• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Leergang Zoekmachine Optimalisatie (SEO) van start

11 maart 2009 door Martin van Kranenburg

Met ingang van juni 2009 dit jaar start in Nederland de eerste leergang op het gebied van zoekmachine optimalisatie. Het betreft de ‘Leergang SEO’ (16 dagdelen) die LECTRIC standaard in haar aanbod opneemt en die wordt verzorgd door docenten van LECTRIC Internetopleidingen in samenwerking met diverse marktpartijen.

“We waren al langer bezig met dit specifieke onderwerp binnen ‘search’, maar de afgelopen periode heeft ‘SEO’ zich echt afgebakend als ‘vakgebied’. Dat merkten we ook aan de vele vragen uit de markt”, aldus Mark de Koning, directeur LECTRIC Internetopleidingen. ‘De leergang SEO is voor ons dan ook een logische stap gericht op de trend die we al enige tijd waarnemen. We zien dat organisaties meer kennis in huis willen ontwikkelen op het gebied van online marketing, naast de relatie die ze onderhouden met een gespecialiseerd bureau.’

Volgens Mark de Koning is ook de marktsituatie van invloed op de totstandkoming van de leergang. “Voor veel organisaties is adverteren binnen zoekmachines minder rendabel aan het worden. Ze verleggen aandacht nu meer naar het organische deel, wat out of pocket wel meer investeringen met zich meebrengt maar op de langere termijn meer rendement oplevert.”

LECTRIC richt zich met deze nieuwe leergang niet alleen op online marketeers binnen organisaties, maar ook op professionals van Searchbureaus. “Dat brengt voor ons de uitdaging met zich mee dat we zowel laagdrempelig moeten zijn voor deelnemers die redelijk onbekend zijn met SEO en aan de andere kant een interessante leergang moeten bieden voor mensen die er vanuit hun professie al mee te maken hebben. Maar we hebben er alle vertrouwen in dat dat gaat lukken.”

Meer weten? of aanmelden voor de Leergang Zoekmachine Optimalisatie (SEO)

P.S. Wil je je aanmelden voor deze leergang? Geef dan in het opmerkingenveld van het inschrijfformulier de code : Reismanagers.nl in en ontvang als extra het boek Van zolderkamer tot miljoenenbusiness.

Gerelateerde Berichten

  • Welke opleiding ga jij volgen in 2009?

    Al ruim 3 jaar ben ik met veel plezier als docent verbonden bij Lectric Internetopleidingen.…

  • Google start nieuwe zoekmachine voor vliegtickets

    Google is gisteren een nieuwe zoekmachine begonnen (http://www.google.com/flights/) waarmee gezocht kan worden naar de goedkoopste…

  • SEO optimalisatie voor reiswebsites

    Hoeveel zoekmachine aandacht verdient een reiswebsite nu eigenlijk. Sta je hier voldoende bij stil, krijg…

Categorie: Opleiding en ontwikkeling, Specials Tags: Lectric opleidingen, leergang SEO, Leergang zoekmachine optimalisatie, SEO opleiding

Over Martin van Kranenburg

In 2007 heeft Martin het marketingblog Reismanagers.nl opgericht. In mei 2012 is Reismanagers.nl overgegaan naar TravelNext. Martin van Kranenburg is sinds 1998 werkzaam in de online marketing (@sinds1998). Hij heeft aan de wieg gestaan van de websites van D-reizen en Micazu (winnaar Thuiswinkel Awards 2011 - 2014). Naast het ontwikkelen van online platformen in de reisbranche is Martin een gepassioneerd spreker, dagvoorzitter en trainer en heeft hij zich gespecialiseerd op het gebied van persuasive design en conversie. Martin is de schrijver van de populaire Marketingfacts whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing en bekend van zijn gezaghebbende boek ‘Influence‘. Ook is Martin de bedenker van het ConversionFriday model, waarmee hij bedrijven helpt met structurele focus snel de online omzet te verhogen.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Booking.com Expedia NHTV KLM destinatiemarketing reviews Google Facebook TUI Airbnb technologie hotels onderzoek travel Vakantiebeurs TripAdvisor Social Media instagram mobiel reizen

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring