door Google uitgerold. Het is een assistent om – handsfree – gebruikers te helpen, antwoorden te vinden en dingen sneller gedaan te krijgen. De Nederlandse versie is voorlopig alleen beschikbaar op de Google Assistent voor smartphones en tablets, maar zal later worden uitgebreid naar andere mobiele apparaten zoals de speaker van Google: de Google Home. De Engelse variant was al langer beschikbaar.

Share this...
  • Facebook
  • Linkedin
  • Twitter

Gerelateerde Berichten

  • KLM introduceert inpakassistent op Google Home

    KLM introduceert vandaag haar intelligente, interactieve spraakgestuurde inpakassistent op Google Home. Hiermee biedt KLM passagiers…

  • KLM lanceert crossmediale campagne "Stop the hassle"

    Centraal in de campagne staat de actiesite stopthehassle.klm.com, waar Mike bezoekers uitnodigt hun dagelijkse 'hassles'…

  • Google resultaten worden persoonlijk

    Alles wordt onderworpen aan een review. Alles wordt op basis van je persoonlijke voorkeur. Dus…

In categorie: E-commerce, Social media, Technologie, TravelNieuws, Video

Over Sharon Evers

"De reisbranche is een interessante branche die nooit stilstaat. En dat is precies waar ik van houd. Ik houd van beweging en ben er graag als de kippen bij als er ontwikkelingen voordoen die ik in elke journalistieke vorm met jullie ga delen."

Lees Interacties

Primaire Sidebar

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Reiswerk
Reiswerk
Vakantiebeurs
Vakantiebeurs
Breda University
RED Online Marketing

Nieuwsbrief

Schrijf je in en ontvang elke week de meest gelezen blogpostings van TravelNext

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Share this...
  • Facebook
  • Linkedin
  • Twitter

Recente reacties

  • Julia op Reizigers vinden ervaringen waardevoller dan bezittingen

Tagcloud

Facebook travel Twitter onderzoek mobiel Airbnb Vakantiebeurs TripAdvisor Expedia technologie TUI Social Media instagram KLM hotels reviews destinatiemarketing Booking.com Google NHTV

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2019 · TravelNext