• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

KLM, Thalys en NS slaan handen ineen voor vervanging vluchten

16 september 2019 door Dylan Cinjee

Met ingang van 29 maart 2020 vervangt KLM één dagelijkse verbinding tussen Brussel en Schiphol door stoelcapaciteit op de hogesnelheidstrein Thalys. KLM, Thalys en NS hebben de afgelopen maanden gewerkt aan een lange-termijnplan om het aantal vluchten tussen Brussel en Schiphol te verminderen. Uitgangspunt daarbij is dat het product voor de klant aantrekkelijk blijft.

KLM heeft al vaker aangegeven voorstander te zijn van het vervangen van korte-afstandsvluchten door de trein, zolang het treinproduct een volwaardig alternatief is qua snelheid, betrouwbaarheid en comfort voor de reiziger. De reductie van vijf naar vier vluchten per dag op de route Brussel-Schiphol v.v. en het verbeterde Air&Rail-product met Thalys zijn een eerste stap. KLM heeft de intentie het aantal vluchten tussen Brussel en Schiphol geleidelijk af te bouwen. De route Brussel-Schiphol wordt gebruikt door transferpassagiers die overstappen op Schiphol en doorvliegen naar een verre bestemming.

Fly Responsibly
De stap past binnen KLM’s commitment inzake Fly Responsibly, dat is gericht op het creëren van een duurzamere toekomst voor de luchtvaart, en het sectorplan Slim en Duurzaam. KLM heeft daarnaast te maken met slotbeperkingen op Schiphol. Door korte-afstandsvluchten te vervangen door treinverbindingen, kunnen schaarse slots worden ingezet voor het ontsluiten van lange-afstandsbestemmingen. De aanvoer van reizigers blijft met deze oplossing op peil en de netwerkkwaliteit van Schiphol verbetert door een gevarieerder aanbod aan bestemmingen.

“Intermodaal vervoer per trein en vliegtuig is nog complex en heeft uitdagingen. Daarnaast gaat het om snelheid, zowel van de treinverbinding zelf als van het overstapproces op de luchthaven. Op beide vlakken proberen we zoveel mogelijk voortgang te boeken. Deze reductie van 5 naar 4 frequenties is een goede manier om hier verder aan te werken en meer ervaring op te doen met Air&Rail”,  Pieter Elbers (President-directeur KLM).

Compenseren
Met Fly Responsibly committeert KLM zich aan het creëren van een duurzamere toekomst voor de luchtvaart. Het omvat alles wat KLM doet en gaat doen, om de duurzaamheid van haar activiteiten te verbeteren. Maar alleen wanneer de hele sector samenwerkt, kan er echt vooruitgang worden geboekt. Met Fly Responsibly nodigt KLM daarom consumenten uit om voor CO2-compensatie te kiezen. Bedrijven worden uitgenodigd om zakelijke reizen te compenseren via het KLM CorporateBioFuel Programma.

Gerelateerde Berichten

  • Inpakken en Wegwezen en KLM presenteren praktijkcases

    Volgende maand, 10 september om precies te zijn, presenteren Marcel Beemsterboer (Inpakken en Wegwezen) en…

  • NS Internationaal wordt NS Hispeed

    De hogesnelheidstreinen Thalys, ICE International en Eurostar vallen allemaal onder NS Hispeed. NS Hispeed verwacht…

  • KLM Cityguide: Nieuwe social actie van KLM

    Vandaag bracht KLM een e-mailing naar buiten over hun nieuwe Cityguides. Met deze kLM Cityguide…

Categorie: Duurzaamheid, TravelNieuws, Trends

Over Dylan Cinjee

Dylan Cinjee is de Community Manager bij TravelNext.nl. Daarnaast werkt hij al enkele jaren als redacteur bij vakblad TravelPro en Business Traveller Nederland. “De reisbranche is enorm dynamisch en staat nooit stil. Elke dag is weer een nieuwe uitdaging, je weet nooit wat er kan gebeuren. Bestemmingen komen en gaan, innovaties volgen elkaar op en de startups schieten als paddenstoelen uit de grond. TravelNext is daarom een mooie toevoeging aan ons portfolio.”

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

mobiel destinatiemarketing TripAdvisor instagram onderzoek Vakantiebeurs Airbnb technologie reviews reizen NHTV Booking.com Facebook Google Expedia TUI hotels Social Media KLM travel

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring