• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Leren van Duckstad: 3 personal branding tips voor toerismestudenten

27 mei 2013 door Jaap Hoogesteger

Nog een paar maanden en dan is het zo ver. Dan ben je afgestudeerd. Dan begint ‘het echte leven’. De werkloosheid stijgt en dus wordt de concurrentie op de arbeidsmarkt steeds groter. Je bent ook niet als enige afgestudeerd, bijna je hele lichting begeeft zich net als jou richting de arbeidsmarkt. Hoe zorg je er voor dat je wordt aangenomen? In deze blogpost geef ik 3 personal branding tips voor toerismestudenten. Leer van Duckstad!

Duckstad en personal branding tips

Personal branding is niet meer of minder dan jezelf profileren zoals een merk dat zou doen: door positieve beelden en associaties op te roepen. Een van de beste voorbeelden op dit gebied die ik kan bedenken zijn de karakters uit het weekblad Donald Duck. Je vindt heel Duckstad op Twitter en door niets anders dan zichzelf te zijn krijgen ze het voor elkaar om Donald Duck als weekblad een heel erg positief beeld te geven. Ik besloot drie personal branding tips voor toerismestudenten op te stellen aan de hand van de karakters uit de Donald Duck.

  1. Wees geen Goofy

    Je toekomstige werkgever, de HR-manager, je toekomstige collega en zelfs de mensen waarmee je samenwerkt, als je bent aangenomen, doen het allemaal. Zeker als je solliciteert naar een ‘online functie’ wordt je zeker even gegoogled. Dus doe het zelf ook eens en kijk kritisch naar wat je ziet. Is dit hoe je gezien wilt worden? Ik bedoel hier overigens niet mee te zeggen dat jij je privéleven verborgen moet houden of dat je jezelf anders moet voordoen dan je bent. Integendeel. Je zou alleen net zo onhandig als Goofy zijn wanneer de zoekresultaten een beeld van je schetsen dat niet overeenkomstig met de werkelijkheid is. Werkgevers zijn soms net mensen en mensen hebben nu eenmaal de neiging om andere mensen in hokjes te stoppen. Zorg er dus voor dat je in het juiste hokje gestopt wordt!

  2. Denk niet dat je Guus Geluk bent

    Wees niet als het jongetje dat naar het voetbalstadion gaat met zijn voetbalschoenen in zijn rugzak. Tenzij je Guus Geluk heet, gaat je dit niets opleveren namelijk. Je moet je kansen zelf creëren. Dat doe je niet alleen maar door goed te leren en hoge cijfers te halen. Dat doe je ook door aanwezig te zijn op congressen, een (pro)actieve houding te hebben tijdens (gast)colleges maar bovenal door te laten zien dat je graag wilt.

  3. Neem een voorbeeld aan Kwik, Kwek en Kwak

    Je wilt graag in de reiswereld werken. Dan kan het hebben van uitgebreide reiservaring natuurlijk geen kwaad.  Wat is er nu leuker dan door te reizen je cv op te vijzelen? Neem een voorbeeld aan Kwik, Kwek en Kwak en de jonge woudlopers: wees nieuwsgierig, stel vragen, ontdek en doe! “Do something bold”, zegt Sir Richard Branson in een blog op LinkedIn. Zijn advies voor iedereen die in 2013 afstudeert is om te werken aan datgene wat je passie is. “I would urge you to travel, take on new experiences and draw upon those when it comes to making the decisions that will shape your future.”

Credits afbeelding: Snowpeak (cc)

Gerelateerde Berichten

  • Hotels
    Tips om visueel uit te blinken op TripAdvisor

    Visuele content is belangrijker dan ooit, mensen willen weten waar ze terecht komen en geïnspireerd…

  • De Donald Duck en destinatiemarketing

    Een combi die je niet zo snel zou bedenken. Maar dit jaar bestaat het meest…

  • TBDItaly: tips om te professionaliseren als reisblogger

    Europa heeft er sinds deze maand een nieuw evenement bij dat de toerisme sector in…

Categorie: E-commerce Tags: afstuderen, personal branding, Reisbranche, tips

Over Jaap Hoogesteger

Jaap Hoogesteger werkt als Social Media Marketeer bij Deloitte Nederland, hiervoor was hij als social media marketeer verantwoordelijk voor de social strategie van Sundio Group. Daarvoor studeerde hij E-Travel/E-business aan de NHTV in Breda en liep zijn afstudeerstage bij TravelNext. Tijdens zijn studie was hij actief als content manager bij Youropi.com. Zie ook zijn Google+ profiel.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

TUI TripAdvisor Google Booking.com reizen Expedia onderzoek Airbnb destinatiemarketing technologie instagram reviews mobiel Vakantiebeurs Social Media hotels KLM travel Facebook NHTV

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring