• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Leukedingendoen.nl krijgt nieuw leven ingeblazen

1 augustus 2012 door Annelies Hulshof

Twaalf jaar geleden gestart als eerste Nederlandse website waarop je antwoord kreeg op de vraag: is er nog iets leuks te doen? Leukedingendoen.nl, ik kwam er wel eens op terecht als ik op een regenachtige zondag op zoek was naar inspiratie om toch nog iets van de dag te maken. Maar nu komt Leukedingendoen.nl met een heel nieuwe insteek van de website. Leuke Mensen geven hier tips over wat je zoals kunt doen.

Persoonlijke tips van Leuke Mensen

“Uiteraard staat de website nog steeds vol met vrijetijdstips”, zegt Leukedingendoen, “maar vanaf nu zijn ze persoonlijke tips regelrecht van Leuke Mensen.” Inderdaad die leuke mensen geven ze hoofdletters mee, want deze tipgevers selecteert Leukedingendoen.nl niet zomaar. “Van meesterkoks tot meubelmakers en van muziekfreaks tot fietsfans: stuk voor stuk leukerds die er alles aan doen om hun dromen na te jagen”, geven ze aan. Leukedingen doen is gek op deze specialisten. Sterker nog, ze vinden ze zo bijzonder dat ze maandelijks zes Leuke Mensen vragen hun tips te delen op de website.

Deze maand is bijvoorbeeld Peter Lute, meester-kok en presentator van Junior Masterchef de culinaire tipgever. En komen de culturele tips van Farid Benmarek van muzieklabel Top Notch, een ware held in de Nederlandse Hip Hop scene.

Niet waar, maar wie

“Leukedingendoen gelooft in deze manier van leuke dingen delen”, vertelt hoofdredacteur Jan Wicher Emmens. “We zijn ervan overtuigd dat het er in 2012 niet meer zozeer om draait waar je online informatie vindt, maar wie het je vertelt. Naast de tips van de maandelijks wisselende Leuke Mensen, gaan we daarom ook op zoek naar bijzondere tips van onze Facebook vrienden en Twitter volgers en geven we regelmatig typische Leukedingendoen-items weg.”

Samenwerken met Leuke Merken

Inkomsten moeten komen uit samenwerking met Leuke Merken: adverteerders die net als Leukedingendoen geloven dat je moet faciliteren wat mensen leuk vinden, in plaats van onderbreken waar ze mee bezig zijn. Geen schreeuwerige banners dus op Leukedingendoen.nl, maar campagnes die inspireren en mensen in beweging brengen.

Het eerste Leuke Merk dat hiervan gebruik maakt is Car2go. Car2go heeft 300 elektrische huurauto’s beschikbaar gesteld voor inwoners en bezoekers van Amsterdam. Een geweldig initiatief dat aansluit bij de merkwaarden van Leukedingendoen. Hoe dit zich vertaalt op de site? Op Leukedingendoen.nl krijgt de bezoeker drie tips van Car2go, die garant staan voor verrassende pitstops in de hoofdstad.

Gerelateerde Berichten

  • Airbnb richt zich op vertrouwen en krijgt verified ID

    We hebben het al vaker gehad over het peer-to-peer travelplatform Airbnb. Delen wat je hebt,…

  • Zo haal je grote digitale trends offline en vertaal je ze naar reizen & hospitality

    Nu alles 'online' gebeurt; het discours vooral online plaatsvindt en we daar vervolgens offline over…

  • Een kijkje in het leven van Hielko van der Molen, manager E-commerce bij Fletcher Hotels

    Vind jij het ook zo interessant om te weten wat een manager e-commerce zoal doet…

Categorie: E-commerce Tags: hospitality, leukedingendoen, tips, uitjes, website

Over Annelies Hulshof

Annelies heeft aan de wieg gestaan van TravelNext, en was de eerste communitymanager van dit kennisplatform. Na haar studie Communicatie met specialisatie 'nieuwe media' kwam in TravelNext haar passie voor online marketing en reizen samen! Annelies is zelf ook fervent reiziger en schrijft nu vanuit het Belgische Gent.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Booking.com reizen reviews travel instagram Airbnb hotels onderzoek Expedia KLM destinatiemarketing mobiel Google Social Media Facebook Vakantiebeurs technologie TripAdvisor TUI NHTV

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring