Twaalf jaar geleden gestart als eerste Nederlandse website waarop je antwoord kreeg op de vraag: is er nog iets leuks te doen? Leukedingendoen.nl, ik kwam er wel eens op terecht als ik op een regenachtige zondag op zoek was naar inspiratie om toch nog iets van de dag te maken. Maar nu komt Leukedingendoen.nl met een heel nieuwe insteek van de website. Leuke Mensen geven hier tips over wat je zoals kunt doen.

Persoonlijke tips van Leuke Mensen

“Uiteraard staat de website nog steeds vol met vrijetijdstips”, zegt Leukedingendoen, “maar vanaf nu zijn ze persoonlijke tips regelrecht van Leuke Mensen.” Inderdaad die leuke mensen geven ze hoofdletters mee, want deze tipgevers selecteert Leukedingendoen.nl niet zomaar. “Van meesterkoks tot meubelmakers en van muziekfreaks tot fietsfans: stuk voor stuk leukerds die er alles aan doen om hun dromen na te jagen”, geven ze aan. Leukedingen doen is gek op deze specialisten. Sterker nog, ze vinden ze zo bijzonder dat ze maandelijks zes Leuke Mensen vragen hun tips te delen op de website.

Deze maand is bijvoorbeeld Peter Lute, meester-kok en presentator van Junior Masterchef de culinaire tipgever. En komen de culturele tips van Farid Benmarek van muzieklabel Top Notch, een ware held in de Nederlandse Hip Hop scene.

Niet waar, maar wie

“Leukedingendoen gelooft in deze manier van leuke dingen delen”, vertelt hoofdredacteur Jan Wicher Emmens. “We zijn ervan overtuigd dat het er in 2012 niet meer zozeer om draait waar je online informatie vindt, maar wie het je vertelt. Naast de tips van de maandelijks wisselende Leuke Mensen, gaan we daarom ook op zoek naar bijzondere tips van onze Facebook vrienden en Twitter volgers en geven we regelmatig typische Leukedingendoen-items weg.”

Samenwerken met Leuke Merken

Inkomsten moeten komen uit samenwerking met Leuke Merken: adverteerders die net als Leukedingendoen geloven dat je moet faciliteren wat mensen leuk vinden, in plaats van onderbreken waar ze mee bezig zijn. Geen schreeuwerige banners dus op Leukedingendoen.nl, maar campagnes die inspireren en mensen in beweging brengen.

Het eerste Leuke Merk dat hiervan gebruik maakt is Car2go. Car2go heeft 300 elektrische huurauto’s beschikbaar gesteld voor inwoners en bezoekers van Amsterdam. Een geweldig initiatief dat aansluit bij de merkwaarden van Leukedingendoen. Hoe dit zich vertaalt op de site? Op Leukedingendoen.nl krijgt de bezoeker drie tips van Car2go, die garant staan voor verrassende pitstops in de hoofdstad.