• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

KLM’s joint promotion rond nieuwe Disney film Planes

19 september 2013 door Roy Platje

Op 9 oktober gaat de nieuwe Disney film Planes in premiere in de Nederlandse bioscopen. Disney is in meerdere landen exclusieve joint promotion aangegaan met luchtvaartmaatschappijen om de promotie van de film te versterken. In Nederland is de samenwerking uiteraard met KLM. Voor beide partijen een logische keuze, 2 veilige sterke merken die elkaar vinden in het thema van de film.

Planes, een soort opvolger van de Cars-serie, gaat over een vliegtuigje dat mee wil doen aan een vliegwedstrijd maar hoogtevrees heeft. Dusty, de hoofdpersoon, ontmoet verschillende andere vliegtuigen uit verschillende landen die hem helpen zijn doel te bereiken.

In Amerika ging Disney ook al een joint promotion aan met een luchtvaartmaatschappij. In dit geval was de samenwerking met American Airlines. De samenwerking gaat daar zo ver dat er zelfs een commercial is opgenomen met de Planes figuren samen met een American Airlines toestel, gespoten in de nieuwe huisstijl. Deze scene is niet in de uiteindelijke film te zien. AA mag als onderdeel van de samenwerking de film een maand eerder dan de andere airlines in hun inflight entertainment systeem opnemen.

KLM game met 8.000 deelnemers

Enige weken geleden heeft KLM in samenwerking met Disney een schitterende branded game laten maken door Code d’Azur waarin de deelnemer zijn eigen vliegtuig kon ontwerpen en aankleden in stijl van de film Planes. Doel voor de deelnemers was om zoveel mogelijk stemmen via Facebook te krijgen en zo het viral effect versterken. De promotie werd enkel gedaan via eigen “owned”-media. De KLM-nieuwsbrief, Facebook, Twitter en KLM-site. Disney ondersteunde de actie met een promo op Disney Channel. Paul Sluis, Brand Manager B2C & Social Media bij KLM, zegt erg tevreden te zijn over de actie. De actie had 8.000 deelnemers, waarbij de nr 1 126 stemmen had. In totaal waren er 6533 online stemmers. De wedstrijd is afgelopen, maar er kunnen nog steeds vliegtuigjes ontworpen en gedeeld worden.

Unieke 3D drive-in premiere op Schiphol

De 100 deelnemers met de meeste stemmen winnen met 2 vrienden toegang tot een drive-in vertoning van de film Planes op Schiphol. Volgens Sluis een uniek evenement: “Het eerste 3D drive-in event op een luchthaven. Wij hebben inmiddels de 100 winnaars uitgenodigd, de respons hierop is erg goed. Vrijwel iedereen heeft aangegeven te komen. Tijdens het event zullen alle winnaars een goodiebag ontvangen van KLM & Planes,  en worden getrakteerd op een drankje en popcorn. Daarnaast ben ik  er zeker van dat de beleving van het event erg bijzonder zal zijn, o.a. door verschillende special effects; zo zal de verkeerstoren de officiële start van de film aankondigen. Ik ben erg tevreden dat we middels een mooie en passende game de merken KLM en Disney Planes aan elkaar hebben kunnen koppelen. Ik kijk met hoge verwachting uit naar het unieke 3D drive-in event, op de luchthaven Schiphol.”

De samenwerking tussen Disney en KLM is inmiddels ook op Schiphol goed zichtbaar. Het Skyport gebouw is ingepakt met een enorme Planes banner waarin de komst van de film in de vliegtuigen wordt aangekondigd. En daarnaast host de KLM ook de voor-premiere in Pathe Arena de week voor de lancering. En er volgen nog meer joint promotions.

Gerelateerde Berichten

  • KLM Cityguide: Nieuwe social actie van KLM

    Vandaag bracht KLM een e-mailing naar buiten over hun nieuwe Cityguides. Met deze kLM Cityguide…

  • Flynt van KLM
    Ontmoet Flynt: De nieuwe social media V.I.P. van KLM

    De bibliotheek van social media cases in de travel wereld zijn redelijk vaak KLM-blauw gekleurd.…

  • Planes, de Disneyfilm & KLM - de joint promotion

    Roy schreef al eerder over de joint promotion van KLM en Disney, met de nieuwe…

Categorie: Social media Tags: disney, Facebook, KLM, Planes

Over Roy Platje

Sinds vele jaren is Roy actief in de online wereld. Bij bedrijven als Terberg Leasing en Bol.com als operationeel verantwoordelijke. En later bij Peter Langhout Reizen en Europeesche Verzekeringen in E-business Management functies.
Sinds 2008 houdt Roy zich full time bezig met RED Online Marketing, een marketing bureau bureau wat zich volledig focust op de reisbranche. Strategie, Email en Google AdWords campagnes vormen de kernactiviteit. Roy was tevens eigenaar van BoekVandaag.nl welke in 2013 verkocht is aan Travelbird.
Zie ook mijn Google+ profiel.

Lees Interacties

Trackbacks

  1. Fantastisch vervolg van joint promotion KLM met Disneyfilm 'Planes' - TravelNext schreef:
    11 oktober 2013 om 16:14

    […] schreef al eerder over de joint promotion van KLM rond de nieuwe Disney film ‘Planes’. Daar heeft KLM een echte joint promotion van gemaakt door 300 kinderen uit te nodigen de film in […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

technologie Social Media Google mobiel Booking.com KLM instagram reizen onderzoek reviews travel Facebook TripAdvisor destinatiemarketing TUI hotels Vakantiebeurs Airbnb Expedia NHTV

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring