• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

KLM op YouTube. Zwaan, mens, bestemming en nu: #happytohelp

14 oktober 2014 door Lobke Elbers

klm happyytohelpVorige week was KLM jarig, 95 jaar. De campagnes en het werk van KLM zijn de moeite waard om nog eens terug te kijken. Hier een lijstje en in vogelvlucht de ontwikkelingen die het bedrijf onder het mom van video heeft doorgemaakt. De nieuwste video’s zijn de #happytohelp video’s waarbij met behulp van hilarische filmpjes gereageerd wordt op willekeurige tweets.

KLM is overal. Je kunt er niet aan ontsnappen, je kunt niet stoppen met ernaar kijken, je kunt niet willen dat het ophoudt. Dus het beste tegengif is dit: ga naar YouTube en ontdek de mooiste video’s die ze in al die jaren gemaakt hebben, van over de hele wereld.

Van zwaan naar bestemming – van de 90’s tot nu

In die geest, selecteerden we de mooiste video’s van afgelopen jaren waar service en diensten centraal staan. En waarom ook niet! Het moge duidelijk zijn dat de content door de jaren beter geworden is. Anders en persoonlijker: van zwaan, naar mens, naar bestemming.

Zwaan: De zwaan, jaren 90

Mens: The journey of inspiration, 2000

Bestemming: Herinneringen, 2012

Social service video campagne 2011

In Nederland is KLM bekend om de customer service en heeft het de reputatie van een social brand. In 2011 waren hier de eerste awareness video’s van, waar tweets in video’s werden beantwoord. De #livereply campagne van 3 jaar geleden:

#happytohelp campagne 2014

Met de nieuwe #happytohelp campagne wil KLM graag opnieuw laten zien hoe belangrijk social service van topkwaliteit kan zijn. Vragen en verzoeken en tweets van bekenden en onbekenden over reizen/vliegen zullen worden behandeld in een open, zorgzame en persoonlijke manier, met het oog op een snelle en ”professionele” reactie. De (video) campagne duurt tot en met vrijdag 17 oktober 2014.


Go Back to the Zoo gaat naar San Fransisco. Tweette Patrick de Laive (@Patrick)


Rachel McKenzie  (onbekend) @Rachmckenziex gaat op vakantie, maar had nog niet aan pakken gedacht. Hoe pak je hakken in. Nuttig?!

Hoe pak je zelf de hoofdrol?

Op het YouTube kanaal zijn alle filmpjes te zien. Logisch is dat KLM verwacht hoge shares te halen met deze nieuwe videocontent. Als traveler hoop je natuurlijk dat er ook een keer een filmpje over jou gemaakt wordt. KLM maakt de video’s naar aanleiding van tweets die over reizen en vliegen gaan.

Je hoeft dus niet direct je tweets @KLM te richten. Sterker nog, dat is juist niet de bedoeling want ze willen wereldwijde content maken en daarmee hun verhaal vertellen.

Ga jij het proberen?

Gerelateerde Berichten

  • KLM Cityguide: Nieuwe social actie van KLM

    Vandaag bracht KLM een e-mailing naar buiten over hun nieuwe Cityguides. Met deze kLM Cityguide…

  • KLM best practice Social Media

    Social Media zijn geen hype. Inmiddels is iedereen er van overtuigd dat we een nieuw…

  • Flynt van KLM
    Ontmoet Flynt: De nieuwe social media V.I.P. van KLM

    De bibliotheek van social media cases in de travel wereld zijn redelijk vaak KLM-blauw gekleurd.…

  • KLM Cityguide: Nieuwe social actie van KLM

    Vandaag bracht KLM een e-mailing naar buiten over hun nieuwe Cityguides. Met deze kLM Cityguide…

  • KLM best practice Social Media

    Social Media zijn geen hype. Inmiddels is iedereen er van overtuigd dat we een nieuw…

  • Flynt van KLM
    Ontmoet Flynt: De nieuwe social media V.I.P. van KLM

    De bibliotheek van social media cases in de travel wereld zijn redelijk vaak KLM-blauw gekleurd.…

Categorie: Social media Tags: happytohelp, KLM

Over Lobke Elbers

Als industry expert in digital en innovatie binnen travel, toerisme en hospitality deelt Lobke haar kennis en inzichten met professionals en business gerelateerd aan de industrie. Als Executive Editor en Director of Community Relations van 2014 – september 2017 bij TravelNext, ontwikkelde zij een Nederlands netwerk van Travel Professionals. In enkele jaren groeide TravelNext van een Nederlandse travelmarketing community naar een gerenommeerd merk en industry platform in travel onder haar supervisie.

Lees Interacties

Trackbacks

  1. Een kijkje in het leven van Linda Hoebe, country marketing manager Skyscanner Nederland - TravelNext schreef:
    30 oktober 2014 om 11:33

    […] campagne HappytoHelp die onlangs is gelanceerd door KLM. Binnen Skyscanner delen we veel goede campagnes met elkaar en iedereen was heel positief over deze […]

  2. Drie content types voor de perfecte (travel)video volgens YouTube - TravelNext schreef:
    29 december 2014 om 10:18

    […] om KLM maar weer als voorbeeld te nemen; ze hebben dan wel Armin van Buren als ambassadeur, in de meest mooie video campagne #happytohelp van afgelopen jaar waren het typetjes (stewardessen en stewards, piloten) en geen sterren-statussen […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

technologie Social Media Vakantiebeurs KLM reviews Airbnb Expedia instagram NHTV Google TUI Booking.com hotels Facebook destinatiemarketing travel mobiel TripAdvisor onderzoek reizen

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring