Dit najaar kun je de nieuwe merkuitingen van KLM overal tegenkomen; online, buiten op billboards, en zelfs op Times Square in New York. Met deze campagne laat KLM zien dat ze met een warme, persoonlijke benadering echt het verschil maakt tussen een goede en onvergetelijke reiservaring voor haar passagiers.
De unique caring points van KLM die nu in de spotlight staan zijn: de World Business Class, Economy Comfort, Economy Class, KLM’s netwerk en uitgebreide 24/7 klantenservice. Door de producten en diensten te combineren met een persoonlijke aanpak zet KLM een beleving neer die verder gaat dan alleen het product of de dienst. It’s because we care is dan ook de rode draad in de video’s, abri’s en banners.
De reclamematerialen zijn wereldwijd beschikbaar en zullen meerdere jaren gebruikt worden. Om vier verschillende regio’s – Europa, Azië, Midden-Oosten en Afrika – goed te bedienen zijn 60 versies gemaakt. Voor elke regio zijn verschillende nationaliteiten ingezet en circa 15 taalversies gemaakt. De KLM’ers uit de campagne zijn geen acteurs maar eigen medewerkers, wat weer bijdraagt aan het authentieke karakter van het KLM merk.
“KLM cares for me is de basis van onze nieuwe reclame-uitingen. Een positionering die niet zomaar uit de lucht komt vallen. We hebben veel onderzoek gedaan naar onze unique selling points. We hebben die omgedoopt tot onze unique caring points. Passagiers prijzen vooral onze open en oprechte houding en persoonlijke benadering. Niet alleen van ons cockpit- en cabinepersoneel maar ook van ons grondpersoneel en onze klantenservicemedewerkers wereldwijd. Met deze campagne onderstrepen we dat.” – Natascha van Roode, Head of KLM Marketing Communication van KLM Customer Experience